Katedra produkce - KP / Department of Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce - KP / Department of Production podle vedoucí "DANIELIS, Aleš"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 22
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A24 - Umění filmové distribuceDusil, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20Americké nezávislé produkční a distribuční studio A24 se za svoji krátkou historii vypracovalo díky svému jedinečnému přístupu v jednu z nejinspirativnějších a nejrespektovanějších filmových společností na americkém filmovém trhu. Práce se snaží zpracovat kompletní profil tohoto studia včetně jeho dosavadních úspěchů.
- Analýza návštěvnosti českých filmů v letech 2010-2015Králová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-08Kino patří stále k hlavním místům šíření audiovizuálního obsahu i navzdory jiným, rozvíjejícím se možnostem. Jeho návštěvnost měla v minulosti různé tendence a za poslední rok dokonce vzrostla. Jednou věcí je ale návštěvnost celková, kdežto další stránkou věci je návštěvnost tuzemské tvorby, přičemž právě tato problematika je tématem mé práce. První část práce se zaměřuje především na výsledky a statistiky týkající se návštěvnosti českých filmů. Konkrétně jde o výsledky návštěvnosti, tržeb a rozdíly mezi klasickými kiny a multiplexy. Jedna kapitola také reflektuje žánry v českém filmu. Následující část je věnována faktorům, které mohou návštěvnost kin ovlivňovat a jejich posouzení s výsledky, uvedené v první části práce. Závěrečná část předkládá shrnutí této analýzy.
- Digitalizace veřejných projekcíPospíšilová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02Magisterská práce ?Digitalizace veřejných projekcí? se zabývá příchodem digitalizace do filmové distribuce. Pokouší se zmapovat současný ?přechodový? stav a nastínit průběh této změny v následujících letech. Snaží se co nejsrozumitelnější cestou obeznámit čtenáře se základními pojmy, které se používají v digitální kinematografii. Porovnává digitální a klasickou filmovou projekci a popisuje jejich technologické i ekonomické výhody a nevýhody. Popisuje technické parametry v současnosti dostupných digitálních projekčních zařízení, jejich pravděpodobný vývoj a nové 3D digitální technologie. Zabývá se novými normami stanovenými americkou iniciativou ?Digital Cinema Initiatives? a francouzskou ?AFNOR?. A nakonec srovnává již fungující přechod klasické filmové distribuce k digitální v USA a snaží se uvést možné modely přechodu v Evropě, kde jsou podmínky odlišné.
- Digitálna kinodistribúciaRichterová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Diplomová práca Digitálna kinodistribúcia pojednáva o prieniku digitálneho sposobu distribúcie filmov pro kiná pod´la zatiaĺ jediných platných štandardov pre digitálne kiná vydanými Hollywoodskou Digital Cinema Initiative zriadenou v roku 2002 (Digital Cinema System Specifications 2005 - povinná príloha práce) v spolupráci s European Digiotal Cinema Forum založeným v r. 2001. Práca načrtáva zmenu a vplyv digitálnej kinodistribúcie na formu výroby filmov, na ochranu distribučných práv k filmu, na fungovanie každého jedného subjektu súčasného reťazca národného filmového priemyslu, na samotných divákov a v konečnom dosledku na filmy - ich obsah. Práca tiež ponúka niekoľko konkrétnych príkladov a skúsenosti zo zavádzania digitálnej kinodistribúcie celosvetovo. V čase svojho vzniku, tj. 2006 pomenováva digitálnu kinodistribúciu ako alternativu k tradičnej distribúcii s vízio, že sa jedná o budúcnosť vo filmovom priemysle.
- Distribuce filmů po sítiPouba, Ctibor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-04Diplomová práce ?distribuce filmu po síti? popisuje a hodnotí nové distribuční kanály, které do světa konzumace filmových děl přinesl fenomén sítě. Práce se věnuje on-line platformám, na kterých je v dnešní době audiovizuální obsah dostupný a předkládá i možné vývojové tendence. Podstatou práce je představení uceleného pohledu na aktuální stav on-line distribuce filmových děl a zhodnocení těchto prostředků z distribučního, producentského i uživatelského hlediska. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány následujícím tématům: nové modely audiovizuální distribuce, fenomén sítě, video on demand, catch up obsah, IPTV, on-line pirátství, obsah produkovaný uživateli, kino po síti a obsah na mobilních zařízeních. Závěr práce je věnován technologickému vývoji a výhledu do budoucnosti distribučních cest.
