Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "HORÁČEK, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Operní pěvec Ivo Žídek - propagátor pěvecké školy Rudolfa VaškaDvořák, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-16Bakalářská práce se zabývá tenoristou Ivo Žídkem a pěveckou školou Rudolfa Vaška. Hlavním cílem práce je seznámit čtenáře s tímto významným operním pěvcem a pěveckou školou, kterou po celý život výborně ovládal a propagoval. Bakalářská práce je rozdělena celkem na čtyři části. První část se snaží co nejvíce přiblížit život a všechny úspěchy tohoto slavného umělce druhé poloviny 20. století. V další části se nachází interpretační analýza nahrávek, která detailně popisuje přednes árie Jeníka z opery Prodaná nevěsta (Bedřich Smetana) a árie Prince z opery Rusalka (Antonín Dvořák) v pěveckém podání Ivo Žídka. Třetí kapitola se věnuje pěvecké škole Rudolfa Vaška, kde se autor snaží vysvětlit a podle vlastního uvážení okomentovat princip této metody pěveckého školení. Závěr tvoří dva rozhovory, které doplní obsah této práce cennými informacemi.
- Pěvecká pedagožka Margreet HonigSkalický, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Bakalářská práce se zaměřuje na osobnost holandské pěvecké pedagožky Margreet Honig a její publikaci Skutečný zpěv. Úvodní část stručně představí některé další publikace o metodice zpěvu. Hlavní část práce je věnována publikaci Skutečný zpěv a základní problematice klasického zpěvu. Popisuje pěvecký dech, rezonanci, věnuje se otázkám jazyk a správné pěvecké výslovnosti. Závěrečná část obsahuje rozhovor se sopranistkou Simonou Houda Šaturovou a mezzosopranistkou Markétou Cukrovou, která přeložila do češtiny publikaci Skutečný zpěv.
- Porovnání inscenací opery Rigoletto v budově Státní opery od roku 1950 do současnostiKreuz, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Tato bakalářská práce se zaměřuje na pět inscenací opery Giuseppe Verdiho Rigoletto, které byly uvedeny po roce 1950 na scéně Státní opery respektive Smetanova divadla. Důraz je v textu kladen na srovnání přístupů jednotlivých inscenátorů, ale i zhodnocení výkonů obsazených umělců na základě dobových kritik. Konkrétně se věnuje inscenacím, které měly premiéru v letech 1954, 1963, 1973, 1988 a 2021. Patrně nejrozporuplnější reakce vyvolalo nejnovější zpracování v režii Barbory Horákové Joly. Informace v bakalářské práci jsou čerpané z internetových a knižních zdrojů, dobových periodik a z materiálů uložených v Archivu Národního divadla v Praze. Zde jsem dohledal recenze, programy, přehledy obsazení a fotografie ke zpracovávaným inscenacím
- Role dona Alfonsa v opeře Cosi fan tutte W.A.MozartaLíkař, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Tato práce seznamuje čtenáře s operou Così fan tutte od W.A. Mozarta a postavou Dona Alfonsa. Na začátku je popsána Mozartova operní tvorba. Poté opera Così fan tutte. V poslední kapitole charakteristika Dona Alfonsa a problematika hlasového zařazení Dona Alfonsa, ale i jiných mozartovských basových postav.