Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "DANIELIS, Aleš"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A24 - Umění filmové distribuceDusil, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20Americké nezávislé produkční a distribuční studio A24 se za svoji krátkou historii vypracovalo díky svému jedinečnému přístupu v jednu z nejinspirativnějších a nejrespektovanějších filmových společností na americkém filmovém trhu. Práce se snaží zpracovat kompletní profil tohoto studia včetně jeho dosavadních úspěchů.
- Digitalizace veřejných projekcíPospíšilová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02Magisterská práce ?Digitalizace veřejných projekcí? se zabývá příchodem digitalizace do filmové distribuce. Pokouší se zmapovat současný ?přechodový? stav a nastínit průběh této změny v následujících letech. Snaží se co nejsrozumitelnější cestou obeznámit čtenáře se základními pojmy, které se používají v digitální kinematografii. Porovnává digitální a klasickou filmovou projekci a popisuje jejich technologické i ekonomické výhody a nevýhody. Popisuje technické parametry v současnosti dostupných digitálních projekčních zařízení, jejich pravděpodobný vývoj a nové 3D digitální technologie. Zabývá se novými normami stanovenými americkou iniciativou ?Digital Cinema Initiatives? a francouzskou ?AFNOR?. A nakonec srovnává již fungující přechod klasické filmové distribuce k digitální v USA a snaží se uvést možné modely přechodu v Evropě, kde jsou podmínky odlišné.
- Digitálna kinodistribúciaRichterová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Diplomová práca Digitálna kinodistribúcia pojednáva o prieniku digitálneho sposobu distribúcie filmov pro kiná pod´la zatiaĺ jediných platných štandardov pre digitálne kiná vydanými Hollywoodskou Digital Cinema Initiative zriadenou v roku 2002 (Digital Cinema System Specifications 2005 - povinná príloha práce) v spolupráci s European Digiotal Cinema Forum založeným v r. 2001. Práca načrtáva zmenu a vplyv digitálnej kinodistribúcie na formu výroby filmov, na ochranu distribučných práv k filmu, na fungovanie každého jedného subjektu súčasného reťazca národného filmového priemyslu, na samotných divákov a v konečnom dosledku na filmy - ich obsah. Práca tiež ponúka niekoľko konkrétnych príkladov a skúsenosti zo zavádzania digitálnej kinodistribúcie celosvetovo. V čase svojho vzniku, tj. 2006 pomenováva digitálnu kinodistribúciu ako alternativu k tradičnej distribúcii s vízio, že sa jedná o budúcnosť vo filmovom priemysle.
- Distribuce filmů po sítiPouba, Ctibor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-04Diplomová práce ?distribuce filmu po síti? popisuje a hodnotí nové distribuční kanály, které do světa konzumace filmových děl přinesl fenomén sítě. Práce se věnuje on-line platformám, na kterých je v dnešní době audiovizuální obsah dostupný a předkládá i možné vývojové tendence. Podstatou práce je představení uceleného pohledu na aktuální stav on-line distribuce filmových děl a zhodnocení těchto prostředků z distribučního, producentského i uživatelského hlediska. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány následujícím tématům: nové modely audiovizuální distribuce, fenomén sítě, video on demand, catch up obsah, IPTV, on-line pirátství, obsah produkovaný uživateli, kino po síti a obsah na mobilních zařízeních. Závěr práce je věnován technologickému vývoji a výhledu do budoucnosti distribučních cest.
- Minulost a současnost filmových studií USAKašparovský, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09Tato práce Minulost a současnost filmových studií USA se zabývá různými aspekty filmových studií v USA. Ve třech kapitolách rozebírá minulost, současnost a současné trendy filmových studií. Po stránce minulosti se snaží postihnout počátky a vývoj filmového průmyslu na území USA. Dále dodává výčet nejvýznamnějších filmových studií, rozebírá jejich vazby, v současnosti především na korporace zábavního průmyslu. V oblasti stendů se zabývá především problematikou současné filmové produkce studií, rozebírá nejprograsivnější kategorie a uvádí je v rámci jejich úspěchů v distribuci. Hlavním aspektem práce je ekonomické měřítko tržeb. Práce je tedy určena především pro distributory, sales agenty a producenty, aby se mohli lépe orientovat v problematice filmových studií USA.
