Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "BLÁHA, Ivo"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Aspekty dramaturgické výstavby zvukové složky filmového dílaTitěra, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Tato diplomová práce je koncipována jako vhled do problematiky procesu dramaturgické výstavby zvukové složky filmu. Vprvní části se zabývá procesem přenosu audiovizuálních informací kdivákovi azpůsobem jejich percepce, ve druhé se pak věnuje konkrétním možnostem dramaturgické práce vrůzných fázích procesu tvorby jednotlivých komponent zvukové složky. Soustřeďuje se především na fázi postprodukce, zejména na tvůrčí problematiku editace zvuku. Práce je názorně dokumentována řadou audiovizuálních ukázek.
- Audiovizuální kontrapunktŽeníšek, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Cílem této práce je typologické utřídění a hodnocení konkrétních způsobů užití audiovizuálního kontrapunktu ? záměrného rozporu obrazu a zvuku - z hlediska funkčnosti, psychologické podstaty a dramatického i estetického účinu dosahovaného při jeho uplatnění v různých žánrech audiovizuální tvorby. První část práce je věnována obecné teorii audiovizuálního kontrapunktu a přehledu druhů zvuku v audiovizuálním díle. Druhá část sleduje nejrozmanitější typy audiovizuálního spojení ve škále od mírného nesouladu obou složek až po jejich vzájemný protiklad. Jednotlivé typy audiovizuálního kontrapunktu jsou demonstrovány filmovými ukázkami.
- Hudební dramaturgie jako výrazový prostředek filmuNeubauer, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-08Ve své závěrečné magisterské teoretické práci se zaměřuji na úlohu filmové hudby jako jednoho ze základních výrazových prostředků filmu. Zabývám se problematikou hudební dramaturgie - koncepční i realizační činností skladatele, případně hudebního dramaturga - tedy tvůrčí prací s hudbou. Soustřeďuji se na hudbu v hraných filmech, snažím se postihnout základní funkce, které filmová hudba plní a uvést konkrétní názorné příklady využití této zvukové komponenty jako jedinečného a nenahraditelného prostředku filmové řeči. Práce se opírá převážně o vlastní empirické poznatky, vychází z rozborů filmů především americké produkce.
- Skladatelské dílo Svatopluka HavelkyMikulová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-20Ve své magisterské diplomové práci se zaměřuji na osobnost Svatopluka Havelky a jeho skladatelskou tvorbu koncertní, zejména však na jeho hudbu k celovečerním filmům. Analýzou jeho tvorby se snažím postihnout charakteristické rysy uplatňovaných skladebných prostředků a vystopovat tak, v čem spočívá originalita jeho rukopisu, jedinečnost a zároveň stylová i výrazová proměnlivost jeho hudby, která se stává organickou, neoddělitelnou součástí filmového díla. Práce obsahuje autentické výpovědi skladatele o jeho tvůrčích názorech, spolupráci s nejvýznamnějšími filmovými režiséry, pohledu na problematiku hudební kompozice k filmu obecně i na způsob a formu jeho vlastní tvorby. Pasáže o jeho soukromém životě a uměleckém vývoji pomáhají ozřejmit ojedinělost Havelkovy tvůrčí osobnosti, která v dnešní době bohužel zůstává neprávem nedoceněna a opomíjena.
- Tvůrčí metody kombinace hudby a ruchu v audiovizuálním díleDeliopulos, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-11Tato teoretická práce se zabývá výzkumem specifické problematiky funkčního
- Významové přesahy filmového zvuku a obrazuČadek, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-07Smyslem této práce je analyzovat a utřídit tvůrčí postupy využívající zvukovou složku jako prostředek významně obohacující informace složky obrazové. Cílem je tedy teoreticky i na konkrétních případech ukázat možnosti zvukové složky dodávat audiovizuálnímu dílu kvalitu samotným obrazem nesdělitelnou. Jsou zde popsány formy uplatnění audiovizuálního kontrapunktu z hlediska použitých výrazových prostředků (hudba, ruchy, mluvené slovo) i z hlediska možného účinu (práce s časem, prostorem, symboly). Vybranými konkrétními příklady zde demonstruji invenční způsoby pojetí vztahu mezi obrazem a zvukem na rozdíl od způsobů dle mého názoru nepříliš vydařených. Práce by měla sloužit především jako inspirativní materiál, naznačující, jak bohatý potenciál tvůrčích možností poskytuje zvuková složka filmu, je-li chápána jako umělecký nástroj.