Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "KŘENKOVÁ, Mahulena"
Nyní se zobrazuje 1 - 18 z 18
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Balanchine TechniqueHarazimová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Práce s názvem Balanchine Technique se zabývá stylem klasického tance, který má své kořeny v Americe, přesněji v USA. Jeho zakladatelem byl tanečník, choreograf a pedagog George Balanchine, původem Rus, který na počátku 20.století emigroval do USA. Jeho cílem zde bylo naučit Američany tančit klasický balet tak, aby se cítili přirozeně. Principy ruské výuky klasického tance podle Agripiny Jakovlevny Vaganovové se příliš nezměnily a zůstaly stejné i v rukou Balanchina. Ten je odlišil především v jiných důrazech, dynamice a ve stylu, který plně přizpůsobil místu a hlavně nové moderní době. V rámci této práce jsem se pokusila popsat jednotlivé prvky klasického tance tak, jak je vnímal Balanchine. Zabývala jsem se jednak rozdílem v technickém provedení jednotlivých cvičení, oproti tradiční ruské metodě klasického tance a často také rozdílnou dynamikou pohybu. Tato práce je rozdělená do dvou částí. První popisuje všechny základní prvky v exercice a la barre, druhá pak základní prvky v exercice au milieu v postavení na celém chodidle. Celý text je pro srozumitelnost doplněn obrazovým materiálem. Inspirací a předlohou mi byla kniha Suki Schorer on Balanchine Technique.
- Floor-barre Zeny RommettMalinová, Amálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-12Cílem této práce je zejména seznámit čtenáře s technikou Zena Rommett Floor-barre®. V první kapitole je do historického kontextu uveden vznik této techniky a v dalších kapitolách jsou popsány principy, základní pozice, polohy a jejich provedení. Tato práce také obsahuje příklady sekvencí, které procvičují základní elementy, připravující například tělo tanečníka na trénink klasického tance. Pátá kapitola je zaměřena na části těla z anatomického hlediska a měla by pomoci k porozumění cvičení Floor-barre®. Celá práce je doplněna fotografiemi, které slouží jako jasné zobrazení pozic a cviků. V závěru této práce je zaznamenána moje vlastní laboratoř určitých cvičení této metody, kdy bylo záměrem pozorovat zejména zlepšení postavení těla a případné rehabilitační uplatnění při cvičení Floor-barre®. Práce s respondentem je popsána v poslední kapitole a příloze na konci této práce.
- Jóga pro děti v předškolním období jako doplnění pohybové a taneční výchovyGajerová, Vítězslava(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Diplomová práce se zabývá jógou pro děti a jejím možným prolnutím do pohybové a taneční výchovy dětí předškolního věku. Dílčím tématem diplomové práce je popis problematiky nedostatku aktivního pohybu u dětí předškolního věku. Předškolní věk dítěte je v diplomové práci rozebrán z hlediska vývojové psychologie a z hlediska vývoje pohybových schopností dětí v tomto věku. Hlavním bodem diplomové práce je použití jógy pro děti do pohybové a taneční výchovy dětí předškolního věku. V diplomové práci je jóga obecně rozebrána z hlediska dějinného a kulturního vývoje. Diplomová práce se snaží hodnotit efektivitu a možnost propojení pohybové a taneční výchovy s jógou pro děti.
- Klasická technika pre tanečníkov súčasného tancaLacová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-10Táto magisterská práca sa zaoberá klasickou tanečnou technikou zameranou pre tanečníkov súčasného tanca. Text pribliţuje základné koncepty a spôsob práce v technikách klasického a súčasného tanca a stručne popisuje nové pohybové metódy a prístupy k telu. Hlavná časť práce skúma otázky súvisiace s problematikou vzdelávania tanečníkov súčasného tanca v klasickej technike a opiera sa o myšlienky a poznatky významných pedagógov klasickej techniky ale predovšetkým o názory a postrehy tanečníkov súčasného tanca. K téme magisterskej práce sa viaţe aj priloţený rozhovor s významným pedagógom klasickej techniky pre tanečníkov súčasného tanca Zvi Gotheinerom. Tento rozhovor som mala moţnosť uskutočniť počas účasti na jeho workshopu vo Viedni.
