Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KUSNJER, Ivan"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 28
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- B. Martinů - Rozbor kantáty Otvírání studánekSvoboda, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Diplomová práce se zaměřuje na kantátu Bohuslava Martinů Otvírání studánek. Částečně je zde zmíněn i autorův životopis a jeho čtyři kantáty na text Miloslava Bureše. Hlavním bodem a cílem celé práce je kantáta Otvírání studánek. Nejdříve je to rozbor básně M. Bureše, na kterou je kantáta napsaná, poté zhudebnění B.Martinů a nakonec můj vlastní pohled na toto dílo z hlediska posluchače a interpreta.
- Česká historická operaŠtefáček, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato práce se zabývá pojmem historická opera. Snaží se nahlédnout do způsobu, jakým skladatelé a libretisté pracovali s historickými náměty. Stěžejní část práce pak pojednává o operách s historickými náměty, které složil Bedřich Smetana.
- Druhy tenorů, jejich hlasové vedení a výběr repertoáruJavorský, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku volby repertoáru pro hlasový obor tenor. Úvodní část se věnuje základním informacím o oboru včetně specifik vývoje hlasu tenoru. Druhá hlavní část je jakýmsi přehledem druhů tenoru a operního cizojazyčného repertoáru. Pro názornost je výklad doplněn o uvedení příkladů umělců v daném oboru, aby bylo možné posoudit/porovnat parametry např. barvy či pohyblivosti hlasu jako základního fyziologického materiálu a lépe tak pochopit vlastní možnosti studenta zpěvu.
- Dvořákova VysokáGattringerová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Práce se zabývá vztahem světově uznávaného skladatele Antonína Dvořáka k vesnici Vysoká u Příbrami, kde na svém letním sídle velmi často pobýval a kde vznikla celá řada jeho významných děl, včetně opery Rusalka. Autorka se pokouší objasnit, v čem spočívá význam tohoto místa pro život a tvorbu skladatele. Využívá k tomu také skladatelovu korespondenci. Mapuje rovněž historii a současnost Památníku Antonína Dvořáka na Vysoké.
- Giuseppe Verdi - Otello v pražské a plzeňské inscenaciKarásek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-05Předposlední opera Giuseppe Verdiho, Otello, nepatří V české republice k nejhranějším. Přesto u nás v posledních letech provedeny její zdařilé inscenace, mezi něž patří i plzeňská (Divadlo Josefa Kajeta tyla)z roku 2007 a pražská ( Státní opera Praha) z roku 2009. V Otellovi, Verdiho mistrovském kuse, premiérovaném v roce 1887 v milánské La Scale, ukázal skladatel zcela jiný přístup ke komponování. Na rozdíl od dřívějších číslovaných oper vytvořil plně prokomponované a celistvé dílo. Jako námět mu posloužila Shakespearova nesmrtelná tragédie, jejíž téma zůstává i po čtyřech staletích zcela aktuální. Přesto Verdi, ve spolupráci s libretistou Arrigo Boitem, obsah trochu upravil, lépe řečeno projasnil a připravil na velké operní scény. Toho s úspěchem využili oba režiséři zmiňovaných inscenací, Ladislav Štros v Plzni, respektive Lubor Cukr v Praze. Pražské provedení, které bylo obnovenou premiérou zdejšího představení z roku 1991, bylo charakterizované strohou , holou scénou, která dala vyniknout jednotlivým charakterům. Mohlo se také pochlubit velmi dobrými pěveckými výkony. Plzeňská inscenace sice nedosahovala vždy pěveckých kvalit pražské inscenace, ale vše doháněla bohatší scénou a větší režijní stylizací. Obě dvě inscenace byla velmi dobře přijaty jak odbornou veřejností, tak diváky, o čem konečně svědčí fakt, že se na programu udržely po několik let, pražská se dokonce hraje dodnes.
