Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "PETIŠKOVÁ, Ladislava"
Nyní se zobrazuje 1 - 17 z 17
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antické divadlo očima Milana SládkaBiel, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-12Tato práce se zaměřuje na život, divadelní tvorbu a specifický pohled na antické divadlo očima světoznámého mima Milana Sládka. Pojednává o vývoji této významné osobnosti mimického divadla, jeho specifickém stylu, dokumentuje proces tvorby inscenace Antigona, reflektuje její divácké reakce a v neposlední řadě také představuje mistra Milana Sládka v jeho lidské podobě.
- Blázni ve hrách Williama ShakespearaLísková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Studie slouží jako přehled bláznů v kompletním díle Williama Shakespeara. Blázni se objevují jak v komediích, historických hrách, romancích, tak i ve všech tragédiích. Práce se podrobněji zabývá typy bláznů- rustikálními clowny, šašky ? filozofy a božími blázny. Pomocí analyzovaných postav z her a s pomocí sociálně- a kulturněhistorického kontextu se určuje jejich chování, postavení a funkce ve hře. Podrobnějšímu zkoumání jsou podrobeni i největší komici divadla Globe- Will Kemp a Robert Armin. Nejlepší clowniády prostupující Shakespearovo dílo demonstrují ukázky z her.
- Dáša BláhováHradecká, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-08Práce pojednává o životě a díle české herečky Dagmar Bláhové s důrazem na na její profilování v oblasti pantomimické klauniády. První část práce se zaměřuje na určující režijní a herecké osobnosti, které ovlivnily její umělecké směřování, zejména pak na spolupráci s Boleslavem Polívkou, během které Bláhová vytvořila výrazný typ ženské klaunky a zařadila se v historii českého divadla mezi první ženy, které pronikly do této jinak spíše mužské domény. Druhá část práce zpracovává téma života a umělecké tvorby ruské básnířky Mariny Cvetajevy, která se pro Bláhovou stala inspiračním zdrojem pro napsání a následné inscenování divadelní hry Marina ? cesta ke konci. Poslední část se věnuje souboru Intimního divadla, jehož je Bláhová zakladatelkou. Zvláště pak reflektuje kontroverzní hru Monology vagíny, kterou Bláhová jako první uvedla na českém divadelní scéně a zařadila se tak mezi umělecké osobnosti podporující celosvětové aktivistické hnutí V?day.
- Jak připravit tělo herce k jevištnímu výkonuJosefi, Zdenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-08Význam pohybu a tělesné kultury. Trénink a jeho stavba. Pohybové techniky rozvíjející schopnosti herce. Diplomová práce informuje o vývoji a významu pohybu, dále se zaměřuje obecně na stavbu tréninku. Práce by měla čtenářům podat návod, jak si sestavit vlastní pohybovou hodinu a také poskytnout informace o různých technikách, které mohou být později inspirací pro jejich vlastní práci.
- Jean - Luis BarraultSvoboda, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce pojednává o životě a díle Jean-Louis Barraulta, jednoho z nejvýznamnějších francouzských divadelníků. Barrault je známý ve světě jako vynikající herec, mim, reţisér a teoretik divadla. Jeho přínos pro vývoj evropského divadla v minulém století je velmi významný, zejména pro mimické divadelní ţánry. Práce přibliţuje čtenáři Barraultovu osobnost a uměleckou tvorbu se zaměřením na jeho přínos pro pantomimu. Další náplní práce je zmapovat významné vlivy různých osobností na umělecký vývoj Jean-Louis Barraulta.
- Klauniády V + WPaňková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02V mé bakalářské práci jsem se zaměřila na nástup meziválečné avantgardy, počátky
- Kočovné divadlo včera a dnesTěšínská, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce pojednává o činoherním kočovném divadle v českých zemích od poloviny 19. století do současnosti. Zároveň v ní srovnávám zkušenosti vybraných původních kočovných společností s mými zkušenostmi z realizace projektu ?Putování?, dvouměsíčního kočování českými kraji v létě 2012. Cílem práce je zamyšlení, v čem může být dnešní kočovnictví podobné a v čem odlišné od původních kočovacích aktivit.
- Leonid Jengibarov - Klaun minulosti i dneškaHadušovská, Michala(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Tato bakalářská práce se zabývá životem a hlavně tvorbou klauna L.G.Jengibarova. Snaží se o náhled do života umělce, který se ve svém oboru stal ikonou a inspirací pro mnohé generace umělců zabývajících se jak kluniádou, tak pantomimou. Uvádí jeho vlastní myšlenky, čím odhaluje způsob myšlení tohoto génia. Čerpá také z knihy ruské spisovatelky Marie Romanuško, která poskytla velice subjektivní a intimní zpověď o Leonidovi Jengibarovovi.
