Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "JANÁL, Roman"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- G. Verdi - Aida: role Amneris - interpretační studieVomáčková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce seznamuje čtenáře s mezzosopránovou rolí Amneris z opery Aida od skladatele Giuseppe Verdi. Nejprve se zabývá životem skladatele, obsahem a vznikem opery Aida. Dále se zaměřuje na podrobnější charakteristiku samotné role a porovnání dvou inscenací z Jihočeského divadla a Divadla F . X . Šaldy v Liberci. Poté se podrobněji zabývá duetem Aidy a Amneris z 2 . jednání a porovnává jeho režijní zpracování v obou zmíněných inscenacích. Závěrem práce je individuální názor na interpretaci této role od současných představitelek Amneris.
- Hrabě Almaviva v Mozartově opeře Figarova svatbaBrückler, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Ve své absolventské práci se zaměřím na roli hraběta Almavivy z opery Wolfganga Amadea Mozarta Figarova svatba. Kromě zpochybnění nepřesných a matoucích informací, které se o Mozartově opeře objevují v populární literatuře, bych se chtěl zaměřit na charakterový vývoj postavy hraběte Almavivy.V další části vzpomenu jednoho z prvních představitelů této role, kterým byl Luigi Bassi, poté se zmíním o současném představiteli hraběte Almavivy Dmitrim Hvorostovském a dalších významných zahraničních i tuzemských umělcích a uvedu výčet nejznámějších nahrávek této opery. V závěru práce se zaměřím na osobní zkušenosti s jevištní interpretací Figarovy svatby.
- Kouzelná flétna se zaměřením na PapagenaMazár, Matúš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Anotace: Cílem této bakalářské práce je představení opery Kouzelná flétna Wolfganga Amadea Mozarta se zaměřením na roli Papagena, její vývoj a popis. Pro uvedení do problematiky se v první části práce seznámíme s operou jako hudebním žánrem a jejím historickým vývojem. Dále zmíním osobu skladatele W. A. Mozarta a jeho další významná díla. V další části se budu věnovat samotné opeře Kouzelná flétna a postavě Papagena. V neposlední řadě se budu zabývat vlastním pohledem na tuto roli, přičemž budu vycházet z vlastní zkušenosti jejího ztvárnění.
- Kux Martin : Bakalářský koncertKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Muzikoterapie. Hudba jako lék pro naši dušiVagenknechtová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce seznamuje čtenáře s oborem muzikoterapie. Nejprve se zabývá počátkem a potřebou vnímání hudby a jejím historickým vývojem. Dále se zaměřuje na muzikoterapii jako na vědní obor, jeho vznik a organizační strukturu v Čechách i zahraničí. Práce srovnává pohledy odborníků klasické i alternativní medicíny. Dále se podrobněji zabývá léčbou, pomocí hudby, v jednotlivých psychosomatických odvětvích. Závěrem poukazuje na vliv hudby na osobnost v pozitivním i negativním duchu.
- Nářky proroka Jeremiáše pro bas od Jana Dismase ZelenkyNosek, Jaromír(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Bakalářská práce Nářky proroka Jeremiáše pro bas od Jana Dismase Zelenky zpracovává podrobný interpretační rozbor vybraných zvukových záznamů tohoto díla.Hledá rozdíly i společné znaky, kterými se jednotlivé nahrávky vyznačují a zamýšlí se nad důvody, které za vznikem těchto interpretačních specifik stály. Tuto studii dále doplňují informace, které se týkají nejen okolnostmi vzniku nahrávek, ale i skladeb samotných. Práce rovněž zprostředkovává vhled do života Jana Dismase Zelenky a do obecných historických souvislostí.Jejím úkolem je přinést svým čtenářům nejen komplexní materiál k hlubšímu porozumnění Nářkům i jejich autorovi Janu Dismasi Zelenkovi, ale také inspiraci k zamyšlení nad obecnými principy interpretace,a to nejen pěvecké, ale i hudební.
- Osobnost Emy Destinnové, její život a kariéraProuzová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce seznamuje čtenáře se sopranistkou Emou Destinnovou. Nejprve se zabývá jejím životem - počínaje dětstvím, přes první krůčky v kariéře až ke konci jejího pěveckého působení. Dále zmiňuje důležité kolegy a skladatele, kteří ovlivnili její život. Zkoumá její osobnost a hlas. Závěrem práce je zmínka o učitelích, kteří Destinnovou školili.
- Píseň jako poselství - duchovní odkaz Antonína DvořákaNováková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Bakalářská práce se zaměřuje na poselství písňové tvorby Antonína Dvořáka. Cílem práce je dokázat, že v každém jeho cyklu najdeme duchovní odkaz. Uvedením interpretací vybraných písní z výrazných Dvořákových cyklů dokazujeme, že jejich úspěch nespočívá pouze v nádherné kompozici a lidské stránce jeho osobnosti, ale také v jeho rozvážnosti a citlivosti při výběru textů. Teoretickým základem práce jsou kapitoly, které zasazují Dvořákovu píseň do kontextu, charakterizují osobnost autora a zvolené cykly. V příloze předkládáme notový materiál vybraných písní. Bakalářská práce obsahuje rozhovor s pěvcem Romanem Janálem.
- Písňová tvorba Roberta Schumanna se zaměřením na cyklus Láska básníkovaKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Ve své práci rozebírám cyklus Roberta Schumanna Láska básníkova. Studie se zabývá cyklem z hudebního , textového i srovnávacího interpretačního hlediska. Práce se dotýká života i díla skladatele. Těžiště Schumannovy tvorby osobně spatřuji především v tvorbě klavírní, kterou zde připomínám a pochopitelně v tvorbě písňové, jejíž neúrodnější období nastalo v roce 1840. Práce rovněž zahrnuje pojednání o básníku Heinrichu Heinem, na jehož texty byl cyklus zkomponován. Také okrajově zmiňuji další uměleckou spolupráci obou tvůrců. Věčnou inspirací byla pro Roberta Schumanna jeho manželka Clara Schumannová. Mimo jiné i díky vřelé lásce, kterou Robert Schumann ke Claře choval, zrcadlí se v jeho hudebním odkazu průzračně čistý výraz a ona související nadčasovost, kterou máme možnost neustále objevovat. U textu jednotlivých písní vždy uvádím názvy v německém originále, dále potom české překlady, které vycházejí od různých českých autorů. V interpretačním srovnání na základě poslechu nahrávek spatřuji přínos především z hlediska různých pojetí a výrazového uchopení cyklu, což je pro zpěváky dle mého názoru velmi důležité.
- Vliv klobouku na akustické charakteristiky zpěvního hlasuJanda, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Předkládaná bakalářská práce se zabývá objektivizací akustických změn při zpěvu s pokrývkou hlavy. Nejprve představuje zvukový materiál použitý pro měření, detailně rozebírá jednotlivé členy nahrávacího řetězce a odůvodňuje konkrétně použitý záznamový hardware. Zaměřuje se také na následné číslicové zpracování zvukového signálu. Následně se věnuje výběru vhodných akustických charakteristik ve spektrální i časové oblasti a ozřejmuje způsob jejich výpočtu. Na základě těchto charakteristik dochází k závěru, že klobouk ovlivňuje pěvcův tón z hlediska hlasitosti, barvy i nosnosti.