- Inspirační vlivy na písňové cykly Leoše JanáčkaBařák, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Tato bakalářská práce se zabývá inspiuračními vlivy na písňové cykly Leoše Janáčka. Po přiblížení autorova života a díla se zaměřuje na jednotlivé inspirační složky a následně je popisuje. Získává vědomosti oředevším z Folkloristického díla, tedy publikace, která shromažďuje Janáčkovy studie psané do novin a jiných tiskovin či deníků. Tyto poznatky jsou doplněny o autorovy úvahy. V závěrečné kapitole je uveden chronologický výčet písňových cyklů.
- Karásek Jan : Bakalářský koncertKarásek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-05
- Kouzelná flétna , W.A.MozartŠvingr, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato bakalářská práce je zaměřena na Kouzelnou flétnu W. A.Mozarta a Emanuela Schikanedra jako umělecky svébytné dílo, vycházející z žánru německé lidové zpěvohry konce 18.století. Příběh Kouzelné flétny, k jejímuž premiérovému uvedení došlo ve Vídni dne 30.září 1791, je zde představen z hlediska obsahového a dramaticko-symbolického.
- Livia Obručník-Vénosová: Bakalářský koncertObručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Lucie Silkenová - sólový recitálSilkenová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Mozartův efektSilkenová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Předkládaná bakalářská práce se zabývá tzv. Mozartovým efektem - jevem, který je již po mnoho let předmětem vědeckých sporů v různých vědních oblastech, který vzbuzuje obdiv, stimuluje badatele k dalším výzkumům, studiím a výkladům. Ve své podstatě jde o ideu, že poslech Mozartovy hudby má vliv na inteligenci člověka, působením na rozvoj kognitivní stránky osobnosti, měřený výkonem v prostorově - časovém chápání. Získané literární poznatky ( především z anglicky psaných pramenů( jsou zde chrolologicky seřazeny do devíti skupin, od 50.let minulého století po současnost.V jednotlivých skupinách jsou zastoupeni nejvýznamnější autoři té které éry.
- Ondřej Štefáček - interpretační výkonŠtefáček, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29
- Opera R.U.R.Uramová, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Bakalářská práce se zaměřuje na operu Jana Jiráska R. U. R. aneb Roboti podle Čapka. Cílem práce je zkompletovat všechny dostupné informace o tomto díle. Práce pojednává o literární předloze k opeře, jejím ději, hlavních i vedlejších postavách a interpretech, vybraných k jejich realizaci. Zabývat se budu i volbou a výběrem realizačního týmu, který připravoval premiéru v roce 2015. Na základě těchto informací bych chtěla vytvořit představu o rozsahu připravovaného projektu. Budu zkoumat, zda některé ze zjištěných skutečností nemohly přispět k tomu, že nedošlo k uskutečnění celého projektu. Bakalářská práce obsahuje interview se skladatelem Janem Jiráskem.
- Operní tvorba Bohuslava Martinů se zaměřením na jednoaktovou operu Slzy nožeBělohlávek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Ve své bakalářské práci se zaměřím na operní tvorbu slavného českého skladatele Bohuslava Martinů. V rámci této části jeho tvorby se zaměřím zejména na opery krátké a jednoaktové, kterým není věnována taková pozornost, byť rozhodně mají své místo v rámci skladatelovy tvorby. Ze všech jednoaktových oper se budu nejvíce zabývat operou Slzy nože, se kterou jsem měl možnost se setkat i interpretačně v rámci studia na AMU. Rozeberu ji nejen po obsahové stránce, ale také po stránce pěvecké. Na závěr své práce položím několik otázek režisérce naší produkce – Vilmě Bořkovec, týkajících se zejména její interpretace tohoto nevšedního hudebního díla. Věřím, že svou prací přispěji k většímu zájmu o hudební tvorbu Bohuslava Martinů, zejména pak o jeho jednoaktové opery.
