Katedra fotografie - KF / Departement of Still Photography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra fotografie - KF / Departement of Still Photography podle vedoucí "GRYGAR, Štěpán"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 36
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 77Šnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Snaha o určitou sebereflexi v určitém časovém úseku. Na základě konceptu pořídit snímek každý den, budu fotografovat sama sebe každý den ráno.
- AlbenaDržková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Na základě desítky systematicky sesbíraných pohlednic jsem sestavila prostorový model bulharského letoviska Albena. Díky opakujícím se architektonickým prvkům jsem mohla zpětně zrekonstruovat celkovou podobu hotelového resortu a objevit tak místa, která nebyla pro pohlednice tolik atraktivní.
- Autoportrét a jeho podoby v tvorbe známich fotografov a v tvorbe mladej generácie v Čechách a na SlovenskuBričová, Katarína(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Moja diplomová práca je zamyslením nad fenoménom autoportrétu. Zaujíma ma najmä odpoveď na otázku, prečo autoportrét priťahuje väčšinu umelcov. Na začiatku mojej diplomovej práce sledujem príklady autoportrétu v histórii výtvarného umenia. Prvá časť poukazuje na vývoj autoportrétu vo fotografii. Ukazujem ako bol autoportrét ovplyvnený od Egypta cez renesanciu až po impresionizmus a ako je ovplyvnený dnes. Autoportrét sa vo fotografii objavuje od jej začiatkov. Vo fotografiách slávnych fotografov ukazujem rôzne aspekty autoportrétu. V nasledujúcej kapitole sa zameriavam na rozličné polohy tohto fenoménu v dielach súčasných fotografov ...... . Šiesta kapitola je venovaná hľadajúcej a skúmajúcej generácii mladých umelcov z Českej a Slovenskej republiky. Sú to buď čerství absolventi vysokých výtvarných škôl alebo súčasní poslucháči. Kladiem im otázky v snahe objaviť, čo ich inšpirovalo k nafotografovaniu samých seba a v snahe zistiť ako to začalo, čo chceli dosiahnuť seba zobrazovaním a čo im to dáva. V poslednej kapitole vysvetľujem dôležitosť autoportrétu v mojom živote. Je autoportrét forma arteterapie alebo forma narcizmu? Sú intímne spovede autorov skutočne dôležité v dnešnej dobe? V závere sa zamýšľam nad odpoveďami z rozhovorov s niektorými súčasnými fotografmi a podávam zhrnutie svojich zistení z rozhovorov.
- Bakalářský výstavní soubor: Život je fuškaŠnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18V tomto projektu jsem se pokusila najít cestu k porozumění mladých žen. Název souboru Vlci v sobě zahrnuje samčí divokost těchto zvířat a velkou schopnost samic pečovat o svá mláďata, obě tyto vlastnosti jsou pro tato zvířata typická. V určitém věku se tyto dvě protichůdné vlastnosti dostávají do konfliktu. Pro mě je to věk kolem 30 let, kdy se dívky mění v opravdu dospělé ženy a rozhodují se, zda-li si stále uchovají svoji ?divokost?, anebo se jí vzdají a stanou se zodpovědnými matkami.
- Bez názvuKliment, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Partitury, plošné diagramy. Utkvělé myšlenky, obrazy a jejich záznamy
- Čím dál - tím blížVopátková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Počátkem tohoto souboru bylo nalezení skříňky s rodinnými negativy a jejich následné objevování. Některé snad nikdy nevyvolané fotografie dnes již ani příbuzným nic neříkají. Osoby a prožitky se tak z osobních a konkrétních stávají zapomenutými a neznámými. Výběr z nalezeného materiálu mě motivuje k aktuální vizuální a významové parafrázi. Dvojice staré a nové fotografie využívá schopnosti fotografie časového řezu. Podle míry ne/známosti staré fotografie navazuje nová fotografie tématicky přesněji nebo více volně. V případě méně známé předlohy význam vytváří samotné spojení dvou vizuálně souvisejících obrazů. V případě bližšího rozpoznání děje doplňuje vizuální souvislost i souvislost dějová ? vedle sebe jsou kladeny dvě podobné události, minulá a současná, které se stále opakují, i když v jiném čase. Paměť je něco jako prostor. (Aristoteles) Čím dál - tím blíž.
