Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "KAZÁROVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza 1. jednání baletu GiselleRafajová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Tato diplomová práce se zabývá analýzou prvního jednání baletu Giselle. Zaměřuje se na jeho dramaturgii, sled hereckých akcí a psychologii postav. Srovnává různé podoby prvního dějství z následujících zdrojů: původní libreto Théophilea Gautiera a Julese-Henriho Vernoye de Saint-Georges, poznámky ruského baletního mistra a repetitora Antoinea Tita, manuskript Henriho Justamanta, libreto Rostislava Zacharova, zjednodušený choreografický zápis Cyrila Beaumonta a zápis choreografie Leonida Lavrovského pořízený Natalií Konjusovou. Značná pozornost je věnována zejména Justamantovu rukopisu a záznamu Konjusové.
- Dějiny baletu na Severní Moravě a ve SlezskuTomsa, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-14V mé magisterské písemné práci se budu zabývat historickými podmínkami, ve kterých vznikal baletní žánr v opavském a ostravském regionu. Dále pak jaká byla a je vyspělost baletních souborů, osobnostmi, které byli členy souborů a analyzovat situaci v určitých obdobích dle dostupných materiálů Chci zopakovat a navázat na historii baletu Slezského divadla v Opavě od jeho počátku až do současnosti - do roku 2010 a dále pak zdokumentovat vývoj baletu v severomoravské metropoli ? Ostravě. Bude tak v jedné knize zkompletována historie baletního umění na Severní Moravě a ve Slezsku. Jistě bude zajímavé sledovat dění v našich dvou klasických kamenných divadlech na Severní Moravě ? Národním divadle Antonína Dvořáka v Ostravě a Slezském divadle v Opavě.
- Dramaturgie baletních souborů kamenných divadel na území Čech a Moravy v letech 1918-1948Kantorová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-24Tato práce pojednává o všech baletních titulech, které byly uvedeny ve třech největších scénách v Praze, Brně a Ostravě v období 1918-1948. Věnuje se repertoáru třiceti sezón souběžně a přináší srovnání těchto třech scén. Zkoumané jsou především tituly, jejich opakování a cesty v daném období, věnuje se však také kritikám v dobovém tisku, choreografům a tvůrcům děl.
- Fenomén Butó, jeho vznik, šíření a vlivy na evropskou taneční scénuBurešová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-05Tato magisterská diplomová práce zkoumá fenomén japonského moderního tanečního umění zvaného butó. Přibližuje jeho inspirační vlivy, socio-kulturní pozadí a podmínky jeho vzniku. Sleduje jeho vývoj ve třech generacích japonských tanečníků. Diskutuje problematiku šíření butó za hranice Japonska a reakce přijímání tohoto nového uměleckého směru v Evropě. Podává také přehled působení tohoto fenoménu v Čechách a jeho vliv na evropskou i českou taneční scénu.
- Jelizaveta NikolskáPollertová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-23Práce, která nese název Jelizaveta Nikolská zachycuje umělecky i soukromě bohatý život této baletní divy první poloviny 20. století. Její dětství, mládí a taneční začátky v ruské Oděse, cestu do Národního divadla v Praze, kam přijela v roce 1922 a svým ztvárněním role Odetty v nově inscenovaném Labutím jezeře pronikla do české kulturní společnosti. Dále se můžeme dočíst o jejím působení v Paříži a následném angažmá v egyptské Káhiře. Za zmínku jistě stojí i zapomenutý, ztracený a znovu nalezený balet Ruce Bohuslava Martinů. Práce pochopitelně obsahuje i návrat Nikolské do Prahy a její působení v Národním divadle za II. světové války, následnou kolaboraci a útěk z Československa do Venezuely, kde její cesta životem končí.
