Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "BURIAN, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Metodologie spolupráce režiséra s hercem a současná divadelní praxeGlogrová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-27Práce se zabývá spoluprací režiséra s hercem během jednotlivých fází inscenačního procesu tak, jak probíhají v běžném divadelním provozu. Jednotlivé fáze inscenačního procesu jsou doplněny vlastní zkušeností autorky s vedením herců, které nabyla především v rámci svého studia na Divadelní fakultě AMU. V druhé části autorka zkoumá problematiku vnitřní pravdivosti a možnosti jejího dosažení v rámci inscenace i hereckého projevu. Součástí přípravy na magisterskou práci byl výzkum, který zahrnoval rozhovory se třemi profesionálními režiséry - Hanou Burešovou, Ladislavem Smočkem a Štěpánem Páclem, jejichž metodu práce autorka popisuje. V závěru práce autorka konstatuje, že je složité vyvozovat obecné závěry o spolupráci režiséra s hercem, která má vždy subjektivní povahu, a že stejně těžko uchopitelná je v obecné rovině i problematika vnitřní pravdivosti. Právě díky mnohosti možností však neztrácejí svou přitažlivost pro další zkoumání.
- Výstavba herecké postavy a osobní zkušenostPoláková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Ideální by bylo, kdybych díky této práci objevila tu nejefektivnější metodu pro výstavbu herecké postavy, což však zní velmi nepravděpodobně. Pokusím se tedy alespoň nalézt základní aspekty, které herce při práci na postavě ovlivňují.
- Výstavba struktury inscenaceVokoun, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-19Ve své diplomové práci bych chtěl popsat svůj vlastní pohled na výstavbu struktury inscenace, který vychází z mých zkušeností na tvorbě jednotlivých inscenací. Zejména budu vycházet ze své absolventské inscenace ?Don Juan? v divadle Disk (Praha, 2006). Dále pak budu zmiňovat inscenace ?Jak se vám líbí? (Divadlo konzervatoře, Praha 2007) a ?Zahradníkův pes? (Divadlo J.K.Tyla, Plzeň 2008). Mým cílem je popsat jednotlivé složky, které se podílejí na vzniku celé inscenace a tím tvoří její strukturu.