- Fiktivní filmové plakátyMalý, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )1) Fiktivni filmove plakaty Toto tema jsem si vymyslel, protoze zde mohu propojit vse co ve fotografii mam rad. Ma tvorba vznika z radosti a hravosti. Pri tvorbe plakatu mohu fotografii ozivit typografii a tak ji dat urcitejsi charakter a smysl. Fiktivni filmove plakaty jsou vytvorene kolazemi pomoci Photoshopu. Podkladem jsou portrety ci cista plocha, ktera je dokomponovana fotografiemi a pismem. 2) Foundation (zaklad, podklad, oduvodneni, opodstatneni) Tuto kolaz jsem vytvoril z fiktivnich plakatu, samostatnych fotografii a fotografii, ve smyslu vytvarne, vizualni grafiky. Vytvoril jsem tak vyobrazeni o triceti fotografii, ktere zaklad filmovych plakatu ¨posune¨ a divakovi tak umozni asociace a doufam, ze i reakce na nektera zobrazeni.
- Fotografi priestorov a architektúryUhlíková, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-14Práca sa venuje problematike fotografovania konkrétneho miesta, čo je veľmi úzko spojené s priestormi všetkých druhov a architektúrou. Obmedzuje sa však na tzv. no name architektúru, ktorá nemá známeho autora, teda prevažne na bežné domy a úžitkové stavby. Tiež však na špecifické miesta v krajine alebo v meste, ako napríklad záhrady alebo parkoviská. Dôraz je na súvislostiach medzi priestorom a jeho fotografickou reprezentáciou. Demonštruje ich na tvorbe jednotlivých autorov. Skúma otázky tvorby fotografického obrazu priestoru a autorovej voľby a ich vplyv na výsledné diela, ako aj pôsobenie jednotlivých fotografií na diváka. Zmyslom tejto práce je ponúknuť prehľad základných prístupov k fotografovaniu miesta, ktoré sa vyskytli od polovice šesťdesiatych rokov 20. storočia po súčasnosť.
- Fotografie architektury a fotografie v architektuře Jacquesa Herzoga & Pierra de MeuronaVopátková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Bakalářská práce se zaměřuje na vzájemné setkávání dvou oborů, fotografie a architektury. Zkoumá vztah mezi realitou a její interpretací, způsob prostorové reprezentace a zpětný vliv těchto kategorií na architekturu. Konkrétně se věnuje autorům, kteří svou pozornost zaměřili na špičku současné světové architektury - švýcarský architektonický ateliér Herzog & de Meuron. Jedná se o autory doku-mentární i volné fotografie, součástí je i téma integrace fotografie přímo do archi-tektury samotné. Práce je rozdělena na několik částí. Nejprve jsou představeni architekti, jejichž dílo je tématem všech zmiňovaných fotografií. Následuje kapi-tola obecněji pojednávající o vztahu architektury a fotografie (podkapitoly per-spektiva, trend, umělý obraz, digitální obraz). Druhá polovina práce je věnována konkrétním fotografiím a je členěna dle Erica de Maré, který fotografii architektu-ry dělí na: ?Dokument?(I), ?Ilustraci?(II) a ?Obraz?(III). Jednotlivým kapitolám jsou přiřazeni autoři Margherita Spiluttini, Hisao Suzuki (I), Jeff Wall, Thomas Ruff (II), Hiroshi Sugimoto a Luisa Lambri (III).
- HamburgNárožná, Vanda(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Série fotografií, která bude vymezena místem, kde fotografie pořídím - v Hamburgu.
- Hans-Peter Feldmann, 44 stranStejskalová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Tato bakalářská práce se zabývá německým konceptuálním umělcem a fotografem Hansem-Peterem Feldmannem. Monografie je rozřazena do čtyř kapitol, nejprve pojednává o Feldmannově životě, poté následuje stěžejní část práce pojednávající o jeho díle, kde jsou analyzována Feldmannova témata sběratelství a všednost. Třetí kapitola je věnována specifickému smýšlení autora o sobě samém, závěrečná část zařazuje Feldmannovu tvorbu do širšího kontextu.
