Katedra dechových nástrojů / Department of Wind/Brass Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra dechových nástrojů / Department of Wind/Brass Instruments podle vedoucí "DIVOKÝ, Zdeněk"
Nyní se zobrazuje 1 - 19 z 19
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- David Prchlý: Bakalářský koncertPrchlý, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Doležal Jan : Bakalářský koncertDoležal, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05
- Hornová třída Konzervatoře P. J. Vejvano vského KroměřížMlčák, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Tématem této bakalářské práce je Hornová třída Konzervatoře P. J. Vejvanovského Kroměříž. Práci rozděluji do tří kapitol a jejich podkapitol. V první kapitole píši o městě Kroměříž. Ve druhé kapitole představuji Konzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž. Třetí kapitola je věnována absolventům, studentům a pedagogům Konzervatoře P. J. Vejvanovského Kroměříž. Třetí kapitolu a její podkapitoly považuji za stěžejní část této bakalářské práce. Jako přílohu přikládám CD s fotografiemi absolventů a pedagogů.
- J. Haydn - Tvorba pro lesní rohDekoj, Viktor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Práce se věnuje části díla Josepha Haydna, ve kterém je lesního rohu užito jako nástroje sólového či orchestrálního. Také se věnuje komorním skladbám. Život autora je popisován s ohledem na jeho působište se zaměřením na možnosti hráče na lesní roh příslušných orchestrů. Dále jsou uvedeny sólové, komorní a orchestrální skladby užívající lesního rohu ve větší míře. Práce je zakončena rozborem koncertu č. 1 D Dur Hob. VIId:3.
- Jiří Pauer: Koncert pro lesní roh a orchestrPrchlý, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Má bakalářská práce se nazývá Jiří Pauer Koncert pro lesní roh a orchestr. Na základě rozboru tohoto koncertu bych rád upozornill na významnou českou skladatelskou osobnost 20. století. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První se věnuje samotné skladatelově osobě, jeho životu, uměleckému postavení a zaměření. Poté je podrobně uveden seznam jeho hudebního díla, kde je ke každému dílu připojeno datum vzniku, nástrojové obsazení, rok vydání a nakladatelství a další důležité informace. Druhá kapitola je podrobným rozborem Koncertu pro lesní roh a orchestr. Zajímavé detaily rozboru jsou doplněny názornými ukázkami. V Závěru shrnuji své získané poznatky a poukazuji na význam koncertu v dnešní hudební praxi.
- Každodenní nátisková hygiena pokročilého hráče na lesní rohJavůrková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Tato práce se zabývá procesem rozehrávání se na lesní roh pro již pokročilého hráče. Důkladné a smysluplné rozehrávání by mělo být něco tak samozřejmého jako je například čištění zubů, proto jej nazývám nátiskovou hygienou. Měla by být pomůckou pro každého hráče, který zatím nemá vytvořený svůj vlastní rozehrávací systém a inspirací pro všechny ostatní, kteří by chtěli osvěžit svůj každodenní rituál. V této práci najdete denní cvičení pro rozšíření rozsahu, zrychlení jazyka, pružnost nátisku, ale také cvičení dechová, která jsou neméně důležitou součástí kvalitní hry na lesní roh.
- Lesní roh v Čechách po roce 1945Petrusová, Vilma(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Bakalářská práce s názvem "Lesní roh v Čechách po roce 1945" je zaměřena na nejdůležitější informace, týkající se lesního rohu v letech 1945 až 2012. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je popsána ?Osobnost Zdeňka Tylšara?, génia, který dal světu hornistů nepřehlédnutelný přínos. Druhá kapitola je zaměřena na ?Akademii múzických umění v Praze? a ?Janáčkovu akademii múzických umění v Brně?, pedagogům na lesní roh a jejich významným absolventům. Třetí kapitola je věnována České filharmonii a historii členů hornové sekce od roku 1945. Čtvrtá kapitola stručně shrnuje přehled prvních mezinárodních kurzů na lesní roh v České republice ?Hornclass?. V přílohách jsou uvedeny doplňující informace - vzpomínky studentů na profesory Františka Šolce a Zdeňka Tylšara, osobní rozhovor s odb.as. Radkem Baborákem a prof. Bedřichem Tylšarem.
- Lesní roh v dechovém kvintetuTriebeneklová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je Lesní roh v dechovém kvintetu. Práci rozděluji do osmi kapitol s podkapitolami. V prvních kapitolách se zmiňuji o vývoji komorní hudby a lesního rohu. V dalších kapitolách se zaměřuji na soubor dechového kvinteta, tvorbu Antonína Rejchy a jeho život. Ve své práci odkazuji na nejhranější dechové kvintety, významná pražská dechová kvinteta, rozhovory s hráči na lesní roh a na závěr své práce uvádím tabulku česko - slovenských autorů, kteří komponovali dechové kvintety od poloviny 20. století až po současnost.
- Lesní roh v operní tvorbě Giacoma PuccinihoBrogelová, Simona(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Diplomová práce „Lesní roh v operní tvorbě Giacoma Pucciniho se zaměřením na opery Tosca, Madama Butterfly a Turandot“ pojednává o skladatelově životě, jeho operách a instrumentálním zacházení s lesním rohem. Součástí práce je rozbor tří vybraných oper z pohledu hráče na tento královský nástroj. Tato práce si klade za cíl přiblížit party lesních rohů z Pucciniho oper běžnému čtenáři a pomoci profesionálnímu hudebníkovi s jejich hraním.
