Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera podle vedoucí "HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 77
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A.Dvořák"Rusalka" práce na hlavní roliSup, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Tenorová postava prince z tříaktové opery " Rusalka" od Antonína Dvořáka, pro mně byla dlouhou dobu svým charakterm, pěveckou obtížností a technickou vypjatostí velkou výzvou. Rozhodl jsem se tedy po dvou letech , kdy jsem tuto roli studoval, napsat magisterskou práci o postavě prince, zamyslet se nad jeho postavou a jejím celkovým vystavěním od samého začátku, po nejtěžší pěvecké party v závěru opery.
- A.Tučapský: "The Undertaker" problematika interpretace roleKoplík, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato práce je věnována jediné opeře Antonína Tučapského "The Undertaker" a zabývá se problematikou interpretace hlavní role Adriana Prochorova v konkrétní inscenaci.
- Adéla Velová - bakalářský koncertVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Alena Hellerová - magisterský koncertHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14
- Alena Hellerová - sólový recitálHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Americká operní a písňová tvorba od počátku 20. stoletíKatrovasová, Ema(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce je přehledem americké písňové a operní tvorby od raného 20. století po současnost a je koncipována jako prvotní, stručný vhled do tohoto, v Čechách zatím neznámého, repertoáru. Je myšlena jako doplnění chybějících informací o americkém repertoáru v současném českém muzikologickém díle a je určena hlavně zpěvákům, kteří by chtěli do svého repertoáru zařadit díla amerických skladatelů. Práce má celkově přiblížit rozmanitost i národní charakter amerického písňového a operního repertoáru; činí tak přes úvahu o národním charakteru americké vážné hudby, historické pojednání o americké opeře, rozdělení skladatelů písní do stylových kategorií, a výběr jednadvaceti amerických skladatelů vokální hudby, který by měl zpěvák znát.
- Analýza diela Samuela Capricorna z pohľadu interpretaHanušovská, Denisa(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalárska práca je zameraná na interpretačný pohľad na hudbu Samuela Capricorna, v období raného baroka. Prvá kapitola sa venuje hudbe v období 17. a 18. storočia a v jednoduchosti prináša náhľad na interpretačné princípy v tomto období. V druhej kapitole je popísaný prehľad autorovho života a hudby, ktorou sa zaoberal a ktorú komponoval. Tretia kapitola sa venuje priamo rozboru vybranej skladby od Samuela Capricorna - Domine Jesu Christe, na ktorej je ukázaný prístup ku skladbe. Obsahuje tiež text a preklad skladby. Cieľom tejto práce je ukázať pomocou interpretačných princípov prácu interpreta, pred samotným prednesením skladby.
- Arina Khidirová : interpretační výkonKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- B. Martinů: "Ariadna"Houkalová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato práce se věnuje rozboru operního díla Bohuslava Martinů, zejména opery Ariadny. Polovinu práce tvoří životopis autora, zpracovaný ve formě událostí v datech, přehled jeho koncertní vokální tvorby s krátkými rozbory vybranných děl a rozbor operní tvorby skladatele. Druhá polovina práce je věnována výhradně opeře Ariadna, jejímu hudebnímu rozboru, vykreslení děje, souvislostí, za jakých byla autorem složena, charakteristika a psychologický rozbor postav opery, rozbor hlavní postavy z pohledu interpreta, možnosti inscenace opery a vlastní osobní zkušenosti autorky práce s touto operou. Závěr je věnování reflexi tvorby Bohuslava Martinů s přínos studia a interpretace díla pro autorku práce.
- Benefiční koncerty GrabštejnVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Toto téma jsem si vybrala proto, že jsem byla u toho, když Benefiční koncerty začaly vznikat a pomalu se rozrůstat. Mohu nahlížet pod pokličku a sledovat organizační oříšky i úspěch a ohlas lidí , kteří koncerty chodí navštěvovat. V naší rodině koncerty doopravdy žijeme a jsme moc hrdá na to, že i já mohu být alepoň malou částí této skvělé akce.
- Charakteristika ženských postáv z opery Figarova svadba a Idomeneo od W. A. MozartaDutková, Lubomíra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28V mé diplomové práci se hlavně zaměřuji na charakteristiku ženských postav v opeře Figarova svadba a Idomeneo od W.A.Mozarta . V úvodu mé práce je krátký Mozartův životopis, který obsahuje téma a také příběh obou oper.
- Cosi fan tutte - (práce na roli Despiny ve studijní inscenaci operního studia HAMU)Smoláková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Diplomová práce se zaměřuje na studentské zpracování opery Così fan tutte v operním studiu HAMU. Cílem práce je prokázat, že symbióza libreta Lorenza da Ponte a Mozartovy hudby otevírá z hlediska své nadčasovosti možnosti pro vkusné moderní režijní uchopení této opery. Na základě charakteristiky studentské inscenace operního studia HAMU, analýzy vybraných hudebních čísel s ohledem na kompozici a inscenační titulky, konečně i pojetí role Despiny z hlediska interpretky práce dokazuje, že úspěch studentské inscenace spočívá v syntéze nadčasovosti opery Così fan tutte a netradičního režijního pojetí. Teoretickým základem práce jsou kapitoly, které se zabývají vývojem opery buffa v 18. století, charakterem komické opery v Mozartově vídeňské tvorbě a seznamují s operou Così fan tutte. Součástí práce je notový materiál vybraných hudebních čísel. Diplomová práce obsahuje rozhovor s režisérkou Veronikou Loulovou.