- Dramaturgická a komunikační strategie současného českého hudebního dokumentuAdam, Mikuláš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12V této teoretické bakalářské práci se zaměřím na „komunikační linku“ současných českých hudebních dokumentů. Přesněji řečeno budeme zkoumat, jakým způsobem se producenti a distributoři českých dokumentárních filmů s hudební tematikou snaží oslovit potenciální diváky a přesvědčit je o kvalitě či zajímavosti těchto filmů. Analýza komunikační strategie těchto filmů bude vedena primárně pomocí metody komparace významných hudebních dokumentů vyrobených mezi lety 2010 a 2022, jejichž distribuce je primárně zaměřena na český trh. Provedeme srovnání metod, jakými se tyto projekty snažily oslovit zdejší publikum, pokusíme se zanalyzovat cílovou skupinu daných filmů, a také hlavní stručnou komunikační linku, pod níž byly tyto projekty inzerovány. Na závěr se v krátkosti také podíváme, jak úspěšně si komunikační strategie těchto projektů vedle vzhledem k datům o jejich sledovanosti a stopě, kterou v české společnosti zanechaly. Nutno dodat, že toto období bylo na hudební filmy a dokumenty poměrně bohaté, a proto se budeme zaměřovat pouze na jejich užší výběr. Ten bude vytvořen jak podle úspěšnosti projektů vyjádřené jejich výslednou sledovaností, ale také podle společensko-kulturního významu projektů, popř. podle originality sdělení. Výsledkem této práce by měl bát pokus o kategorizaci komunikačních sdělení jednotlivých typů hudebních dokumentů v kontextu české audiovize, případně alespoň nalezení určujících faktorů pro vytvoření jádra komunikační linky. Tento výsledek bude zdůrazněn v závěru práce.
- Koronavirová krize jako příležitost pro rozvoj VOD platforem na českém trhuMálková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Tato bakalářská práce se zabývá rychle se rozvíjejícím fenoménem služeb video on demand, a to v kontextu zasažení audiovizuálního průmyslu pandemickou krizí, jež propukla v roce 2019. Cílem práce je, s odstupem tří let od první vlny pandemie, zmapovat, jaký vliv měla krize na vývoj a fungování těchto služeb a ověřit, zda se jednalo, na rozdíl od jiných sektorů, o pozitivní zásah, který může mít vliv i na další vývoj VOD platforem na tuzemském trhu. První část práce mapuje veškeré pojmy této oblasti, současnou nabídku a sledovanost. Jelikož je pro tyto služby bezprostředně zásadní divák a jeho návyky v další části jsou popsány, v souvislosti se současnou situací, výhody a nevýhody, které tyto služby pro diváckou obec přináší. V neposlední řadě se práce zaměřuje na samotný faktor pandemie na poli VOD služeb a audiovize obecně.
- Minulost a současnost filmových studií USAKašparovský, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09Tato práce Minulost a současnost filmových studií USA se zabývá různými aspekty filmových studií v USA. Ve třech kapitolách rozebírá minulost, současnost a současné trendy filmových studií. Po stránce minulosti se snaží postihnout počátky a vývoj filmového průmyslu na území USA. Dále dodává výčet nejvýznamnějších filmových studií, rozebírá jejich vazby, v současnosti především na korporace zábavního průmyslu. V oblasti stendů se zabývá především problematikou současné filmové produkce studií, rozebírá nejprograsivnější kategorie a uvádí je v rámci jejich úspěchů v distribuci. Hlavním aspektem práce je ekonomické měřítko tržeb. Práce je tedy určena především pro distributory, sales agenty a producenty, aby se mohli lépe orientovat v problematice filmových studií USA.
- Možnosti distribuce krátkých filmů v kinechPtáčková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-25Diplomová práce se zaměřuje na problematiku distribuce krátkých filmů v kinech. Uvádí příklady úspěšných modelů ze zahraničí, užívání předfilmů a vytváření pásma krátkých filmů. Práce popisuje současnou situaci v českém prostředí a snaží se v ní sledovat podobné mechanismy a podmínky pro jejich rozvoj.
- Politika Zlaté palmyPecinovský, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10Analýza a komparace vítězných celovečerních snímků, které obdržely hlavní cenu na filmovém festivalu v Cannes, Zlatou palmu v posledních pěti letech a pohled na politiku, kterou reprezentují v rámci současného světa.