- HlasyLeinweberová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Fotografická instalace zobrazující portréty. Práce využívá interaktivní zapojení diváka. Porovnání zvukového a vizuálního otisku.
- Photography in Global MediaElínardóttir, María(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09By using traditional historical methodology and research, this text traces the history of photojournalism on a global scale and proposes a unifying theory that explores its changes over the past century. Contemplating everything from the beginning of photojournalism to the state it is today and where it is leading in its nearest future.
- Photography: Cost and ValueKholodayev, Alexey(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09The thesis aims to explore the relation between such notions as quality and cost in photography on the art market today by means of looking into it through historical background related to the topic, analysis of the notions of cost and value, their features, market mechanisms and tendencies and via practical analysis of the works of two most prominent artists: Andreas Gursky and Cindy Sherman.
- PosteleŠnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-05Chaos a zmatenost současnosti je někdy těžké pochopit, avšak můžeme zde občas zahlédnout zvláštní záblesky, momenty naplněné posvátností a magií, momenty intimity. Snaha zastavit čas a najít intimní momenty v nepřetržitém a divokém proudu života. Intimitu míst, událostí, zvířat či lidí.
- Povedomé miesto po konciUhlíková, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-14Fotografie vznikli na špecifickom mieste, ktoré je už takmer zabudnuté. Je poznamenané zánikom sklárskej továrne, kvôli ktorej bolo celé vybudované. Výrazná minulosť sa mieša s nezmyselnou existenciou dneška. Všetko podstatné, už bolo. Ľudiastratili svoje mnohogeneračné poslanie. Na fotografiách sa striedajú spontánne situácie zo života obce s aranžovanými. Oboje však vypovedajú hlavne o pocite z tohto miesta.
- PřízrakyKarfus, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Ve své práci jsem se snažil ukázat změnu svého vztahu k fotografii za poslední rok. Stálý vývoj a změna osobnosti se zobrazí na výtvarné práci ovlivňované podvědomím, do kterého se ukládají nejen děje, ale i fotografické obrazy viděné kolem sebe. Zjednodušeně řečeno v prvním ročníku jsem se snažil zbavit nánosů a návyků ze střední školy, ve druhém ročníku jsem řešil své vnitřní já. Nyní jsem chtěl vyjádřit pocit dnešní obrazové zahlcenosti. Tento pocit, složitější a těžko formulovatelný jsem zpracoval ve své práci a spojil ho se svým ročním osobním bojem o významu fotografie. Odevšad na nás útočí fotografie a další obrazový materiál připravený něco prodat, o něčem nás informovat či dezinformovat. Na toto téma vznikla ještě závěrečná publikace. Nechal jsem se, spíše emotivně, ovlivnit klasickými díly. Nejsou to konkrétní odkazy na jednotlivá díla, spíše jsem se nechal inspirovat atmosférou. Snažím se pochopit dnešní dobu nejen ve vztahu k fotografii, ale i k dnešnímu stylu života, který je také obsažen v mém souboru ?Přízraky?. Název souboru je odvozen od životních zátěží vyjádřených obrazem, které si nese v sobě každý z nás podle svých životních zkušeností. Estetika mých fotografií je spíše klasická s použitím deníkových prostředků. Způsob záznamu je deníkový. Fotografie je dle mého názoru v krizi. Úpadek, ke kterému dochází, není jen díky technické dostupnosti. Estetika dnešní doby je masírována reklamním průmyslem na úroveň pásové výroby. Je těžké rozeznat kvalitní věc od zakamuflované tuctové věci. Lidé nemají čas a chuť se probírat množstvím fotografií (viz internet: foto z celého světa). Dostupnost fotografů i fotografické techniky se stává běžnou a rozeznat kvalitu je pro běžného laika těžké. Není divu, že dá potom přednost líbivé reklamě.
- Publikace: 5%Hrabětová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01V období normalizace platil nepsaný zákon, že pět procent z celkového nákladu na výstavbu musí patřit umění. Vznikala tak velkolepá, ale mnohdy i velmi absurdní díla.
- Publikace: AlbumGravlejs, Ivars(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09
- Publikace: ProletyCoubal, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-11Fotografická publikace