- Duchovní tvorba brněnského skladatele Františka Fialy (1966)Laubová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Moje diplomová práce pojednává o jednom ze soudobých českých skladatelů - Františku Fialovi. Jedná se o skladatele s velkým talentem a nadáním, které provází jeho početnou rodinu. Měla jsem možnost s ním spolupracovat na řadě koncertů a také interpretovat jeho skladby. Při prostudování jeho další tvorby mě tento kompoziční styl zaujal natolik, že jsem se rozhodla pro jeho blizší analýzu. V mé práci bych ráda představila skladatelovo dílo i jeho osobnost.
- Efektivní studium díla - rozdíl v přístupu dirigenta a zpěvákaRůžičková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Tato bakalářská práce je zaměřena na rady,jak se co nejefektivněji zhostit studia hudebního díla. Speciálně se zaměřuji na práci operního zpěváka, autorka však využívá také znalostí po dobu svého studia dalších dvou oborů - klavíru a dirigování. Kombinací zkušeností z těchto tří oborů se snaží najít co nejrychlejší a zároveň nejkvalitnější cestu, jak precizně nastudovat hudební dílo. Práce se zároveň věnuje problematice veřejného vystupování , otázce trémy a jejího řešení.
- Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost profesorky Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileuŠmídová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Mou práci, která nese název Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost prof. Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu, jsem si vybrala proto, že jsem během tříletého studia u ní na VŠMU uvědomila, jak výjimečná je to osobnost a jak prospěšná je její pedagogická činnost nejen mně, ale i desítkám dalších studentů, kteří prošli, tak říkajíc, jejíma rukama. Dále také proto, že o ní ještě nikdo nenapsal knihu, málo kdo ví, jaký je člověk a málo kdo zná detailně její metodiku zpěvu, až teprve co slyší její jméno v životopisech pěvců světových divadel. A pak chci touto formou poděkovat paní profesorce za tu několikaletou dřinu a pogratulovat jí k životnímu jubileu. Práce se skládá ze šesti částí - první část obsahuje úvod, druhá životopis paní profesorky Livorové, třetí obsahuje sedm rozhovorů, čtvrtá část je o osobním setkání s metodikou paní profesorky Livorové, pátá obsahuje Kulturní situaci v Čechách a na Slovensku a šestá závěr. Práce zahrnuje fotografie pro dokumentaci.
- Francis Poulanc a jeho piesneMihalcová, Stanislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29
- Hlasová uvolňovací cvičeníFrošová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Téma této bakalářské práce, Hlasová uvolňovací cvičení, je vybráno z důvodu vlastního pátrání po tom, co dělat, aby byl hlas co nejméně namáhaný a co nejdéle schopný pracovat. Teoretická část je zaměřena na to, proč a jak se hlasový aparát unavuje a na hlasovou hygienu. V praktické části práce se objeví nejen hlasová, ale i fyzická cvičení, která budou sbírána formou dotazníků nebo rozhovorů s hlasovými profesionály. K jednotlivým cvičením bude uvedeno, jak je správně používat a na jaké konkrétní problémy jsou dobrá. Cílem práce tedy bude sepsat co nejvíce uvolňovacích hlasových cvičení a názorů na konkrétní návyky hlasové hygieny, aby se dalo porovnat, jak moc je důležitá prevence pro dlouhodobé zatěžování hlasového aparátu.
- Hlasové charaktery ženských postav v Donu GiovannimŘeřichová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tématem mojí absolventské práce jsou hlasové charaktery ženských postav v opeře Don Giovanni. Toto téma jsem se rozhodla rozdělit do několika základních částí. Nejprve se podrobně zaměřuji na život Wolfganga Amadea Mozartova a jeho tvorbu. Další část mé diplomové práce patří samotné opeře Don Giovanni, ve které se věnuji historii jejího vzniku, ději, zápletce, jednotlivým postavám a rozdílnostem v nastudování i pojetí ženských postav, které se v opeře objevují. Dále podrobně analyzuji tři základní typy ženských hlasových charakterů v této opeře a uvádím jejich slavné představitelky. Závěrečná část pojednává o hlasivkách, typech hlasů a jejich rozdělení v obecné rovině.
- Houdková Nikola : Bakalářský koncertHoudková, Nikola(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Hugo Wolf - život a dílo ( se zaměřením na písňovou tvorbu)Pochmanová, Sonja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06V mé magisterské práci s názvam " Hugo Wolf - život a dílo ( se zaměřením na písňovou tvorbu)" se můžete seznámit s jedním z nejvýznamnějších písňových autorů 19. století. Hugo Wolf je neprávem opomíjený autor. Snad pro jeho interpretační náročnost se k němu přikloní o mnoho méně interpretů, než třeba k Schubertovi. Má práce by měla pomoci zájemcům o blizší seznámení se s tímto mimořádným autorem a probudit zájem o interpretaci jeho nádherných, citlivých a působivých písní. V kapitolách rozdělených podle jeho životních i tvůrčích etap se věnuji přiblížení jeho komplikované, ale zajímavé osobnosti. Čtenář se v úvodních kapitolách dočte o rodném městě, kam se často vracel za svojí rodinou a také o jeho problematických začátcích studia hudby, díky jeho nepřizpůsobivosti a svéhlavosti. Hugo Wolf žil pouhých 43 let, během kterých složil obrovské kvantum písní, dokončil jednu operu a věnoval se i orchestrálním a komorním skladbám. Zaslouží si pozornost každého profesionálního interpreta. O tomto skladateli neexistuje žádná literatura v českém jazyce. Proto si myslím, že by mohla být má práce čtenářům alespoň trochu užitečná a mohla je navnadit k přiblížení se k dílu Hugo Wolfa.