Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "ADÁMEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Co říkat holubůmŠtysová, Debora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-17Tato diplomová práce je snahou o stručnou analýzu současného kontextu umění ve veřejném prostoru. Na základě vlastních zkušeností autorky a příkladů ze současného umění se snaží zmapovat podmínky, za nichž umění ve veřejném prostoru v dnešní době vzniká nebo vznikat může. Zároveň pátrá po způsobech, kterými umění v takovém kontextu může s obyvateli veřejného prostoru komunikovat. Analýza se soustředí na prostředí hlavního města Prahy, neboť zde autorka působí.
- Herectví v alternativním divadleDvořáková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-21Tato práce popisuje specifika herecké tvorby v inscenacích režisérky Kláry Hutečkové. Její autorka nejprve ukazuje, jakým způsobem se spolupráce během studií na DAMU vyvíjela, přičemž si všímá, že už v počátcích se často vymyká tradičnímu pojetí herectví jako tvorby postavy. Spolupráce vyvrcholila v roce 2016 vytvořením absolventské inscenace K majáku, do strany 73, ve které se uplatňují poznatky z dřívější práce. Stěžejní je tedy analýza této inscenace, která zkoumá způsob herecké práce a vede k definování hereckého projevu třemi typy: postava, mezi postavou a prostředníkem, prostředník. V závěru práce jsou tyto tři typy aplikovány na konkrétní příklady hereckého projevu v inscenaci.
- Hledání uměleckého přesahu každodenních aktivitKrušinová, Marie Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-16Tato diplomová práce se zabývá jídlem, vařením, jezením a stolováním. Hledá způsoby, jakými jídlo a zážitky spojené s jídlem, jakož i jeho přípravou lze obohatit o umělecký přesah. Na začátku se autorka věnuje popisu projektů, na kterých spolupracovala a které byly zásadní při formulování tématu práce. V teoretické části popisuje futuristický manifest vaření spolu s dalšími projekty ležícími na hranici gastronomie a umění. Dále se zajímá o inovace vaření a stolování a jejich různorodou podobu v současném světě. V praktické části se autorka věnuje popisu večeří pro hosty, kteří se navzájem neznají, jež organizovala v průběhu posledního roku magisterského studia. V závěru této práce autorka popisuje nejdůležitější zjištění plynoucí ze zkušenosti s pořádáním umělecky koncipovaných večeří a dává je do spojitosti s poznatky teoretické části.
- Hranice humoruJeřábek, Eliáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-16Tato diplomová práce zkoumá hranice humoru ve spojitosti s fenoménem stand-up comedy. Cílem práce není definovat konkrétní hranice, ale spíše zmapovat, jak se humor v žánru stand-up comedy vyvíjel ve Spojených státech, Británii a České Republice na několika význačných osobnostech a také zmapovat jak se společně s tímto žánrem vyvíjela svoboda slova.
- Imerzivní divadlo jako amplifikátor divadelnostiBrychta, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-20Cílem práce je představit specifickou divadelnost, která se vyskytuje v imerzivním divadle a to na příkladu vlastní inscenace Pomezí. Nejdříve zasazuje imerzivní divadlo do kontextu vývoje divadelního umění 20. století a pojmenovává jeho původ v digitální kultuře. Následně stopuje dynamiku triády autor – dílo – recipient především s využití teoretického aparátu Umberta Eca a tuto analýzu používá pro identifikaci specifickým momentů v interakci herce a diváka. Poslední část podrobněji představuje vznik a vybrané momenty z Pomezí a na konkrétních příkladech popisuje amplifikovanou divadelnost.
- Možnosti uplatnění minimalistických nástrojů v divadleHutečková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-28V diplomové práci se zabývám tím, co znamená minimalismus v kontextu divadelní tvorby a pokouším se definovat jeho nástroje. V první části práce se zabývám mapováním toho, jakých významů a konkrétních fyzických podob nabývají minimalistické tendence v různých uměleckých disciplínách. S využitím těchto poznatků analyzuji díla tří významných minimalistů pracujících s různými uměleckými médii. Zabývám se filmem Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles Chantal Akermanové a variací na toto dílo v podobě remixu Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles Day x Day x Day, videem Nová kniha a minimalistickou symfonií Tango polského kameramana a režiséra Zbignieva Rybczyńského a inscenací Einstein na pláži divadelníka Roberta Wilsona. Z této analýzy ve třetí části práce vyvozuji nástroje minimalismu a charakterizuji jejich fungování, příčemž akcentuji body, které by mohly být zajímavé pro divadelní médium. V závěru práce se obracím ke své vlastní divadelní práci a k možnostem, které mi nové pojmenování mých tendencí jako minimalistických do budoucna otevírá.
