Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "MELNIK, Natalija"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antonín Dvořák a jeho písňový cyklus Cigánské melodieZávodná, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Bakalářská práce pojednává o hudebním skladateli Antonínovi Dvořákovi a jeho písňovém cyklu Cigánské melodie. Hlavním cílem a posláním práce je přiblížit čtenáři významnou romantickou osobnost, která je spjata s českou hudbou 19. století. V bakalářské práci se autorka více zaměřuje na písňový cyklus Cigánské melodie. Zde se blíže zabývá jeho historií, vznikem a detailním rozborem. Za vlastní přínos v bakalářské práci se považuje rozhovor s vybranými studenty Akademie múzických umění v Praze, kteří studují operní zpěv na Hudební a taneční fakultě na Katedře zpěvu a operní režie. Bakalářská práce by měla sloužit všem čtenářům, které zajímá český hudební skladatel Antonín Dvořák a jeho písňový cyklus Cigánské melodie.
- Komparace pěvecké techniky "bel canto" a klavírní "kantilény"Žigmundová, Adriana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Práce si klade za cíl přiblížit faktory ovlivňující způsob vzniku „zpívající či dýchající“ fráze v klavírním a pěveckém pojetí. Zaměřuje se na pěveckou techniku bel canto, kterou popisuje a dále pak umožňuje vykrystalizovat základním myšlenkám v kontextu s klavírní kantilénou, jež jsou všeobecně známé. Ty ale dále zpracovává v konkrétních souvislostech, aby za pomoci srovnání hmatatelnější klavírní terminologie konkrétněji vyobrazila abstraktní obrysy pěveckého světa. Protože práce pojednává o ryze praktickém tématu, zaobírá se konkrétními aspekty tvorby tónu v rámci hudební fráze a pracuje i s dogmaty, jež vznikly jednoduše mylným výkladem konkrétní technické problematiky či působením střídání dobových požadavků.
- Písňová tvorba Komitase VardapetaMkrtchyan, Varine(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Ústředním tématem této práce je písňová tvorba arménského skladatele a intelektuála Komitase Vardapeta. Jeho nelehký životní úděl sehrál významnou roli v jeho tvůrčím životě, který líčím v první kapitole. Komitas Vardapet se proslavil především jako etnograf arménské lidové hudby, především písní. V této práci dochází k provedení paralel mezi jeho bytím a tvorbou skrze analýzu. Díky svým dokonalým znalostem arménského jazyka, jeho dialektů, spádu melodie, historie národa a vytříbenému citu dokázal Arménům navrátit jejich pravé hudební umění ne jen v oblasti hudby, ale i slov. Vykrystalizoval jedinečné písně, uchvacující posluchače svojí rozmanitostí alegorických textů a hlubokým prožitkem. Některé z těchto písní jsou v této práci podrobně analyzované.
- Soubor Musica Florea se zřetelem na autentickou interpretaciMoriová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce se zaměřuje na soubor Musica Florea a její autentickou interpretaci. V úvodní části představí zakladatele souboru Marka Štryncla a jeho život, studia a cestu k autentické interpretaci. Dále okolnosti vzniku souboru a umělce, kteří jako členové souboru působí nebo v minulosti působili. Další část je věnována působení souboru a významným úspěchům, které má za třicet let své činnosti na kontě. Dále bohatému repertoáru, recenzím na některé významné počiny souboru, publikační činnosti a také dalším projektům, které pod hlavičkou tohoto souboru vznikají.
- Život kastrátů a jejich vliv na fenomén primadonŠmausová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Bakalářská práce pojednává o historických okolnostech, které daly vzniknout významné roli kastrátů v duchovní a operní hudbě. Další část je věnována ženám, konkrétně tomu, jaké měly postavení ve společnosti a možnosti se vzdělávat. Ženy umělkyně hrály v dějinách hudby a při vývoji pěvecké techniky významnou roli. Kastráti nebyli pouze zpěváky, ale také učitelé a skladatelé, kteří své umění předávali dalším umělcům a umělkyním. Poslední úsek bakalářské práce se věnuje současným operním hvězdám. Na příkladu skladby Wolfganga Amadea Mozarta je demonstrována komparace vokální techniky a stylu. Závěr se věnuje výběru pěvců z kontratenorového oboru.