Katedra dechových nástrojů / Department of Wind/Brass Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra dechových nástrojů / Department of Wind/Brass Instruments podle vedoucí "HERMAN, František"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 21
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dunglová Marie : Bakalářský koncertDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Dunglová Marie: Magisterský koncertDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16
- Fagot v cyklu Šesti sonát Jana Dismase ZelenkyHudeček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-03Jako hlavní úkol ve své bakalářské práci jsem si zvolil vyřešit zejména technickou problematiku fagotových partů Šesti sonát Jana Dismase Zelenky a pokusit se interpretům hru co nejvíce usnadnit. Další zásadní otázku, kterou jsem se rozhodl řešit, je interpretace a s ní spojené frázování. V neposlední řadě můžeme v práci také najít skromné rozbory sonát a důležité informace o vzniku. Koncepčně jsem svou bakalářskou práci rozdělil na tři odvětví. V prvním se zabývám životem Jana Dismase Zelenky, ve druhém vznikem, přesným názvem a stavbou Šesti sonát. Ve třetím odvětví se věnuji již zmiňované technické problematice, řeším možnosti nácviku, frázování, ulehčení a též uvádím stručné rozbory. V závěru práce řeším např.možnost vydání celého souboru za Zelenkova života, zmiňuji nahrávky nejvýznamnějších světových a českých interpretů a zabývám se rekapitulací a vizí své diplomové práce.
- Fagotisté České filharmonieHlavatý, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15Cílem mé bakalářské práce je podat stručnou ranou historii České filharmonie v souvislosti s Národním divadlem v Praze a přehled fagotistů České filharmonie od jejího vzniku (jako datum vzniku je zde počítán 4. leden 1896) do současnosti. V další části uvedu přehled nejvýznamnějších osobností s uvedením jejich stručného životopisu a přehledem jejich nejdůležitějších nahraných skladeb, popřípadě dalších teoretických a praktických prací. Poslední částí je přehled všech sólových výstupů fagotistů s Českou filharmonií od roku 1930. Jako zdroje informací mi posloužily různé dostupné publikace o České Filharmonii, informace z archivů České filharmonie a Národního divadla v Praze, z hudebního slovníku a dále od současných hráčů České filharmonie.
- Hlavatý Petr: Bakalářský koncertHlavatý, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15
- Horáková Lucie : Bakalářský koncertHoráková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05
- J. A. Koželuh - Koncert pro fagot C durSoukal, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Ve své bakalářské práci jsem se rozhodl zaměřit na Koncert C dur pro fagot J. A. Koželuha a na jeho osobnost. Značná čáct textu je věnována jeho životu a tvorbě. Poté následuje hudební a interpretační rozbor.
- Luciano Berio a jeho Sequenza XII pro fa gotHudeček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Cílem mé absolventské magisterské práce je uvedení do problematiky studia soudobé kompozice na pozadí osvětlení vývoje hudby druhé poloviny 20. století. Práce je zacílena na skladbu Luciana Beria: Sequenza XII. Interpretům, kteří pojmou záměr se tímto dílem zabývat, či jej už delší dobu cvičí, se chci pokusit tento na první pohled "prohraný souboj" co nejvíce usnadnit a přesvědčit je, že stojí za to nad Sequenzí XII "zvítězit".
- Metodika hry na fagotSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Diplomová práce se zabývá metodikou hry na fagot v rámci formy a pravidel Školního vzdělávacího programu. Na Základních uměleckých školách (ZUŠ) bude Školní vzdělávací program (ŠVP) nahrazovat doposud platné osnovy a stanoví závazný učební program pro následující období. Nejprve předkládám finální verzi ŠVP pro ZUŠ Štefánikova, která má tvar tabulky a je formálně nejpřesnější. Následuje Základní text ŠVP, který zahrnuje další materiály, podrobnější pojetí a více variant výuky. Ze Základního textu ŠVP vychází nejdelší, metodická část práce, kde popisuji jednotlivé odborné termíny a důležité pojmy. Cílem práce je umožnit náhled na tvorbu ŠVP a objasnění významu jednotlivých termínů.
- Negativní dopady fagotové hry na zdraví hráčeDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16Cílem této práce je prezentovat širokou problematiku profesionálních onemocnění
- P. I. Čajkovskij a jeho symfonická tvorbaFürbach, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Má diplomová práce se skládá ze třech kapitol. První obsahuje podrobný životopis P.I.Čajkovského, vystihuji zde Čajkovského osobnost od jeho dětství až po zralý věk. V druhé části najdeme formální rozbor jeho sinfonií. Třetí kapitola se nazývá "Interpretační problémy fagotových sól Čajkovského sinfonií" a najdeme zde výběr nejzásadnějších sól IV., V. a VI. sinfomie a návody, jak řešit jejich obtížnou interpretaci.
- Problematika výuky začínajících fagotistů na základní umělecké školeSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05V této diplomové práci se budeme po základním seznámení s fagotem zabývat nejprve obecnými předpoklady hry na tento nástroj, jakými jsou správné držení těla a nástroje. Následovat bude problematika dýchání a práce s nátiskem, tedy velmi diskutovaná, ale málokdy opravdu objasněná témata, jimž věnujeme více prostoru a pro zlepšení představy se lehce ponoříme do anatomie. Ve stejném duchu budeme pokračovat v otázkách nasazení a tvorby tónu. Po zastavení u fagotového strojku, jistě nejdůležitější části fagotu, a jeho úpravě pro jednotlivé žáky, se dostaneme k nejdůležitější části, k práci v hodině. Na závěr přidáme dva nejčastěji řešené problémy intonaci a nácvik obtížných pasáží. Práci uzavírám výpisem notového materiálu, který aktuálně používám.
- Rozbor koncertu F dur pro fagot a orchestr C. M. von WeberaDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Carl Marii von Webera. Značná část textu je věnována jeho životním osudům a tvorbě, dále potom rozboru konkrétního díla - Koncertu F dur pro fagot a orchestr a to jak po stránce harmonické tak i formální.
- Skalický R.: Magisterský koncertSkalický, Radovan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Škola hry na fagot pro začátečníkyNováková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Cílem této práce je poukázat na nedostatek literatury a přiblížit problematiku výuky hry na fagot pro děti začátečníky a jejich rodiče. Název bakalářské práce zní Škola hry na fagot. Obsah této práce je zaměřen na první seznámení se s nástrojem a je rozdělen do dvou částí. První část je teoretická a zabývá se historickým vývojem fagotu, výrobě strojku a dechovým cvičením. Další kapitoly jsou zaměřeny na správné držení nástroje či na ideální nátisk. Tato část zahrnuje i rozhovor s úspěšným učitelem MgA. Lukášem Kořínkem. Druhá část práce je praktická. V patnácti kapitolách se seznámíme s rozsahem fagotu od C do c1 pomocí jednoduchých písní a melodií. Tyto kapitoly zahrnují i noty B, Fis, fis, cis. Vzhledem k tomu, že neexistují dostatečné materiály o tom, jak hrát na fagot v samém začátku, byla tato práce napsána s cílem poskytnout základní informace a rady pro začátečníky ve hře na fagot. Může být také použita jako doplňkový materiál.
- Soukal Libor : Bakalářský koncertSoukal, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Soutěž Pražského jara v oboru fagotBálková, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11Tato práce nabízí komplexní pohled na Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro s detailním zaměřením na obor fagot.
- Svoboda Lukáš : Bakalářský koncertSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, )
- Svoboda Lukáš: Magisterský koncertSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-07