Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 37
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A.Tučapský: "The Undertaker" problematika interpretace roleKoplík, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato práce je věnována jediné opeře Antonína Tučapského "The Undertaker" a zabývá se problematikou interpretace hlavní role Adriana Prochorova v konkrétní inscenaci.
- Adéla Velová - bakalářský koncertVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Alena Hellerová - sólový recitálHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Analýza diela Samuela Capricorna z pohľadu interpretaHanušovská, Denisa(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalárska práca je zameraná na interpretačný pohľad na hudbu Samuela Capricorna, v období raného baroka. Prvá kapitola sa venuje hudbe v období 17. a 18. storočia a v jednoduchosti prináša náhľad na interpretačné princípy v tomto období. V druhej kapitole je popísaný prehľad autorovho života a hudby, ktorou sa zaoberal a ktorú komponoval. Tretia kapitola sa venuje priamo rozboru vybranej skladby od Samuela Capricorna - Domine Jesu Christe, na ktorej je ukázaný prístup ku skladbe. Obsahuje tiež text a preklad skladby. Cieľom tejto práce je ukázať pomocou interpretačných princípov prácu interpreta, pred samotným prednesením skladby.
- Arina Khidirová : interpretační výkonKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Benefiční koncerty GrabštejnVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Toto téma jsem si vybrala proto, že jsem byla u toho, když Benefiční koncerty začaly vznikat a pomalu se rozrůstat. Mohu nahlížet pod pokličku a sledovat organizační oříšky i úspěch a ohlas lidí , kteří koncerty chodí navštěvovat. V naší rodině koncerty doopravdy žijeme a jsme moc hrdá na to, že i já mohu být alepoň malou částí této skvělé akce.
- Duchovní tvorba brněnského skladatele Františka Fialy (1966)Laubová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Moje diplomová práce pojednává o jednom ze soudobých českých skladatelů - Františku Fialovi. Jedná se o skladatele s velkým talentem a nadáním, které provází jeho početnou rodinu. Měla jsem možnost s ním spolupracovat na řadě koncertů a také interpretovat jeho skladby. Při prostudování jeho další tvorby mě tento kompoziční styl zaujal natolik, že jsem se rozhodla pro jeho blizší analýzu. V mé práci bych ráda představila skladatelovo dílo i jeho osobnost.
- Efektivní studium díla - rozdíl v přístupu dirigenta a zpěvákaRůžičková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Tato bakalářská práce je zaměřena na rady,jak se co nejefektivněji zhostit studia hudebního díla. Speciálně se zaměřuji na práci operního zpěváka, autorka však využívá také znalostí po dobu svého studia dalších dvou oborů - klavíru a dirigování. Kombinací zkušeností z těchto tří oborů se snaží najít co nejrychlejší a zároveň nejkvalitnější cestu, jak precizně nastudovat hudební dílo. Práce se zároveň věnuje problematice veřejného vystupování , otázce trémy a jejího řešení.
- Hlasová uvolňovací cvičeníFrošová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Téma této bakalářské práce, Hlasová uvolňovací cvičení, je vybráno z důvodu vlastního pátrání po tom, co dělat, aby byl hlas co nejméně namáhaný a co nejdéle schopný pracovat. Teoretická část je zaměřena na to, proč a jak se hlasový aparát unavuje a na hlasovou hygienu. V praktické části práce se objeví nejen hlasová, ale i fyzická cvičení, která budou sbírána formou dotazníků nebo rozhovorů s hlasovými profesionály. K jednotlivým cvičením bude uvedeno, jak je správně používat a na jaké konkrétní problémy jsou dobrá. Cílem práce tedy bude sepsat co nejvíce uvolňovacích hlasových cvičení a názorů na konkrétní návyky hlasové hygieny, aby se dalo porovnat, jak moc je důležitá prevence pro dlouhodobé zatěžování hlasového aparátu.
- Houdková Nikola : Bakalářský koncertHoudková, Nikola(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Josef Zedník: Bakalářský koncertZedník, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Kalhotkové role v opeře se zaměřením na role CherubínaKopáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Ve své práci popisuji pojem kalhotkové role. V úvodu se kalhotkovými rolemi zabývám z obecného hlediska, avšak většina mé práce je zaměřena na roli Cherubína opery Figarova svatba.
- Ladislava Šindelková : bakalářský koncertŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
- M.P.Musorgskij a jeho vokální tvorbaKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09Moje práce pojednává o velikém ruském skladateli Modestu Musorgským, jenž se stal mým oblíbeným autorem. Zabývám se zde především kompletním přehledem jeho děl, do úplné hloubky se zaměřuji na jeho životopis, abych jsem co nejlépe mohla pochopit jeho originalitu, nesmírné novátorství a veškeré podněty, jež dokázaly ovlivnit jeho hudební směr, který je nyní tolik obdivován. Můj spis se snaží otevřít čtenáři veškerou podstatu jeho tvůrčího génia. Je spíš schrnutím některých zásadních i dílčích otázek jeho života a tvůrčího snažení, které jsou pro nás dnes zvláště cenné a zajímavé. Musorgskij náleží k umělcům, jejichž dílo bylo již prověřeno dějinami. Celý svůj život Modest Musorgskij vřele miloval ruský národ, se vší sílou se mu snažil přiblížit a žít s ním zároveň. Na počest lidu skládá své největší doposud známá díla - opery Boris Godunov, Chovanština a jeho nesmrtelné vokální cykly, jež se staly pro mě největší zálibou a motivaci při výběru mého bakalářského pěveckého programu.
- Markéta Mátlová - sólový recitalMátlová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Markéta Mátlová : bakalářský koncertMátlová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Marta Hanfová :interpretační výkonHanfová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Mé zkušenosti s interpretací děl Gustava MahleraVondrová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Gustava Mahlera z širší perspektivy. Značná část textu je proto věnována jeho životním osudům a tvorbě. Po rozboru důležitých dat z osobního života mapuji i Mahlerův profesní rozvoj. Závěrem se zabývám jeho písňovou sbírkou Kindertotenlieder - okolnostmi jejich vzniku, historií i formální stránkou. Za použití komparační metody popisuji jejich podání od slavného Dietricha Fischer-Dieskaua jako jistý “mustr“ pro svou vlastní interpretaci. Zároveň popisuji svoje osobní problémy, se kterými jsem se během jejich nastudování potýkala, a které mě posunuly dál.
- Moje zkušenosti ve Staatsoper HamburgHanfová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09V této práci se zabývám hlavně svými zkušenostmi, které jsem získala v rámci hostování ve Staatsoper Hamburg. V práci uvádím můj studijní pobyt v zahraničí, konkurz na Janáčkovu Barenu z opery Její Pastorkyňa, následné nastudování celé opery, spolupráce se všemi složkami divadla a samozřejmě premiéru. V poslední rozsáhlé kapitole jsem se zaměřila na mimo hudební fakta, která mně napomohla ještě lépe poznat Janáčkovo dílo. Z estetického hlediska rozebírám scénu tohoto představení, v jedné podkapitole se zabývám námětem dramatu v souvislosti s libretem opery a také jsem se zaměřila na rodinné vztahy jednotlivých hrdinů. V poslední podkapitole uvádím složitou cestu Její pastorkyně na jevišti Národního divadla a následné proražení na světové scény jako je např. Staatsoper Hamburg.
- Ondřej Koplík - bakalářský koncertKoplík, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08