- Pracovní deníkSvobodová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-16Koncepčně se text dělí do čtyř částí. V úvodní části nejprve odhaluji ideová východiska, tj. prvotní myšlenky, podněty a inspirační zdroje práce. V autorských východiscích představuji prostor volných asociací, kde splétám pavučinu dokumentů i dokladů vlastního myšlenkového přístupu. Další část prezentuje teoretická východiska a otevírám zde obecné téma percepční zkušenosti a dominance vizuálnosti dnešní technologické a konzumní kultury. Kapitola stručně popisuje moţnosti zobrazování viděného, včetně krátkého historického exkursu do vývoje perspektivního zobrazení. V závěrečné části práce předkládám vlastní praktické výstupy, konkrétně instalaci BU realizovanou pro festival Artijuli 2015 v Norsku a senzorické představení Močeradek gre čez cesto na motivy poezie Srečka Kosovela pro Lutkovno gledališče Ljubljana 2013. V těchto projektech jsem se zabývala otázkou, jak vytvořit platformu pro moţnost setkání diváka s uměleckým artefaktem nebo jak akcentovat prostor i čas, aby se divák v tomto setkání nepoddával pasivní roli. Obě realizace uvádím záměrně společně s popisem poměrně nového fenoménu imerzivního divadla. Nejprve charakterizuji některé jeho zákonitosti, zejména nezbytnost ponoru diváka do situace či fiktivního světa/prostředí, zprostředkovaného specifickým médiem působícím na jeho smysly. Prostřednictvím této diplomové práce jsem chtěla dospět k získání praktického komentáře, vztahujícího se k problematice autorských postupů na poli imerzivního divadla. Proto se v závěru práce pokouším pojmenovat jakási pravidla hry a základní návod pro diváka i tvůrce.
- THE DIY - Theatre of Handa Gote. Recurring Themes and Motives.Bakalova, Elitsa(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-01-29In the contemporary world that undergoes constant changes, theatre is changing with certain pace as well. It is only natural as it is an integrant, inseparable part of the society and its make-up. New theatre groups are being established ? some of them last longer and turn into steady regulars on the stage, others are more short-lived due to a variety of factors (art, financial or personal ones). The development of the groups in question could help us outline some of the current tendencies in the theatre world and could contribute to getting a broader and fuller understanding of it.
- Vliv studia na můj herecký a osobní růstKosková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-29V magisterské práci jsem se snažila zrekapitulovat studium na Katedře alternativního a loutkového divadla a to především z mého pohledu. Popsat výuku na této škole a objasnit problémy, se kterými jsem se jako studentka a herečka během studia potýkala. Jaký měla výuka vliv na můj herecký i osobní růst a moje výhrady k ní. Magisterskou prací jsem se pokusila přiblížit autorskou tvorbu, která na DAMU během čtyřletého studia vznikla.
- Vztah těla a technologií ve scénickém prostoruJan Märcová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-29Tato diplomová práce je snahou o reflexi využití současných digitálních technologií ve scénickém prostororu a jejich vlivu na hereckou práci. Ve zkratce pojmenovává vývoj a principy neomediálních děl, stejně jako formu Live Cinema a to převážně v divadelním kontextu. Zkoumá postavení reálných, živých objektů/subjektů v kontrastu s imateriálními a virtuálními obrazy, které jsou tvořeny světlem nebo zvukem. Způsoby a možnosti vzájemného vlivu technologií a těl jsou v práci popisovány na příkladech inscenací z českého divadelního kontextu. Jakým způsobem digitální technologie proměňují hereckou práci? Narušují základní divadelní vztah mezi tělem herce a tělem diváka? Jsou mediální formy divadla destrukční pro jeho „liveness“? A jakým způsobem se proměňuje divácké vnímání? Tyto a podobné otázky jsou stěžejní pro předloženou diplomovou práci.
- Živost impulsůJandáčková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-28Kateřina Jandáčková ve své diplomové práci s názvem ŽIVOST IMPULSŮ, o skryté roli náhody a intuice v tvůrčím procesu zkoumá skrze její vlastní divadelní praxi především fenomén intuice, díky kterému je možné zachytit a zafixovat veškeré vnější a vnitřní náhodné impulsy při sběru materiálu a hledání tématu pro připravovanou inscenaci, či při jejím praktickém zkoušení. Každý oddíl nese název jedné ze sedmi inscenací z její dosavadní divadelní praxe, kde autorka reflektuje své tehdejší poznatky a závěry, v neposlední řadě také konkrétní problémy, které musela v kontextu zmíněného tématu řešit. Nakonec nalézá společné praktické i tematické pojítko mezi všemi dosavadními inscenacemi, které se slučuje s jejím společenským postojem.