- Pražská alternativní kina:David, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Cílem této bakalářské práce je zmapování komunity pražských alternativních kin, vysvětlení jejich pozice, pochopení významu jejich fungování a hledání odpovědí na otázky týkající se provozu a marketingu. Po vysvětlení kontextu pražských alternativních kin od historie po současnost se bude práce zaměřovat na konkrétní provozní otázky a postupy v oblasti marketingu vybraných pražských alternativních kin.
- Předplatitelské modely v kinechLebeda, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-13Ve své práci se snažím porozumět filmovému průmyslu z pohledu distributorů a z pohledu kin. V první části se zaměřuji na to, jak se kina měnila s dobou, jakým výzvám čelila a jakým překážkám čelí dnes. Za poslední rok (2020/21) to byl hlavně Covid-19, jehož vliv ve své práci nechci a ani nemohu opomenout. Nicméně převážně se hodlám věnovat různým předplatitelským modelům, protože si myslím, že je to jedna z cest, jak zvýšit návštěvnost kin a ruku v ruce s tím i oblíbenost filmu jako takového.
- Proměna postavení kin jako formy šíření audiovizuálních děl v České republiceJežek, Mikoláš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Cílem bakalářské práce je na základě aplikovaného výzkumu odpovědět na otázku, jak mohou kina reagovat na vývoj audiovizuálního průmyslu a s tím související požadavky současných českých diváků, aby nadále prosperovala. Tomu předchází zmapování sítě kin v České republice a popis vývoje VOD platforem a dalších událostí, které návštěvnost kin ovlivňují. Je zřejmé, že provozovatelé kin se musí v koncepci vedení svých kin přizpůsobovat vyvíjejícím se trendům, a to především po dramaturgické stránce. V práci jsem tedy popsal, jaké filmy dokáží diváky do kina stále nalákat a kterým se v tomto formátu distribuce naopak v současnosti nedaří. Na základě toho jsem pak vyvodil, co mohou provozovatelé kin udělat proto, aby jejich podnik nadále prosperoval, a zjišťoval, jaké kroky k tomu doposud podnikli. Při práci se statistikami návštěvnosti kin v období 2018-2023, které je navíc specifické tím, že do něj zasáhla pandemie onemocnění covid-19, jsem použil obecně teoretické metody, jako jsou analýza a komparace. Dále jsem provedl průzkum formou dotazníkového šetření zaměřeného na samotné provozovatele kin. K stanovení závěrů jsem použil kvalitativních metod, konkrétně analýzu dokumentů a analýzu diskurzu, tedy výstupů, které z dotazníků vzešly. Na základě všech shromážděných dat a informací se hypotéza o proměně postavení kin, kterou předznamenává titul bakalářské práce, potvrdila. Diváky stále do kin táhnou velké filmové hity, jejichž charakter se však v nedávné době pozměnil. Jinak se však provozovatelé kin musí stále více snažit o to, aby přitáhli jejich pozornost a různými formami eventizace projekcí a práce s publikem jim zprostředkovali zážitek, který žádná jiná forma sledování audiovizuálního obsahu nepřinese.
- Propagace a šíření krátkých hraných a animovaných filmůHorák, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-10Diplomová práce ?Propagace a šíření hraných a animovaných krátkých filmů? popisuje možnosti propagace českých i zahraničních krátkých filmů se zaměřením na hrané a animované krátké filmy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se podrobně věnuje způsobům propagace krátkých filmů, od výběru názvu krátkého filmu, přes tiskové materiály, vizuální prvky, webové stránky až po výrobu filmu o filmu. Druhá část, s podtitulem šíření krátkých filmů popisuje běžně používané způsoby šíření krátkých filmů napříč různými platformami, včetně spolupráce tvůrců se sales agenty a distributory na šíření jejich krátkých filmů. Součástí práce jsou i podrobněji popsány tři modelové příklady šíření krátkých filmů.
