Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "PŘÍVRATSKÁ, Jiřina"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antonín Dvořák - Rusalka- Pohled na post avu RusalkyHořejšová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Práce se zabývá seznámením s dílem Antonína Dvořáka Rusalka, pojednává o životě skladatele, jeho vokálních skladbách, především pak operách. Podrobně se zaměřuje na Rusalku, Kvapilovo libreto a první provedení opery vůbec. Hlavní součástí práce je subjektivní posouzení pěti světových pěvkyň v árii Měsíčku na nebi hlubokém.
- Hudba v mém rodném okolíKneslová, Romana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Moje bakalářská diplomová práce je na téma " Hudba v mém rodném okolí" . Chtěla bych v ní přiblížit svou obec, popsat naše tradice a seznámit čtenáře s významnou hudební osobností. Je jí rodák ze Žarošic, hudební skladatel Zdeněk Blažek. Co se týká literární stránky, je psána netradičním způsobem, nejedná se o rozbor díla , ale o celkové věcné popsání určitých událostí. Dnešní lidé, žijící ve městech netuší, že zachování tradic se na venkově stále dodržuje.
- Kateřina Kněžíková - bakalářský koncertKněžíková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Mariánské texty v barokní duchovní tvorbě pro sólový sopránRosypalová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Tato práce se zabývá mariánskými texty v souvislosti s jejich užitím v barokní duchovní tvorbě. Jejím cílem je zmapovat tuto oblast se zaměřením na obsazení sólového sopránu. Nejprve je představeno hudební baroko a jeho vztah k duchovním hodnotám. Následuje hlubší exkurz do mariologie ? postavení Panny Marie v církvi, významné mariánské svátky, projevy mariánské úcty. Poslední kapitola je věnována jednotlivým mariánským textům, které byly nejčastěji zhudebňované. Každý zahrnuje údaje o vzniku, původu i obsahu. Jsou zde uvedeni významnější barokní skladatelé, kteří konkrétní text zhudebnili a v jejichž dílech je zároveň obsazen sólový soprán. Každou podkapitolu uzavírá uvedení celého textu s vyznačenými přízvuky a oficiální liturgický překlad.
- Rachmaninov a jeho opery.Viskotová, Edita(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06V této práci jsem se pokusila ve stručnosti shrnout život a práci Sergeje Vasiljeviče Rachmaninova. Byla to jedna z nejvýraznějších postav první poloviny 20. století. Dosáhl nejvyšší posty v oboru skladatelském , interpretačním i dirigentském. Důkazem, jaký výborný klavírista byl, jsou četné nahrávky. Zajímavostí však je, že ten kdo si dal práci s jejich renovací, bali Japonci. Díky nim máme dnes možnost slyšet a posoudit mistrovství, vyjímečnou muzikalitu a technickou dokonalost. Na poli skladatelském patří jeho klavírní skladby k vrcholům pianismu. Jeho III. klavírní koncert je považován za vrchol interpretačního umění. Všechny své čtyři klavírní koncerty i Rapsodii na Paganiniho téma, Rachmaninov natočil s dirigenty E. Ormandym a L. Stokowským. Jeho 2. klavírní koncert se stal , vedla Čajkovského, nejhranějším koncertem. Opery zůstaly trochu ve stínu těchto slavných skladeb, ale je otázkou, zda se dočkáme nových provedení, které by vyzdvihli jejich vysokou hodnotu.
- Václava Housková - sólový recitálHousková, Václava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Viskotová Edita : Bakalářský koncertViskotová, Edita(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Vznik a vývoj českého muzikáluBenešová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Stěžejním tématem mé bakalářské práce je vznik a vývoj muzikálu v České republice. V první části se zabývám žánry, ze kterých se tato hudebně dramatická forma vyvinula. Další díl je věnován prvním muzikálovým kusům zahraničních autorů prezentovaných na našich jevištích a jejich rozboru. Dále zmiňuji význačné divadelní scény, které napomohly rozvoji tohoto fenoménu. Popisuji jejich historii a vůdčí osobnosti. Na závěr přibližuji muzikál současnosti, konkrétně díla uvedená po roce 1989 a uvádím nejmodernější inscenace, které se těší přízni publika dnes.
- W.A.Mozart :Figarova svatba se zřetelem na interpretační pojetí role SusannyKněžíková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na operu W.A.Mozarta Le nozze di Figaro ( Figarova svatba) se zřetelem na interpretační pojetí role Susanny v podání třech významných operních pěvkyň. Část textu je věnována Mozartovým operám a ve zbytku této práce se zaměřuji na operu Le nozze di Fagaro. Ke konkrétnější analýze jsem si vybrala svou nejoblíbenější scénu Susanny ze 4. jednání Giunse al fin momento ( Nastala konečně ta chvíle) a Deh, vieni, non tardar, o gioia bella ( Ah, pojď, nemeškěj, o´radosti krásná). Práci jsem rozdělila do čtyř kapitol. První kapitolu jsem nazvala Operní tvorba W.A.Mozarta , druhá kapitola má název Figarova svatba, třetí Susanna a čtvrtá porovnání interpretačního pojetí významných představitelek.
- Život a dílo G. Mahlera - Písně potulného tovaryšeHousková, Václava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Gustava Mahlera. Značná část textu je věnována jeho životním osudům a tvorbě. Po rozboru důležitých dat z osobního života mapuji Mahlerův profesní rozvoj. Závěrem se pak zabývám jeho dílem: "Písně potulného tovaryše". Zachycuji okolnosti vzniku jejich historii i formální stránku. Zejména se pak zabývám porovnáním odlišných interpretací světových pěvců.