- Mím Miroslav KasprzykDebnárová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Bakalárska práca s názvom Mím Miroslav Kasprzyk je založená na biografickom spracovaní jeho ?ivota a cesty k pantomíme cez rozhovory. Rozhovory vznikli po?as stretnutí na Slovensku alebo ?astým chatovaním cez internetové spojenie gmail.com. Práca sa zaoberá chronologicky Kasprzykovým ?tudijným obdobím, ?alej obdobím kedy pôsobil s ochotníkmi, umeleckým vývojom od amatéra po profesionála, pracou s de?mi v rámci ?túdia Kasprzyk. Následne sa bakalárka venuje Kasprzykovej práci v oblasti pantomímy na Slovensku a jeho prínosom a snahou udr?a? tento ?áner v povedomí detí i dospelých. V práci sa nachádza mnoho citácií Miroslava Kasprzyka, ktoré vznikli so spomínaných rozhovorov. Rovnako práca obsahuje citácie ?udí so ?túdia Kasprzyk, ktoré sú nadobudnuté cez emailové spojenie. Bakalárska práca nazerá do sveta Miroslava Kasprzyka, osobného aj umeleckého. Odkrýva jeho odhodlanos? bojova? za ?áner pantomímy na Slovensku. Stretnutia s ním, boli pre m?a ako autorku tejto bakalárskej práce, obohacujúce a in?piratívne v uvedomení si svojej umeleckej cesty.
- Mimická řeč expresionistického tanceVacovská, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02ANOTACE : Tato práce se zabývá analýzou pohybových a mimických prvků expresionistického tance, a to především u třech nejvýznamnějších choreografů a tanečníků tohoto období: Mary Wigmanové, Haralda Kreutberga a Kurta Joosse. Součástí práce je podrobný teoretický rozbor principů jejich tvorby od prvotních impulsů přes samotné rozpracování a individuální pojetí až po jejich vliv na následný vývoj tanečního umění.
- Miřenka ČechováJanečková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Monografická práce se zaměřuje na tvorbu Miřenky Čechové, jedné z předních osobností našeho současného jevištního umění. Přibližuje její osobnost a umělecký vývoj od studia tanečního umění k mimickému a fyzickému divadlu. Představuje její přínos pro současné české fyzické divadlo a odkazuje na její zahraniční úspěchy. Všímá si její úlohy jako spoluzakladatelky souborů Theatro Pantomissimo a Spitfire Company. Mapuje tvorbu těchto souborů a odkrývá pracovní i pedagogické postupy při přípravě autorských představení.
- Mistr inspirace a návratu Milan SládekŠimon, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce se zaměřuje na divadelní tvorbu, pedagogickou činnost a organizační schopnosti světoznámého mima Milana Sládka. Mapuje jeho život a tvorbu, od jeho začátků až po současnost se zaměřením na tvorbu po roce 1989, konkrétně na představení Figarova svatba, Grand Pierrot, Andy Andy, Křížová cesta a Don Juan. Cílem je poukázat na originalitu a výjimečnost jeho práce a obrovský vliv na umění pantomimy.
- ODKAZ JOHNA CAGE POHYBOVÉMU DIVADLUFröhlichová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato prace si vytycila za cíl obeznámit ctenare s pusobením amerického skladatele Johna Cage ve 20. století predevsim ve vztahu k tanci, pohybu a divadlu. Nejprve popisuje skladateluv hudebni vyvoj, systemy a principy prace, ke kterým na základe hudební praxe dospel. Poté vysvetluje, jak byly tyto principy Cagem aplikovány v ostatních umeleckych oborech se zamerením pozornosti prave na tanec, pohyb a divadlo. V zaveru se prace soustreduje k odkazu, jez John Cage umeni a divadlu zanechal, tedy k jeho vlastní zivotní filosofii, která se vyvíjela po dlouhá léta jeho tvorby a ve které nakonec Cage dospel k jednoduchému presvedceni, totiz, ze nejdulezitejsí je existence hudby a zvuku jako takových.
- Sólový výstupZelinka, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Bakalářská práce se zabývá sólovým výstupem. Práce má dvě hlavní částí. První - obecná část je věnována základním pojmům, které se týkají dramatického - divadelního výstupu v okruhu děl různých divadelních druhů. Druhá část zkoumá sólové performance na příkladech vybraných interpretů a jejich sólových výstupů napříč žánry. Závěrečné shrnutí vychází z osobního zhodnocení možností a proměn sólového výstupu.
- Význam těla ve středověké kultuřeKřivánková, Jindřiška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02Tato bakalářská práce pojednává o významu lidského těla v kontextu středověké kultury. Zabývá se všeobecným postavením těla v umění a obyčejném životě. Za cíl si tato práce klade poskytnout mnohočetný obraz o funkci a významu lidského těla a doložit jej příklady ze společenského života, ikonografie a divadelní kultury středověku.
- Za sklemJosefi, Zdenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Ženské osobnosti pantomimy na českých jevištíchVotočková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-06Tato práce má za úkol představit přední zástupkyně žen v oboru pantomimy v ČR, počínaje 20. stoletím. Těchto osobností není moc a snad žádná se nestala v oboru tak úspěšnou, jako je v povědomí širší veřejnosti např. Ladislav Fialka, Boris Hybner a další. Proto práce celkově odkazuje na problém ženství v pantomimě a otázky s tímto tématem spojené. Na ně v závěru práce odpovídají význační představitelé české pantomimy.