Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "BENDOVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká televize a náctiletý divákKučerová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-05Diplomová práce s názvem Česká televize a náctiletý divák se zabývá, zda Česká televize jako vysílatel veřejné služby vyrábí pořady vlastní tvorby zaměřené výhradně na děti staršího školního věku. Cílem práce bylo také postihnout, zda je televize jako médium ještě atraktivní pro dospívající, nebo si raději pro sledování audiovizuálních obsahů zvolí internet. Zaměřila jsem se i na způsob oslovení mladých diváků veřejnoprávními televizemi v Evropě a navrhla řešení pro zlepšení současné situace.
- Odebráno
- Producentství ve videoherním průmyslu: pozice producenta a jeho vliv na kreativní vývoj nezávislých (indie) a AAA videoherPaclík, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-19Diplomová práce se zabývá producentstvím ve videoherním průmyslu. Řeší otázku, zda je pozice producenta pouze výkonnou složkou, která propojuje členy jednotlivých týmů spolupracujících na vývoji videoher, nebo zda je v možnostech producenta pozitivně ovlivnit kreativní podobu videohry, a tím tak dosáhnout lepšího výsledku jak v kritickém přijetí, tak v ekonomických výsledcích (prodejích). Dokážeme najít podobnosti mezi prací filmového a videoherního producenta? V čem se jejich náplň práce a konečné cíle liší? V první části je popsaná metodologie, která byla zvolena k získání relevantních informací potřebných k vypracování práce. Její hlavní složkou byly výzkumné rozhovory vedené s profesionály z videoherního průmyslu. Druhá část práce zkoumá roli producenta obecně. Jaká je jeho role v jednotlivých fázích realizace videoher. Od preprodukce až po samotnou distribuci videoher. Na to navazuje část, ve které se definují základní pojmy související s vývojem videoher a s rolí producenta. Další část textu se zaměřuje na technické postupy a procesy, které jsou aplikovány jak ve vertikálně členěných týmech typických pro vývoj mainstreamových (AAA) videoher, tak na postupy převládající v menších a hierarchicky prostupnějších studiích zaměřujících se na vývoj nezávislých (indie) videoher. V poslední části diplomové práce je formulována komplexní úvaha nad rolí producenta a kladena otázka, zda je tato pozice pro vývoj videoher potřebná a přínosná. Je role producenta čistě praktická, vztahující se například výhradně k otázkám organizace práce a financování, nebo může producent svým působením pozitivně ovlivnit kreativní vývoj videohry? Dále se v ní zkoumají modely fungování u mainstreamových a indie studií s cílem najít styčné body, které zaručují co nejméně problematický vývoj videoher. Výstupem práce by měla být přesnější definice rolí videoherního producenta a jeho přínosů a povinností vůči vývojářskému týmu.