Katedra scénografie / Department of Stage Design
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra scénografie / Department of Stage Design podle vedoucí "FISCHEROVÁ, Hana"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Giacomo Puccini „Tosca“Dulíková, Ema(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-20V mojej bakalárskej práci som sa venovala opere Giacoma Pucciniho Tosca. Okrem scénografického, priestorového a kostýmového riešenia som rozoberala hudbu a prácu s emóciami divákov skrze ňu, historický kontext opery a udalosti, počas ktorých vznikala a možné inšpirácie za postavami z Toscy. Veľkú časť som venovala rozboru charakterov postáv, otázkam, odpovediam a zase otázkam za ich činmi a rozmýšľaním, ktoré boli dôležité práve v mojom výtvarnom riešení. V neposlednom som rozoberala pojmy náboženstva, viery, zodpovednosti a následkom jednania, ktoré sú kľúčovými v celom deji opery a sú neoddeliteľnou súčasťou motivácie postáv. Cieľom práce a aj celého riešenia opery nebolo dávať odpovede, ale nechať diváka alebo čitateľa, aby si sám vytvoril názor a zaujal postoj v príbehu plnom protikladov a kontrastov.
- Komplexní kostýmní řešení novely Kena Keseyho:dramatizace Dale Wassermann, Přelet nad kukaččím hnízdemZenklová, Agáta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-28Tato diplomová práce se zabývá výzkumem rozdílů a vzájemným ovlivňováním filmových a divadelních vyjadřovacích prostředků. Popsaná problematika a odpozorované tvůrčí postupy jsou prezentovány na dramatickém textu Dala Wassermana, podle románu Kena Keseyho, v překladu Jaroslava Kořána: „Přelet nad kukaččím hnízdem“.
- M. de Ghelderode: Slečna Jairová - komplexní kostýmní řešeníDziarnovich, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-09Cílem mé magisterské práce je zaměřit se detailněji s tvorbou zajímavého a dříve mně málo známého dramatika Michela de Ghelderoda a písemně analyzovat své výtvarné řešení kostýmů jeho hry Slečna Jairová. Autorova tvorba sestává z groteskních dramat-podobenství, často na biblická témata nebo z historie středověké Evropy. Je naplněná obrazy kostlivců, oslav masopustu, cirkusovou klauniádou, ale i beznadějnou apokalyptickou náladou, je totiž přímo ovlivněna nejlepší tradicí vlámského umění a jeho nejpřednějšími představiteli od Hieronymа Bosche a Pietera Brueghela až po Jamese Ensora. Ghelderodova hru Slečna Jairová můžeme označit jako groteskní hororové mystérium. Než se začnu zabývat hrou Slečna Jairová a koncepcí svého kostýmního řešení této hry, chci rozebrat některé aspekty středověkého náboženského divadla, vysvětlit pojem ikonografie a ikonografická metoda a popsat odraz křesťanské ikonografie v divadelním kostýmu té doby. Část své magisterské práce budu věnovat některým momentů ze života belgického dramatika Michela de Ghelderoda. Dále budu podrobněji analyzovat jeho hru Slečna Jairová, její filozofickou a morální rovinu, děj, postavy a jejich úlohu ve hře - rovněž v různých inscenacích, světových i českých. Závěr druhé části mé práce tvoří koncepce mého kostýmního řešení hry, kde popisuji kostýmní návrhy každé postavy a to, co ve hře reprezentují. Pojednám zde také o své práci na realizaci masek a kostýmů. Kromě toho bych chtěla vysvětlit, co mě ovlivnilo, co inspirovalo a jaká je moje koncepce celkového kostýmního řešení hry Slečna Jairová.