Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "OTAVA, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- D.Cimarosa - Tajné manželství - režijní zpracování opery posluchačem HAMUHliněnský, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Bakalářská práce se zabývá reflexí příprav na inscenaci opery Domenica Cimarosy Tajné manželství, z pohledu studenta operní režie Akademie múzických umění v Praze. Čerpá ze skutečnosti, že dílo bylo již jednou zpracováno, se studenty plzeňské konzervatoře, což umožnilo hlubší porozumění danému titulu. Uvedení bakalářské inscenace, s níž měl být tento text propojen, bylo ovšem přerušeno celosvětovou pandemií viru COVID-19 a práce na ní tak nemohla proběhnout ve standardním režimu. I tak spočívá přínos tohoto textu v komplexním nahlédnutí díla z pozice režiséra a díky rozhovorům s interprety, kteří měli možnost podílet se na obou inscenacích, také v potvrzení a zdůraznění potenciálu této opery.
- Dítě a kouzla - Maurice RavelaKyovská Šerých, Mlada(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02V této bakalářské práci píši o opeře - baletu Dítě a kouzla autorů Maurice Ravela a Collete. Zabývám se osobnostmi skladatele a libretistky , dále okolnostmi, za kterých dílo vzniklo, inspiračními zdroji zejména autora hudby Ravela a jeho vztahu k tématu dětství. Operu popisuji také po hudební stránce. Píši o spolupráci autorů na libretu a jejich korespondenci. Také se zmiňujií o premiéře díla. V neposlední řadě se věnuji inscenačním problémům této opery a uvádím vlastní pojetí případné realizace.
- Dominik Beneš: režie operyBeneš, Dominik(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-09-06
- La serva padrona a zlom dramaturgického myšlení 18. stoletíBeneš, Dominik(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Smyslem mé bakalářské práce je prezenzovat tři roky studia na Akademii múzických umění a obhájit činnost, kterou jsem se po dobu studia zabýval. Buffózní formu opery a komedii dell´arte, z které opera buffa čerpá, považuji jako operní režisér za základ divadelnosti opery a za stále živý divadelní tvar. Poznatky ze studia historie opery ústící do dramaturgického zlomu a poznatky ze studia divadelní formy komedie dell´arte jsem se snažil uplatnit ve školním nastudování opery buffy La serva padrona.
- Michael Keprt - Stařec a mořeSečanský, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato bakalářská práce pojednává o realizaci opery Michaela Keprta Stašec a moře, o festivalu Bratří Burianů v Rakovníku v rámci kterého byla roku 2007 uvedena , o historii předlohy a o samotném tvůrci předlohy. Na operu se dívám svým pohledem, pohledem režiséra. V závěru práce popisuji historii, která předcházela premiéře - jak kulturní historii města Rakovníka, tak i osobnostem , kterým byla premiéra zasvěcena - pěvcům Karlu a Emilu Burianovým.
- MIlan Sečanský - Režijní nastudování operního dílaSečanský, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Operní tvorba Jiřího Pauera a inscenační řešení opery "Žvanivej slimejš"Lieberzeit, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Práce "Operní tvorba Jiřího Pauera s inscenačním řešením opery Žvanivý slimejš", zpracovává kompletní operní tvorbu Jiřího Pauera a zamýšlí se nad inscenačním pojetím opery Žvanivej slimejš, která je v práci podrobně rozebrána a zpracována v originálním pojetí Michala Lieberzeita. V bakalářské práci čtenář najde stručný rozbor každé opery a její literární obsah. Dále v přílohách obsazení jednotlivých premiér a fotografie z prováděných oper na scéně Národního divadla v Praze.
- Surrealismus a dadaismus v operách Bohuslava MartinůCukr, Lubor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Smyslem této práce je zmapovat vliv avantgardy, zvláště pak surrealismu a dadaismu na operní tvorbu Bohuslava Martinů. Nejprve uvádím stručný přehled skladatelova života se zaměřením na operní tvorbu a na prostředí, ve kterém tvořil. V další části se práce zabývá specifikací období avantgardy, která v době, kdy se skladatel začal věnovat hudebnímu divadlu, ovlivňuje jeho myšlení a nazíraní na uměleckou tvorbu. Nejrozsáhlejší částí práce je pak stručný popis všech dokončených skladatelových oper a rozbor situací, které s avantgardou souvisejí. V závěru najdeme hodnocení vlivu surrealismu a dadaismu na skladatelovu tvorbu.