Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "JANEČEK, Václav"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Balanchine technique-allegroČervíčková, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Touto diplomovou prací jsem chtěla zprostředkovat ucelený rozbor části techniky George Balanchina, jednoho z největších choreografů neoklasického tance a zakladatele New York City Ballet. Zaměřila jsem se na techniku skoku, kterou Balanchine obohatil o spoustu nových prvků a principů oproti ruské klasické technice.
- Flamenco - osobnosti, soubory a výuková prezentace v textovém a obrazovém pojetíKonášová, Dita(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-01
- Mužský a ženský prvek v klasickém tanciLičková, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-07Abstrakt Tato magisterská práce se zabývá vztahem klasického tance k ţenskému a k muţskému pohlaví tanečníků. Nejprve stručně popisuje historii především klasického tance z hlediska jeho klíčových osobností, přelomových momentů, které nějakým způsobem ovlivnily pohled na klasický tanec z hlediska pohlaví tanečníků, vývoje klasické taneční techniky a pedagogiky. Druhou část tvoří metodický rozbor prvků výuky klasického tance, ve kterých se na jedné straně výrazně prezentují dívky (např. technika sur les pointes) a na druhé straně chlapci (např. allegro). Striktní hranici mezi prvky prováděnými výlučně muţi nebo ţenami však určit nelze. V dnešní době se rozdíly mezi pohlavím z hlediska techniky klasického tance stírají.
- New York City jako taneční fenoménSeidlerová, Nicole(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Diplomová práce mapuje vznik a vývoj tance v New Yorku, jeho kulturu a možnosti tanečního působení v jednom z nejlidnatějších uměleckých měst Spojených států. Cílem mé studie bylo zjistit, jaké formy tance se objevovaly v prostředí New Yorku a jakým způsobem ovlivňovaly vývoj tance na tomto území. Práce se zabývá historickými událostmi a osobnostmi, které se podíleli na vývoji tanečního umění. V obsahu práce je zahrnuta aktuální taneční scéna a možnosti studia tance v New Yorku. Podnětem ke vzniku této práce se stala skutečnost, že v Česku neexistuje žádná souhrná studie o této problematice.
- Problematika tanečního managementuKolda, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-10První část práce mapuje historický vývoj všeobecného managementu, současné teorie a výstupy a strukturální rozdělení základních manažerských úkolů a funkcí. Snaží se zdůraznit znalosti, zkušenosti, poučení z chyb a nejužitečnější principy, které pomohly průkopníkům v ostatních oborech k jejich úspěchu. Dále se práce věnuje managementu divadelního umění, analyzuje problematiku uměleckého řízení, jeho význam pro umělce a rozdělení manažerských pozic v divadle. Poslední část této práce zpracovává strukturální rozbor manažerských povinností potřebných pro úspěšnou realizaci daného podnikatelského/uměleckého záměru. Jedná se o schéma vybudované na základě poznatků získaných studiem teorií všeobecného, kulturního a divadelního managementu a praktických zkušeností autora, které se zaměřuje především na oblast plánování, produkce, marketingu a financování realizovaného projektu.
- The Royal Ballet SchoolDvořáková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18Cílem této práce na téma The Royal Ballet School: Vývoj této instituce a její současné postavení je seznámení čtenáře s jednou ze světově uznávaných baletních škol. V rámci práce představuji zakladatelku této instituce Dame Ninette de Valois a zabývám se historií školy. Dále v práci píšu o současném systému školy a jejích programech. V návaznosti na program školy Zdravý tanečník řeším otázku zdravého tanečníka z mého pohledu pedagoga.