- Osobnost Ludmily KotnauerovéKopecká, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce zpracovává biografii významné plzeňské pedagožky Ludmily Kotnauerové, která se celý život věnuje výuce zpěvu a stála také při zakládání pěveckého oddělení na Konzervatoři v Plzni. Kromě přiblížení soukromého života Ludmily Kotnauerové se snaží stručně shrnout její celoživotní pedagogické postřehy a zkušenosti, včetně ukázek technických cvičení a samotné výuky zpěvu. Potřebné informace jsou získány formou osobních rozhovorů s Ludmilou Kotnauerovou a náslechů během její výuky.
- Pietro Mascagni, Sedlák Kavalír - interpretace SantuzzyObručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Práce se zabývá životem a prací Pietra Mascagniho a především interpretací hlavní hrdinky (Santuzza) jeho nejslavnější opery Sedlák kavalír. Interpretace Santuzzy vychází jednak z osobních zkušeností autorky práce a dále se zaměřuje na vybrané české a slovenské zpěvačky, které autorka práce měla možnost zhlédnout na video záznamech českých divadel a Slovenského národního divadla.
- Porovnání interpretací role hraběte Almavivy z opery Figarova svatbaNosek, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce seznamuje s rolí hraběte Almavivy z opery Figarova svatba od skladatele Wolfganga Amadea Mozarta. V práci je stručně popsán život skladatele se zaměřením na operní tvorbu a zejména operu Figarova svatba. Stěžejní část této práce je věnována srovnání interpretačního přístupu oslovených profesionálních pěvců.
- Porovnání oper Otello Gioacchina Rossiniho a Otello Giuseppa VerdihoTrnečka, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-12Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním oper Gioacchina Rossiniho a Giuseppa Verdiho se stejným námětem „Otello“ autora Williama Shakespeara. Nejprve se podíváme na historický kontext obou autorů, porovnáme tedy dobu, ve které autoři žili, zmapujeme jejich životní dílo s cílem zjistit, zdali to mohlo ovlivnit autorovou tvorbu. Následně porovnáme zdroje, se kterými skladatelé měli možnost pracovat, jak se k nim dostali a jak moc převzali z původního díla Williama Shakespeara. Nejdůležitější částí je porovnání samotných oper z hlediska děje, vývoje a vyobrazení postav, v praktické části provedeme harmonický rozbor árií, které autor práce považuje za stěžejní z pohledu pěvce tenorového oboru.
- Poruchy lidského hlasuKaiserová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Bakalářská práce se zaměřuje na poruchy lidského hlasu. V úvodní části rozebírá etiologii a klasifikaci hlasových poruch, které v závislosti na nálezu v oblasti hrtanu a hlasivek rozděluje na organické a funkční. Dále se věnuje symptomatologii onemocnění hlasu a jejich diagnostice. Uvádí také přehled vyšetřovacích technik hlasových poruch. Následující kapitola se zaměřuje na organická onemocnění hlasu, a to jak na jejich klasifikaci, tak na možnosti léčby a prevence. Poslední kapitola se věnuje funkčním poruchám hlasu, které se týkají hlavně hlasových profesionálů. Nalezneme zde opět podrobnou klasifikaci jednotlivých onemocnění, ale také terapeutické postupy při řešení těchto onemocnění.
- Slovenské sopranistky od minulosti až po súčastnosťMikšíková, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06V tejto bakalárskej práci som sa zamerala na život, vývoj, umeleckú dráhu a karierny vrchol našich významných slovenských sopranistiek. Snažila som sa zachytiť a zaznamenať ich hudobné začiatky, štúdium spevu, prvé dosiahnute úspechy, začiatky v divadlách a na koncertných pódiách. Zamerala som sa na dohľadanie naštudovaného repertoáru počas ich kariéry a pokúsila sa zhrnúť všetky významné divadelné scény a koncertné pódia, na ktorých počas svojho profesného života účinkovali. Chcela som tiež priblížiť ich pohľad na významnú svetovú kariéru, ktorú každá z nich zažila a ich názor na divadelný a spevácky svet.