Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "VOTAVOVÁ, Yvona"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza inscenačních postupů se zaměřením na práci s operním sboremRůžičková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce se zaměřuje na inscenační práci operního sboru z pohledu interpreta. Pomocí analýzy tří konkrétních scén z inscenací Státní opery Praha se snaží porovnat různé projevy sboru a zjistit, jaká jsou jejich úskalí.
- Básně královny Marie Stuartovny, op. 135 od Roberta SchumannaMourečková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Písňový cyklus pěti písní Roberta Schumanna Básně královny Marie Stuartovny op. 135 jsou opomíjeným dílem na repertoáru českých pěvců, a ještě méně se mu věnují české hudebně teoretické studie. Tato bakalářská práce si tak klade za cíl rozborem písní z hlediska harmonického, formálního, sémiotického, sémantického, pěvecko-technického a interpretačního, napomoci k celkovému pochopení díla a probuzení zájmu o něj samotné. Kvůli lepšímu porozumění a zařazení cyklu do souvislostí je práce v první části opatřena také stručnými kapitolami o životě a díle, Roberta Schumana a o životě Marie Stuartovny.
- Figarova svatba se zaměřením na roli CherubínaOplová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Bakalářská práce seznamuje čtenáře s titulem Figarova svatba a s postavou Cherubína. To je její hlavní poslání. V práci je ale popsán život a dílo autora divadelní hry Figarova svatba, kterým je Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, dále skladatele Wolfganga Amadea Mozarta, se zaměřením na jeho operní tvorbu, a libretisty Lorenza da Ponte. Bez těchto tří významných umělců by nevzniklo dílo, které přetrvává staletí. Bylo nezbytné přiblížit nejen jejich tvorbu, ale i poměry, ve kterých dílo tvořili. Dále práce seznamuje s osobností Cherubína jako takového a zabývá se rozborem dvou Cherubínových árií. Cílem rozboru, a to jak textového, tak hudebního, byl záměr co nejvíce přiblížit psychologii postavy.
- Hlasová hygiena - přírodní metodyKrčková, Annemari(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato bakalářská práce shrnuje aspekty hlasového zdraví pojatého jako zdravý životní styl s ohledem na potřeby zpěváků. Zaměřuje se na fyzickou i psychickou stránku věci a to v několika kapitolách. Zmiňuje vhodné životní a pěvecké prostředí. Vyzdvihuje výhody léčivých potravin dostupných v České republice označovaných jako přírodní antibiotika a okrajově se práce dotýká tématu celostní medicíny.
- Operní pěvkyně Simona ŠaturováMalá, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Tato bakalářská práce se zabývá dosavadní uměleckou činností a praxí operní pěvkyně Simony Šaturové. Popisuje celou její kariéru, počínaje studiem na základní umělecké škole a navazujícím studiem na konzervatoři. Zmiňuje důležité osobnosti jejího uměleckého života. Zahrnuje působení v Národním divadle a blíže se zaměřuje na činnost v zahraničí. Vzdvihuje stěžejní ocenění a významné událost.
- Operní tvorba Sylvie BodorovéGrösslová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Bakalářská práce se zaměřuje na život a dílo české skladatelky dvacátého prvního století, Sylvie Bodorové. Zejména seznamuje s jejím vokálním dílem a hlouběji pak s operní tvorbou. První kapitola se zabývá životem skladatelky, věnuje se jejímu studiu a její cestou za kariérou skladatelky. Druhá kapitola obsahuje stručný přehled jejího vokálního díla a také jsou v této kapitole uvedeny ostatní skladby. Třetí část se věnuje dvou operám a poslední kapitolou je rozhovor se skladatelkou. Bakalářská práce obsahuje zajímavé informace o provedení, seznamuje čtenáře s obsazením a s problematikou, která se při tvoření oper řeší jako je výběr tématu, zpracování libreta, procesu skládání a nastudování opery.
- Porovnání inscenací Kouzelné flétnyŠimůnková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-12Bakalářská práce na téma Porovnání inscenací Kouzelné flétny s přihlédnutím na své účinkování se soustředí na komparativní analýzu dvou různých zpracování Kouzelné flétny v režii Davida Radoka a Vladimíra Morávka ve Stavovském divadle v Praze. Práce představuje skladatele Wolfganga Amadea Mozarta, jeho život a dílo, dále pak libretistu Emanuela Schikanedera a okolnosti vzniku opery, a nakonec vlastní komparaci inscenací. Nejprve je vedle sebe postaveno celkové pojetí inscenací, poté jednotlivé divadelní složky – scéna, kostýmy, hudební nastudování, jazyk, taneční soubor a práce s režiséry. Přínosem je v první řadě skutečnost, že analýza tohoto rozsahu dosud nebyla provedena, ale také osobní angažovanost autorky, která vystupovala v obou inscenacích a může tak nabídnout cenné zkušenosti obohacené o osobní výpověď dirigentů a ostatních účinkujících.
- Role Ilii, trojské princezny, v opeře Idomeneo W.A.MozartaKopřivová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-06Bakalářská práce se zaměřuje na vybranou operní roli z Mozartovy opery Idomeneo. V úvodní části práce bude stručně představen autor, okolnosti vzniku díla a informace o jeho prvním uvedení. V následující praktické části práce je již pozornost směřována výhradně na roli Ilii. Ta bude postupně rozebírána z nejrůznějších hledisek – z hlediska vývoje a charakteristiky postavy, z hlediska pěveckého a v neposlední řadě i z hlediska rozdílných interpretačních přístupů vybrané části opery. Před samotným závěrem práce je zařazena kapitola pojednávající o osobní interpretační zkušenosti s touto rolí.
- Umění fioritury ve vokální literatuře italského belcantaPapoušková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-12V této bakalářské práci se budu zabývat jedním z nejstěžejnějších druhů pěvecké techniky v operní literatuře, a tím je italské belcanto. Pomocí odborné literatury přiblížím období, ve kterých se tato pěvecká technika vyvíjela, a jaké jsou její charakteristické znaky. Zaměřím se na jednotlivé typy ozdob, které jsou hlavními výrazovými prvky této hudby. Představím pěveckou literaturu, která je podkladem ke studiu belcantové techniky, včetně zmíněných fioritur, které jsou hlavním tématem mé bakalářské práce. Zabývat se budu taktéž představiteli daného období a zmíním, jak využívali fioritury ve svých skladbách. Zanalyzuji interpretaci jedné z nejznámějších belcantových árií v podání slavných zpěvaček a budu zkoumat, jaký byl interpretační i pěvecký vývoj této árie. Součástí práce budou notové materiály a obrázkové přílohy.