- Soumrak veřejné projekcePecinovský, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20Soumrak veřejné projekce se zaměřuje na současný trend přesunu filmového obsahu do online prostředí streamovacích platforem. Nezměrný vliv na celou situaci měla celosvětová pandemická krize, která tento trend akcelerovala. V textu pracuji s dvěma způsoby sledování audiovizuálního obsahu. Veřejná projekce reprezentuje klasický zážitek z kin. Netflix a další nastupující streamovací platformy zastupuje pojem pro osobní užití. První část této diplomové práce tvoří panorama současné filmové distribuce, kterou postihla pandemie. Na to reaguje retrospektivní pohled do historie, který popisuje, jak se kinematografie dokázala v minulosti vypořádat s nástupem televizí a přenosných nosičů. Soumrak veřejné projekce se věnuje i specifickým vlastnostem, které definují kontrast mezi sledováním audiovizuálních příběhů v kinosálech či ve formě pro osobní užití. Tato diplomová práce se věnuje i modelům, které se snaží propojit veřejné projekce, se sledováním obsahu na VOD. Ty jsou samy o sobě pozoruhodné a nabízejí alternativu streamovacím gigantům, ale v současnosti nemůžeme říct, že by šlo o řešení pro zachování veřejných projekcí. Závěr práce se snaží nabídnout prognózu nejisté budoucnosti. V době, kdy byl Soumrak veřejné projekce psaný, stále nebylo jisté, jak dopadne situace s takzvanými okny, které reprezentují časovou mezeru mezi premiérou v kinech a umístěním na VOD. Zásadní roli však v budoucnosti veřejných projekcí bude hrát rozšíření služeb, které mohou kina nabídnout svým divákům.
- Teen publikum v dobe digitálnej éryZatkalíková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Bakalárska práca sa bude venovať analýze súčasnej filmovej tvorby určenej pre publikum 12-17 rokov, na volené marketingové stratégie producentov a úspešnosť distribúcie v českých kinách. Nakoľko v Českej republike vzniká len veľmi málo filmov pre túto cieľovú skupinu, môj záujem sa sústredí na príčiny tohto faktu, akými môžu byť nedostatok námetov, nízka atraktivita tohto žánru pre režisérov a producentov, či slabá divácka odozva. Ďalej sa v práci zameriam na príčiny nezáujmu publika a s tým súvisiacu nízku návštevnosť v kinách. Jej príčiny budem hľadať predovšetkým v neohybných reklamných kampaniach k filmom, ktorým sa nedarí zasiahnuť svoju cieľovú skupinu. Ďalej zmene diváckych návykov teenagerského publika a presunu jeho záujmu k obsahu na internete. Taktiež porovnám výsledky domácich filmov s výsledkami zahraničných filmov pre teenagerov a ich podiel v českých kinách a pokúsim sa tak odhaliť rozdiely medzi nimi.
- Vítězné filmy na Berlinale v letech 2010-2019Pertold, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Práce se zabývá porovnáváním vítězných filmů na Berlinale v letech 2010 - 2019, tedy filmů, které obdržely cenu Zlatého medvěda. Srovnáváním filmů za poslední dekádu zjišťuji, čím byly filmy jedinečné a čím nejvíce oslovili konkrétní porotu. Záměrem práce je zjistit, jestli mají vítězné filmy něco společného, nebo jde vždy o osobitost, originalitu tématu a nápaditost zpracování a tudíž, jestli existuje určitý „klíč” při výběru nejlepšího filmu roku. Práce specifikuje společné atributy filmů a zároveň vliv obsazení poroty na výběru nejlepšího snímku. Výsledkem práce je také zjištění, zda-li má smysl kalkulovat při vývoji filmů, usilujících o úspěch na tomto prestižním festivale.
- Vliv a dopad digitálního šíření filmů na artová kinaŽůrek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Digitalizace kin s sebou přináší největší změnu v šíření filmů za poslední desítky let a její dopad se týká všech kin po celém světě. Jedná se zejména o nové možnosti programování, rozšířenou nabídku alternativního obsahu a prostor pro hlubší dramaturgii. Jsou však tyto novinky dostačující tomu, aby byla klasická a artová kina konkurenceschopná vůči multikinům? Tato práce se zaměřuje na artová kina v České republice a zabývá se otázkou, jaký dopad má zavedení digitálního šíření filmů právě na tato kina. Důraz je kladen na financování a technologické změny, jaké musela kina v rámci digitalizace podstoupit. Celkové zhodnocení dopadu digitalizace na artová kina je pak uskutečněno na základě přehledu artových kin s údaji týkajícími se tohoto fenoménu a dotazníku zaslaného provozovatelům vybraných kin. Poslední část práce je pak věnována krátkému porovnání procesu digitalizace kin v České republice, ve Velké Británii a na Slovensku.