- Lesní roh, jak ho neznámeMlčák, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-10Tématem této magisterské práce je Lesní roh, jak ho neznáme: nový pohled na metodiku hry. Práci rozděluji do dvanácti kapitol a jejich podkapitol. Pojednává o lesním rohu a metodických postupech, které jsou podloženy mými vlastními vědomostmi, zkušenostmi a názory. Snažím se podívat na obsah mé práce novým pohledem, než je tomu v ostatní literatuře, zabývající se touto problematikou. Jako přílohu předkládám obrázky, vlastní životopis i životopisy mých pedagogů.
- Matlasová Kateřina : Magisterský koncertMatlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-02
- Mentální trénink a jeho využití u hudebníků - interpretůČeřovská, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11Tématem této diplomové práce je Mentální trénink a jeho využití u hudebníků - interpretů. V první části se v historickém sledu dopodrobna zabývá původem vzniku mentálních technik a jejich následného využívání v hudebním světě. Zmiňuje také důležité osobnosti působící v této oblasti. V druhé části práce jsou rozebrány veškeré důležité aspekty mentálního tréninku, jak by je každý hudebník-interpret měl využívat, popřípadě trénovat a tím tak zkvalitnit a ustálit své interpretační výkony.
- Metodika hry na lesní rohMatlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-02Tématem této diplomové práce je Metodika hry na lesní roh. Text je rozdělen do několika kapitol. Po krátkém úvodu se zabývám vývojem lesního rohu s přihlédnutím k počátku vývoje v Čechách. Kapitola třetí přináší stručný přehled vybraných metodických škol. Následují kapitoly o držení nástroje, dýchání, nátisku. Těžiště práce tvoří kapitoly nátisková a dýchací cvičení.
- Nátiskové problémy při hře na žesťové nástrojeRatajová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Diplomová práce se zabývá nátiskovými problémy při hře na žesťové nástroje. Čerpá ze zkušeností praktických hráčů a vyvozuje rady pro interprety, kteří se s problémy setkávají. Obsahuje rozhovory s aktivními hráči a s děkanem HF JAMU Jindřichem Petrášem. Práce dále přináší výsledek výzkumu o nátiskových problémech, který proběhl mezi hráči na žesťové nástroje.
- Nejužívanější didaktická literatura pro lesní roh v ZUŠMlázovská, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Cílem této práce je sumarizace didaktických publikací dostupných učitelům Základních uměleckých škol v České republice. První kapitola obsahuje popis celkem 18 publikací, každé je věnována podkapitola. Zde přibližuji autora, typické rysy publikace, obtížnost a možnosti využití ve výuce. Druhá kapitola obsahuje vyhodnocení dotazníku, na který v únoru až dubnu 2018 odpovědělo 54 učitelů lesního rohu v ZUŠ. Zde uvádím, jaké publikace znají a používají, jak je hodnotí, zda a jaké výukové materiály si vytváří sami. Na konci práce najdete obsáhlé přílohy, kde si můžete uvedené publikace prohlédnout.
- Robert Schumann a koncertní kus pro čtyři lesní rohyČerná, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Ve své bakalářské práci jsem popisovala život Roberta Schumanna a jeho Koncertní kus pro čtyři lesní rohy, op. 86. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se zabývám životem skladatele. Druhá kapitola se zabývá skladbou Koncertní kus pro čtyři lesní rohy, op. 86, jejím vznikem a j ezde i formální robor. Ve třetí kapitole porovnávám nahrávky interpretů a jsou zde zmíněny i jejich životopisy.
- Robert Schumann: Koncertantní tvorba pro lesní rohDoležal, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05Tématem práce je analýza díla Konzertstück für vier Hörner und Orchester, op. 86 německého romantického skladatele Roberta Schumanna. Analýze předchází seznámení s osobností a dílem autora a také jeho vztahu k lesnímu rohu. Zmíněna je úloha lesních rohů v Schumannově symfonické tvorbě a potom další dvě díla pro lesní roh ? Adagio a Allegro pro lesní roh a klavír, op. 70 a Jagdlieder pro mužské hlasy a čtyři lesní rohy, op. 137. Hlavní téma, Konzertstück, op. 86, je popsáno z historických, formálních a interpretačních hledisek. Na závěr je provedeno srovnání dostupných nahrávek díla.
- Technika hry na lesní roh se zaměřením na problematiku nátiskuHammer, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-03Téma této bakalářské práce má za cíl dopomoci hráči zvládnout nátiskovou problematiku. Náplní tohoto díla je komplexní nástin nátiskové techniky formou, která i bez audiovizuálních příkladů může dopomoci hráči k pochopení a osvojení si všech správných způsobů hry. Výsledkem je ucelený soupis metodických postupů práce s nátiskem. V praxi je tato práce doporučena pro užití všem hornistům, kteří chtějí zvládnout techniku hry na lesní roh.
- Vladimíra Klánská - interpret a pedagogTriebeneklová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Diplomová práce Vladimíra Klánská - interpret a pedagog pojednává a snaží se přiblížit hudební život a úspěchy Vladimíry Klánské. Práce se zaměřuje zejména na komorní projekty, které paní Klánská nejen interpretovala, ale také manažerovala. Účelem zvoleného tématu je přiblížit ženu, která je významným elementem v oboru hry na lesní roh.