- Skupinové tance doby baroka a jejich využití v taneční výchověBrzková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18V diplomové práci se věnuji tématu skupinových tanců doby baroka a jejich využití v taneční výchově. V úvodu se zmiňuji o významu a historii skupinových tanců jako takových, abych mohla dále proniknout k jejich konkrétním druhům těchto tanců. V následující kapitole věnuji pozornost anglickým country tancům. Rozepisuji se k jejich historickému vývoji, k hudebnímu doprovodu a prostorovým formacím. Součástí kapitoly je také popis jednotlivých tanečních figur a kroků, o kterých se zmiňuji dále v popisech konkrétních choreografií. Další část práce se věnuje francouzským kontratancům a jejich historii. V závěru kapitoly popisuji figury a kroky francouzských kontratanců. Poslední část práce patří popisu vybraných anglických country tanců a francouzských kontratanců. Na závěr přikládám zápisy melodií tanců, kterými se ve své práci zabývám.
- Taneční umění v kulturní politice České republikyŠtindlová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-10Tato diplomová práce je primárně zaměřena na problematiku kulturní politiky v České republice. Předmětem výzkumu je nejen politika v kultuře, ale také legislativní dokument Státní kulturní politika České republiky. Hlavním cílem práce je determinace a distinkce podpory tanečního umění v České republice. Důležitou součástí jsou také historické souvislosti, současné vymezení termínů spojených s politikou v kultuře a exkurz do problematiky podpory tance v rámci organizace UNESCO a Evropské unie. V českém kontextu je ústřední pozornost věnovaná grantové politice jednotlivých krajů s ohledem na podporu tanečního umění u nás. Nechybí ani grafický nástin personálních změn na postech ministrů kultury v České republice. Součástí daného celku jsou i kapitoly umožňující vhled do problematiky spojené s kulturními a kreativními průmysly, které tvoří nedílnou součást kulturních politik řady zemí.
- Vývoj konceptu baletu-pantomimy v osvícenecké EvropěDotlačilová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-23Ve své diplomové práci se zabývám vývojem konceptu baletu-pantomimy v osvícenské Evropě, tedy v období druhé poloviny osmnáctého století. Jedná se o nový žánr baletního umění, který byl v teorii rozvíjen a posléze i v praxi uváděn právě v tomto historickém období. Po nastínění politicko-kulturního kontextu doby následuje rozbor nejdůležitějších teoretických textů na toto téma a reflexí baletu z pera různých osobností kulturně-uměleckého světa. V dalších částech práce je nastíněn stav tanečního umění, rozbor jednotlivých stylů a přehled nejdůležitějších tanečních center Evropy, kde byl žánr balet-pantomima uváděn v praxi.
- Vývoj prvků akademického tance v tanečních manuálech 18. a 19. stoletíDurczaková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Tato diplomová práce se zabývá vývojem prvků akademického tance během 18. a 19. století, jak je zachytili taneční mistři a teoretici ve svých traktátech. Na skupině vybraných prvků demonstruje vývoj vnitřního obsahu tanečních termínů a rozebírá, jakým způsobem prvky prováděli a popisovali jednotliví autoři, mezi nimi např. Pierre Rameau, Gennaro Magri či Carlo Blasis. Práce zároveň konfrontuje vývoj jednotlivých tanečních elementů s podobou prvků akademického tance současné doby a celkově tak podává obraz historického vývoje terminologie akademického tance.
- Vztah tance a hudby v díle Gregoria LambranzihoFerjentsik-Wernerová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-07Diplomová práce ?Vztah tance a hudby v díle Gregoria Lambranziho? zkoumá sbírku, jež nemá mezi dochovanými spisy o tanci obdoby. Je výjimečná jak svým obsahem zaměřeným na divadelní tance z prostředí commedie delľ arte, tak i formou zpracování, která spojuje hudební, literární a výtvarnou složku. Má práce si klade za cíl rozebrat podrobněji jednotlivé aspekty tohoto výjimečného díla, a to nejen z hlediska tance a hudby, ale i scénografie a kostýmů. Vzhledem k rozsáhlosti díla jsem se zaměřila pouze na I. díl. Okrajově se má práce zabývá také hudebním a tanečním děním ve druhé polovině 17. a na začátku 18. století. Pozornost věnuje i fenoménu commedie delľ arte včetně stručné charakteristiky jednotlivých masek a vlivu tohoto svébytného divadla na taneční umění.