- Královská společnost pedagogů tanceSmělá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Ve své magisterské práci popisuji Královskou společnost pedagogů tance (Imperial Society of Teachers of Dancing ? dále jen ISTD). Jedná se o mezinárodní instituci, sídlící v Londýně, která se zabývá školením tanečníků a tanečních pedagogů z celého světa. Stručně popisuji její historii, možnosti členství, typy zkoušek a jednotlivé fakulty. Studium na ISTD je rozděleno do dvanácti tanečních fakult: Step, Národní tanec, Divadelní tanec, Řecké tance, Tance jižní Asie, Společenský tanec, Latinsko-Americký tanec, Sequence, Disco, Freestyle & Rock?n?Roll, Klubový tanec, Cecchettiho metoda a Královský balet. Vzhledem k mé specializaci na klasický tanec jsem se rozhodla popsat fakultu Královského baletu podrobněji. Vypisuji zde osnovy všech etap zkoušek a kvalifikací na ISTD.
- Kreativita a její začlenění do výuky techniky klasického tanceMládek, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-29Tato diplomová práce se zaměřuje na kreativitu a její začlenění do výuky techniky klasického tance. Jedná se o umění vidět jinak, kdy by technika sama o sobě měla interpretům napomáhat a nikoli je omezovat. Pedagog by jim v tom měl být oporou a jakýmsi průvodcem. Nejedná se o vědeckou studii, nýbrž jde o náhled faktů, myšlenek a návrhů.
- Lenka Harazimová - Pedagogický výstupHarazimová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, )
- Ličková Gabriela : Pedagogický výstupLičková, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-07
- Metodika nových prvků klasického tance (7. a 8. r. osmileté taneční konzervatoře)Shchekaleva, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Mluvní projev jako nedílná součást tanečního pedagogaHanousková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Diplomová práce se zabývá mluvním projevem tanečního pedagoga jako nedílnou součástí pedagogického povolání. V teoretické části, která je rozdělena na čtyři kapitoly, se práce věnuje tématu pedagoga a řeči, jaká je funkce řeči, její srozumitelnost, jaký má význam v pedagogickém povolání, jak pedagog působí na studenty jako mluvní vzor, dále pak charakteristikou mluvního projevu tanečního pedagoga a oboru hlasové výchovy. Další dvě kapitoly zahrnují téma verbální a neverbální komunikace. Poslední teoretickou kapitolou je členění souvislé řeči. Praktické části diplomové práce je věnována poslední kapitola, kde jsou interpretovány výsledky výzkumu u studentů různého věku, vzdělání a úrovní. Výzkum byl veden prostřednictvím internetového dotazníku, který obsahoval otázky na zkušenosti studenta s mluvním projevem tanečního pedagoga při výuce. Díky získaným odpovědím je práce obohacena o jedinečné informace, které přispěly k vytvoření této diplomové práce.
- Pedagogický výstupČervíčková, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01
- Prvky allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatořeKrálová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Svou magisterskou prací bych chtěla zprostředkovat podrobný popis a metodický přehled hlavních prvků allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatoře. Veškeré informace vycházejí z nejznámějších metodických knih uznávaných pedagogů klasického tance. Tato etapa výuky zahrnuje rozvoj a obohacení o prvky battu, batteries, obraty a nové skoky. Práce by tedy měla sloužit jako pomocná brožura k metodické posloupnosti výuky.
- Specifika vybraných systémů techniky klasického tanceVašíčková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-07Diplomová práce s názvem Specifika vybraných systémů techniky klasického tance pojednává o šesti celosvětově nejrozšířenějších systémech, potažmo školách techniky klasického tance a jejich hlavních znacích včetně signifikantních prvků. Text je rozdělen do sedmi kapitol, přičemž první kapitola je věnována obecnému nástinu historického vývoje daného tématu. Dalších šest kapitol se zabývá jednotlivými systémy techniky klasického tance, jež jsou chronologicky řazeny podle datace svého vzniku – Francouzská škola, Dánská škola, Italská škola, Ruská škola, Anglická škola a Americká škola. Důraz je kladen jak na historický kontext jejich geneze, tak na postihnutí stěžejních rysů. Opomenuta není ani současná situace a využívání systémů v praxi. Pro přehlednost a ucelenost vhledu do dílčích škol je text doplněn fotografiemi a souhrnnými tabulkami. Výsledkem diplomové práce je seznámení čtenáře s šesti zřejmě celosvětově nejproslulejšími systémy techniky klasického tance a upozornění na jejich specifika a vzájemné odlišnosti.
