Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "KUBICOVÁ, Ivanka"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 31
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Andrea Opavská - Pedagogický výstupOpavská, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-10
- Body DialogueKeňová, Ilona(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-05
- ChoreografieLee, Ji-Eun(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-09-07
- Duet jako dialog dvou těl v současném tanciOpavská, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-10Hlavním cílem této magisterské práce je přiblížit problematiku současného tanečního duetu v jeho základních pohybových principech, často ovlivněných dalšími kontaktními technikami, např. společenským tancem, klasickým baletem, kontaktní improvizací, východními bojovými uměními etc. V jednotlivých kapitolách se vrství informace o tanečním dialogu. Vycházejí z anatomie lidského těla a z fungování nervového systému. Rozšiřují se o základní metodické principy pohybu a ?práce? s gravitací. Taneční duet je zkoumán i z hlediska psychologického (haptika a proxemika). V neposlední řadě je zde vložena i úvaha o autenticitě pohybového projevu a její odraz na jevišti a v komunikaci mezi scénou a hledištěm. K tématu magisterské práce se váže i přiložená DVD nahrávka s příklady různých druhů ?dialogů?, př. dramatického, tanečního, filmového etc. Záměrně jsem taneční ukázky vybírala ze současných českých a slovenských choreografií, prezentovaných na domácích i zahraničních jevištích.
- Jana Burkiewiczová - Pedagogický výstupBurkiewiczová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-11
- Kubátová Renata: Pedagogický výstupKubátová, Renata(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01
- Merce Cunningham a jeho technikaTurková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Magisterská práce přibližuje osobní život, uměleckou tvorbu a vlastní taneční techniku amerického tanečníka a choreografa Mercier Philip Cunninghama. První část se věnuje umělcovým životním mezníkům v jeho tanečním vývoji, počátkům choreografické tvorby a směřuje k založení vlastního tanečního souboru Merce Cunningham Dance Company. Součástí je chronologický přehled rozsáhlého repertoáru souboru. Druhá část se zabývá spoluprací, propojením a vzájemným ovlivňováním tanečního, hudebního, designového a filmového oboru při umělecké tvorbě Merce Cunninghama. Závěrečná část práce je směřována k pochopení taneční techniky, jejich principů, specifických prvků a využití v současném tanečním světě v návaznosti na autorčiny zkušenosti s Cunninghamovou technikou.
- Návrh učebních osnov moderního tance pro hudebně taneční školyAsterová-Čihařová, Eva(1981)Datum obhajoby: 1981
- Olga Ratajová: Pedagogický výstupRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07
- Pedagogický výstupŠimková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29
- Pedagogický výstupKalousková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01
- Pedagogický výstupHájková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01
- Pedagogický výstupJaníčková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01
- Pohybová práce s herecemSlezáková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-03Má diplomová práce pokračuje ve studiu hereckého tanečního pohybu, které jsem započala v bakalářské práci. Tentokrát se zabývám tvorbou konkrétní choreografie pro herce v rámci činohry a pohybového divadla. Jelikož existují jisté rozdíly mezi prací s profesionálním tanečníkem a prací s hercem, snažím se tyto rozdíly definovat, pojmenovat a nacházet možnosti, jak pohybovou spolupráci s hercem zkvalitnit. V první části diplomové teze se věnuji upřesnění užívaných pojmů, v další krátkému pojednání o improvizaci a v poslední uvádím konkrétní improvizační cvičení, která podporují spolupráci s hercem. Všechna cvičení a rady vycházejí z mých osobních zkušeností a jejich soupis je zamýšlen jako příručka, s jejíž pomocí si lze usnadnit choreografický pracovní proces.
- Střed tělaŠimková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29Ve své magisterské práci se zabývám otázkou středu těla. Vydávám se na cestu hledání středu těla, na které se již delší dobu pohybuji. Snažím se dané téma přiblížit z více úhlů pohledu. Zabývám se myšlenkami východní filozofie, funkcionální anatomie a myšlenkami pohybových systémů - ideokinese, Feldenkraisovy metody, Pilatese a Body-Mind Centering. V našem těle a ve světě kolem nás má vše svůj vlastní rytmus. Proto jsem zaměřila pozornost i na s centrem neoddělitelně spjatý fenomén lidského dechu. Teoretický text doplňuji jednotlivými příklady cvičení daných pohybových systémů a doplňuji ho pozorováním, úvahami a zamyšlením z vlastní pedagogické a taneční praxe. Došla jsem k závěru, že fyzický střed těla nemůže být středem sám o sobě, ale musí zahrnovat celou osobnost. Stále více jsem pracovala s myšlenkami propojení těla a mysli, které nabízely velkou inspiraci i oporu pro mé taneční a pedagogické snažení. Snažím se ukázat, že se dnes, ve 21.století, nemusíme ptát na původ ?techniky?, kterou pedagog učí, ale spíše na jeho filozofii, kterou uplatňuje a převádí do svého fyzického učení. Nechejme se pohltit bohatstvím našeho těla, naslouchejme mu a čerpejme z něj co nejvíce poznatků.
- Tanec na zemi pro děti ve věku od 8 do 12 letOndrová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30
- Tanec v základním školstvíRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07Tato diplomová práce se zameruje na ruzné zpusoby zapojení tance do základního školství. Jednou z možností je integrace základních škol a základních umeleckých škol, kam děti mohou být přijaty na základě talentových zkoušek. Tanci se pak věnují po celých devět let i ve výuce ZŠ. Studium je tedy pouze pro vybrané. Druhou možností je projekt Tanec školám organizace Tanec Praha a Taneční a pohybová výchova, nový předmět, který je v nabídce Rámcového vzdělávacího programu. Jsou to způsoby výuky dětí od první do páté třídy základní školy, do kterých je zapojena vždy celá třída. S tancem se tak setkají i děti, které by se o něj jinak vůbec nezajímaly. Předmětem mého zkoumání je, jak oba způsoby vznikly, kdo za jejich vznikem stojí a kde se raalizují. S žádostí o rozhovor jsem se obracela nejen na pedagogy, ale také na ředitele škol. Zajímal mě způsob práce pedagogů i jejich dosavadní výsledky.