Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "BÁRTA, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- David Vaňač : interpretační výkonVaňáč, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
- Inscenace Monteverdiho Orfea v Plzni s přihlédnutím na roli OrfeaHliněnský, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Ve své bakalářské práci se zaměřuji na významné dílo Claudia Monteverdiho, operu L´Orfeo. Konkrétně na inscenaci této opery, která měla premiéru 2. června 2018 v plzeňském divadle Josefa Kajetána Tyla. Zásadní složkou této práce je život a operní tvorba Claudia Monteverdiho, navazuje obsah díla, popis inscenace a jejího průběhu z pohledu hlavní role Orfea. Práce si klade za cíl poukázat na tuto konkrétní inscenaci prostřednictvím její analýzy s přihlédnutím k přístupu režiséra, dirigenta, dramaturga a představitele titulní role.
- Inscenace Orffovy Chytračky v sezóně 2016/2017 v České republiceKovačič, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Bakalářská práce se zaměřuje na významné operní dílo Carla Orffa, které vychází z pohádkové předlohy spisovatelů bratří Grimmů, a jeho uvedení v českých divadlech v sezóně 2016/2017. Velký důraz je kladen na autora samotného a následné pochopení jeho díla v kontextu skladatelova života, vývoje osobitého hudebního stylu i nelehké doby 2. světové války, ve které opera Chytračka vznikala. Práce si dává za cíl poukázat na dvě různá zpracování téhož titulu, jejich odlišnou dramatickou výstavbu i hudební složku a možná všeobecná pěvecká i herecká úskalí jednotlivých rolí. Závěrem jsou definovány podobnosti a rozdíly obou inscenací a nastínění možných motivací v přístupu jejich režisérů.
- "Konzervička" vokálně - instrumentální souborŠťastná, Dana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Práce Konzervička, vokálně-instrumentální soubor mapuje historii, uměleckou a tvůrčí činnost souboru od vzniku až po jeho současnost. Dále práce krátce představuje skladatele Miroslava Raichla, který soubor umělecky vedl a pedagogicky v něm působil. V práci je uveden soupis úprav skladeb Miroslava Raichla a Petra Hostinského, současného dirigenta, vytvořených přímo pro tento soubor. Uvedena je zde také i kompletní diskografie souboru.
- Luboš Skala - bakalářský koncertSkala, Luboš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Luciano Pavarotti a jeho pedagogický přínosVrábĺová, Agneša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Práca prezentuje osobnosť Luciana Pavarottiho v pozícií pedagóga. Objektom skúmania je jeho pedagogický prínos pre mladú generáciu spevákov. Analyzuje majstrovské kurzy a didaktické projekty iniciované Lucianom Pavarottim. Zameriava sa na jeho prácu s mladými spevákmi, zachytáva prvé impulzy smerom k mladej generácii spevákov. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Pavarottiho ? počnúc detstvom až po ukončenie jeho medzinárodnej kariéry. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogickej činnosti Luciana Pavarottiho s osobnou skúsenosťou autora práce. Vypracováva štruktúru vyučovacieho procesu so zameraním na osobnú angažovanosť v oblasti vokálnej techniky, výberu repertoáru a ďalšieho smerovania. Záver prezentuje osobný pedagogický prínos Pavarottiho pre autora práce.
- Mesiáš Georga Friedricha Händela se zaměřením na tenorový partŠťovíček, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Bakalářská práce se zabývá vrcholným dílem německého skladatele Georga Friedricha Händela – oratoriem Mesiáš HWV 56. První část práce obsahuje základní biografické údaje o skladateli a údaje o jeho tvorbě. Druhá část práce se zabývá přímo oratoriem Mesiáš, ve stručnosti popisuje okolnosti vzniku a dále popisuje jednotlivá hudební čísla. V rámci tohoto popisu zároveň uvádí kompletní libreto s překladem. Třetí část práce tvoří podrobný rozbor dvou tenorových árií s recitativy a následně komparaci dvou nahrávek prvního tenorového accompagnata, na jejichž základě zkoumá posun interpretace tohoto díla v průběhu dekád. Klade si za cíl zkoumat dílo pomocí poznatků vzešlých z barokní afektové teorie.
- Mozartův Don Giovanni z interpretačního hlediska.Plachetka, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Téma své práce jsem zvolil se zřetelem na své dosavadní profesionální zkušenosti. Mozartovu operu Don Giovanni a její titulní postavu pokládám zajedno z nejzajímavějších témat v dějinách opery vůbec. Ve své práci jsem sezaměřil na otazníky v interpretaci Dona Giovanniho a opřel jsem se o vlastní zkušenosti z rozličných produkcí na evropských jevištích a o názory zkušenějších kolegů, kteří postavu Dona Giovanniho ztvárňují po mnoho let. Práci jsem rozdělil do kapitol Obsah opery s důrazem na hlavního hrdinu, Vztahy Dona Giovanniho k ostatním postavám, Psychologie Dona Giovanniho a Don Giovanni v moderních evropských inscenacích. V příloze lze najít kompletní rozhovory s představiteli Dona Giovanniho Geraldem Finleyem a Christopherem Maltmanem v původním znění.
- Rané opery Richarda WagneraSkala, Luboš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato bakalářská práce pojednává na jedné straně o životě a práci Richarda Wagnera, na druhé straně o jeho prvních třech operních dílech, které tvoří první pomyslné období Wagnerova hudebně-dramatického vývoje. Jedná se o romantickou operu Víly (Die Feen), francouzskou Opérou Comique ovlivněný Zákaz lásky (Das Liebesverbot) a velkou tragickou operu Rienzi, na kterých skladatel pracuje mezi roky 1833 až 1842. Nemohl jsem opomenout ani Wagnerovu první nedokončenou operu Svatba (Die Hochzeit),kterou se v této práci zabývám také. Na tyto opery se práce zaměřuje z několika pohledů ? z pohledu historického, hudebně-dramatické formy a z pohledu dějového obsahu.
- Richard Wágner: Bludný HolanďanVaňáč, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09Tato bakalářská práce pojednává na straně jedné o životě, filozofii, náboženství a práci Richarda Wagnera, na straně druhé o mezníku jeho tvůrčího vývoje, který představuje jeho v pořadí čtvrtá opera Bludný Holanďan. V této práci je časově zohledněn Wagnerův život pro možné porovnání s časovým intervalem postavy Bludného Holanďana, který je sedm let. Dále je zde vyzdvižena jeho životní filosofie pro snazší pochopení jeho osoby i hudby samé. Na samotnou operu Bludný Holanďan se práce zaměřuje ze tří pohledů - z pohledu dějového obsahu, z pohledu formy a rozborem všech postav z hlediska pochopení role a scénického zasazení. V závěru této práce jsou vylíčeny skutečnosti a domněnky, které obě dvě postavy, tj. Richarda Wagnera a Bludného Holanďana z pohledu životních zkušeností a možného vysvobození ztotožňují.
- Vokální tvorba Eugena SuchoněPotoma, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalárska práca sa zameriava na operné a piesňové diela slovenského autora Eugena Suchoňa. Úvodná časť obsahuje stručný životopis autora a charakteristiku jeho prvotných tendencií o vytvorenie národnej opery. Druhá časť diela je venovaná jeho dvom operám, dejovej a hudobnej stavbe a tiež aj hodnoteniam kritikov a širokej verejnosti. Tretia časť je venovaná piesňovej a zborovej tvorbe, kde sú konkrétne diela a zároveň ich charakteristika a autorova vízia. Obsahuje nie len populárne diela, ale tiež aj neznáme diela.