- Tělo jako funkční nástroj klasického tanceBočková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-31Tato magisterská práce zkoumá lidské tělo na bázi anatomických předpokladů ve spojení s funkčními principy, které napomáhají budovat správné postavení těla, vytočení dolních končetin en dehors, pózy klasického tance a pohybovou koordinaci, která vede tělo až do rotace a skoku. V této magisterské práci nahlížím na tělo, jako na tanečníkův hlavní nástroj k provádění celé techniky klasického tance a snažím se popisovanými funkčními principy podpořit správnost provedení jednotlivých prvků techniky klasického tance. V závěru práce se zamýšlím nad obecným zapojením těchto funkčních principů do lekce klasického tance.
- Telo v priestore, priestor v teleHorváthová, Daša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Diplomová práca obsahuje vypracovanie problematiky tela a priestoru v tanci. Úvodná časť obsahuje pojednanie o tele ako o živom organizme. Hlavná časť práce sa delí na kapitoly telových vrstiev - kože, svaly, kosti; gravitácie, rovnováhy a predstavivosti. V poslednej časti sa spájajú všetky uvedené fenomény a vyúsťujú v popis konkrétnych predstáv a zážitkov pri vykonávaní jednotlivých cvikov tréningu klasického tanca.
- Trénink klasického tance pro lyrický tanec a taneční sportBažantová, Sabina Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-07Diplomová práce nabízí návrh tréninku (jaké prvky zařazovat či způsob vedení tréninku) techniky klasického tance pro tanečníky lyrického tance a tanečního sportu. Poukazuje na důležitost ovládnutí alespoň základů techniky klasického tance u tanečníků těchto tanečních stylů. Zároveň zdůrazňuje důležitost individuálního přístupu ve výuce techniky klasického tance tanečníků různých tanečních stylů. Práce stručně popisuje a charakterizuje vybrané taneční styly (klasický tanec, lyrický tanec a taneční sport), poukazuje na jejich podobnosti a shody v technickém provedení. Podobné či dokonce shodné principy a prvky z techniky klasického tance, které se objevují v lyrickém tanci nebo tanečním sportu, jsou definovány na základě mnohaletého pozorování a výuky těchto tanečníků, rozhovorů a analýzy odpovědí získaných od referenční skupiny respondentů splňující předem definovaná kritéria. Použité metody výzkumu v této práci jsou rešerše dostupné související literatury, pozorování a polostrukturované rozhovory s tanečníky. Pomocí těchto metod práce definuje podobnosti i shody v konkrétních tanečních stylech a stává se návodem pro sestavení struktury tréninku techniky klasického tance pro tanečníky lyrického tance a tanečního sportu.
- Vliv dechu na výkon v klasickém tanciČechová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Vliv dechu na výkon v klasickém tanci. Cíl práce: Cílem magisterské práce je představení možností využití vědomého dechu nejen k snazšímu provedení technicky obtížnějších prvků, ale také v přípravě tanečníka na umělecký výkon. Metoda: Srovnávání tematické literatury, dotazník mezi tanečníky a studenty tance a měření dechu tanečnice během variace.
- Výživové poradenství v tanciKrupičková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Diplomová práce se zabývá teorií příjmu potravy a specifikací jejích základních složek. Na základě těchto poznatků jsou vždy v závěru kapitol shrnuta určitá doporučení pro stravování v tanečním umění. Práce zahrnuje myšlenku týkající se psychické vyrovnanosti tanečníka ke svému tělu a k příjmu potravin, a jak celý tento proces může být ovlivněn působením tanečního pedagoga. Závěr diplomové práce je věnovaný popisu praktického výživového poradenství pro tanečníky, kde je na individuálních případech možné vidět různá úskalí při snaze o vyvážené stravování.