- Možnosti distribuce krátkých filmů v kinechPtáčková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-25Diplomová práce se zaměřuje na problematiku distribuce krátkých filmů v kinech. Uvádí příklady úspěšných modelů ze zahraničí, užívání předfilmů a vytváření pásma krátkých filmů. Práce popisuje současnou situaci v českém prostředí a snaží se v ní sledovat podobné mechanismy a podmínky pro jejich rozvoj.
- Propagace a šíření krátkých hraných a animovaných filmůHorák, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-10Diplomová práce ?Propagace a šíření hraných a animovaných krátkých filmů? popisuje možnosti propagace českých i zahraničních krátkých filmů se zaměřením na hrané a animované krátké filmy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se podrobně věnuje způsobům propagace krátkých filmů, od výběru názvu krátkého filmu, přes tiskové materiály, vizuální prvky, webové stránky až po výrobu filmu o filmu. Druhá část, s podtitulem šíření krátkých filmů popisuje běžně používané způsoby šíření krátkých filmů napříč různými platformami, včetně spolupráce tvůrců se sales agenty a distributory na šíření jejich krátkých filmů. Součástí práce jsou i podrobněji popsány tři modelové příklady šíření krátkých filmů.
- Soumrak veřejné projekcePecinovský, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20Soumrak veřejné projekce se zaměřuje na současný trend přesunu filmového obsahu do online prostředí streamovacích platforem. Nezměrný vliv na celou situaci měla celosvětová pandemická krize, která tento trend akcelerovala. V textu pracuji s dvěma způsoby sledování audiovizuálního obsahu. Veřejná projekce reprezentuje klasický zážitek z kin. Netflix a další nastupující streamovací platformy zastupuje pojem pro osobní užití. První část této diplomové práce tvoří panorama současné filmové distribuce, kterou postihla pandemie. Na to reaguje retrospektivní pohled do historie, který popisuje, jak se kinematografie dokázala v minulosti vypořádat s nástupem televizí a přenosných nosičů. Soumrak veřejné projekce se věnuje i specifickým vlastnostem, které definují kontrast mezi sledováním audiovizuálních příběhů v kinosálech či ve formě pro osobní užití. Tato diplomová práce se věnuje i modelům, které se snaží propojit veřejné projekce, se sledováním obsahu na VOD. Ty jsou samy o sobě pozoruhodné a nabízejí alternativu streamovacím gigantům, ale v současnosti nemůžeme říct, že by šlo o řešení pro zachování veřejných projekcí. Závěr práce se snaží nabídnout prognózu nejisté budoucnosti. V době, kdy byl Soumrak veřejné projekce psaný, stále nebylo jisté, jak dopadne situace s takzvanými okny, které reprezentují časovou mezeru mezi premiérou v kinech a umístěním na VOD. Zásadní roli však v budoucnosti veřejných projekcí bude hrát rozšíření služeb, které mohou kina nabídnout svým divákům.
- Vliv a dopad digitálního šíření filmů na artová kinaŽůrek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Digitalizace kin s sebou přináší největší změnu v šíření filmů za poslední desítky let a její dopad se týká všech kin po celém světě. Jedná se zejména o nové možnosti programování, rozšířenou nabídku alternativního obsahu a prostor pro hlubší dramaturgii. Jsou však tyto novinky dostačující tomu, aby byla klasická a artová kina konkurenceschopná vůči multikinům? Tato práce se zaměřuje na artová kina v České republice a zabývá se otázkou, jaký dopad má zavedení digitálního šíření filmů právě na tato kina. Důraz je kladen na financování a technologické změny, jaké musela kina v rámci digitalizace podstoupit. Celkové zhodnocení dopadu digitalizace na artová kina je pak uskutečněno na základě přehledu artových kin s údaji týkajícími se tohoto fenoménu a dotazníku zaslaného provozovatelům vybraných kin. Poslední část práce je pak věnována krátkému porovnání procesu digitalizace kin v České republice, ve Velké Británii a na Slovensku.