Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "FRIČOVÁ, Marie"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bílovská, Částkovská a Staroměstská sedlcká - tance moravského Slovácka a jejich současná podoba ve folklórních souborechBulantová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Tato diplomová práce se zabývá porovnáním točivého tance zvaného sedlcká z obcí Bílovice, Částkova a Starého Města v souborech Dolina, Kalina a Rosénka. Komparace je provedena s tanci na VHS publikace Lidové tance z Čech, Moravy a Slezska. Zapsány jsou shody i rozdíly jednotlivých variant tanců. K tomuto záměru jsem použila metody zúčastněného a nezúčastněného pozorování a metodu rozhovoru. Diplomová práce obsahuje také pojednání o Slovácku, tanci a hudbě na jeho území a sumarizaci točivých tanců v tomto jihovýchodním regionu Moravy.
- Cesta polky do opery Prodaná nevěstaAdams, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-13Tato diplomová práce obsahuje popis tance polka, její vznik a krátkou historii. Další část je věnována opeře Bedřicha Smetany „Prodaná nevěsta“ od jejího vzniku, přes další uvedení v Národním divadle v Praze až k její současné inscenaci. V závěrečné části jsou popsány tři vybrané choreografie polek z této opery a jejich analýza podle modelu Janet Adshead – Lansdale. Přílohy obsahují životopisy Bedřicha Smetany a choreografů vybraných inscenací – Otto Šandy, Pavla Šmoka a Ladislavy Košíkové.
- Charakterní tance v osnovách pro ZUŠTomcová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Diplomová práce má dvě základní části – teoretickou a praktickou. První část mapuje historický vznik a vývojové formy charakterního tance, ale jsou zde popsány i vybrané lidové tance cizích národů. Druhá část se pokouší o vytvoření základní počáteční struktury vyučovací hodiny na ZUŠ. Součástí práce je tak i metodický popis jednotlivých prvků, z nichž je charakterní tanec jako scénická forma složen, a to ve cvičení u tyče a také na volnosti. Obsahuje rovněž návrh na úpravu školního vzdělávacího plánu a požadované ročníkové výstupy v předmětu Charakterní tanec na ZUŠ.
- Funkce chodidla v tanciJaníčková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Magisterská práce je zaměřena na funkci chodidel v tanci a jejich následné ošetření. Mohla by být návodem pro tanečníky i pro pedagoga tance, jak se správně starat o své nohy a věnovat jim pravidelnou péči. Chodidlo je jedním z hlavních nástrojů tanečníka, a proto by se s ním mělo podle toho zacházet. Cíl práce Cílem práce je důraz na funkci a zdraví chodidel pro tanečníka.
- Historie ČSSPT (1948 - 1978)Bezemková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-31Má diplomová práce se zabývá historií profesionálního folklorního tělesa - Československý státní soubor písní a tanců (ČSSPT) od roku 1948 ? 1978 a připomíná jeho zakladatelku a osobnost české kultury paní Libuši Hynkovou. Nosným zdrojem informací mi byly hlavně rozhovory a soukromý archiv bývalých členů a zakladatelky souboru.
- Jak správně upravit stravovací návyky pro každodenní zátěž tanečníkaTomášková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-31Moje magisterská práce se zabývá problematikou stravování v tanečním světě. Je to téma velmi obsáhlé, já jsem se však zaměřila pouze na dospělé tanečníky, jak jim pomoci najít vyvážené stravování k podpoření maximálního fyzického výkonu. Neméně obsáhlé a důležité téma týkající se mladých, dospívajících tanečníků a taktéž výskytu nejrůznějších onemocnění v tanečním světě je námětem prací jiných studentů. Snažila jsem se pro tuto práci vycházet ze sportovních teorií a doporučení, poněvadž požadavky na fyzické výkony tanečníků jsou s výkony sportovců zcela srovnatelné.
- Jak vyučovat společenský tanecKolda, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Magisterská práce navazuje na bakalářskou práci Metodika výuky společenského tance a je zaměřena na druhou etapu výuky. Zabývá se popisem metodických postupů při výuce jednotlivých tanců a tanečních figur v kurzu společenského tance pro pokročilé. Komentovány jsou možné problémy při výuce a časté chyby.
- Oblastní varianty lidových tanců Moravy a SlezskaDastychová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-06Cíl: Cílem magisterské práce je představit lidové tance na Moravě a ve Slezsku dle regionálního zařazení. Metoda: Srovnání tematické literatury, rozdělení oblastí a podoblastí Moravy a Slezska a popis vyskytujících se tanců v dané oblasti.
- Pohyb jako součást profesionální přípravy pěvceTomsová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-07V této diplomové práci jsou zkoumány význam a praktická podoba pohybové výchovy u studentů operního zpěvu. Tato pohybová průprava je sice automatickou součástí vzdělávání na uměleckých školách, přesto je determinována množstvím vyučovacích hodin a jejich ideovým naplněním. Práce rovněž seznamuje se základními tanečními styly a jejich prvky, jež mohou budoucímu opernímu pěvci pomoci při hledání optimálního angažmá.
- Soubor lidových písní a tanců Čtyřlístek z Nového StrašecíMuric, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-30Diplomová práce je věnována Souboru lidových písní a tanců Čtyřlístek z Nového Strašecí. Zpracovává čtyřicetiletou historii souboru a mapuje osobnosti, které během let souborem prošly a s ním pracovaly. Práce se zabývá sběratelskou činností zakladatelů souboru a uvádí sbírky lidových písní, ze kterých soubor čerpal pro svou činnost. Součástí práce jsou rozhovory s tanečními osobnostmi souboru i jeho zakladateli Bohumilem Chocholou a Janem Stránským. Práce dokumentuje vzniklou tvorbu souboru v časové linii a ukázku dvou scénářů vybraných tanečních pásem. Závěrečná část patří Středočeskému folklornímu festivalu Tuchlovická pouť, který vznikl díky souborové činnosti.
- Taneční vzdělávání osob s různými druhy postiženíRubková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Taneční vzdělávání osob s různými druhy postižení není příliš známé a rozšířené. Tato práce se zabývá vzděláváním osob s tělesným, mentálním, nebo smyslovým postižením či znevýhodněním. V práci se pokusím představit základní způsoby přístupu k osobám s postižením, prvotní návody pro práci na tanečním sále, ale i možnosti jak s takovými jedinci jednat a jak je připravit na veřejná představení. Práce je rozdělena do osmi kapitol, ve kterých se postupně seznamujeme s klasifikací různých postižení a poruch (podle druhů, stupňů, podle doby jejich vzniku), s osobami s různými druhy postižení a přístupu k nim. Dále jsou v práci uvedeny možnosti vzdělávání a samotné práce pedagogických pracovníků v tomto odvětví tance. V práci je popsána důležitost asistentů pro osoby s postižením na lekcích tance a při veřejných vystoupeních. Hlavní část práce je věnována pomocným cvičením, relaxaci, terapii, tanečním hodinám a veřejným prezentacím s osobami s postižením. Cílem práce je vytvořit prvotní nápomoc v podobě textu pro taneční pedagogy tak, aby se takový pedagog nezalekl případného uchazeče o taneční vzdělávání, jež má některý typ postižení. Často je zapotřebí uvědomit si, že jde pouze o počáteční nejistotu z neznámého. Osoby s postižením jsou velmi otevřené a je naplňující s nimi pracovat.