Katedra scénografie / Department of Stage Design
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra scénografie / Department of Stage Design podle vedoucí "IBLOVÁ, Radmila"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 1. Výtvarná koncepce knihy Tobiáš Lolness 1.část od Timothée de Fombelle, 2. Pohádka jako filmový námět pro děti 21.stoletíZimová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-14Diplomová práce se zabývá tématem výtvarného řešení prvního dílu knižní pohádky s názvem Tobiáš Lolness. Cílem bylo vytvořit vizi ojedinělého pohádkového světa v přírodním prostředí českých lokací, která dokáže zaujmout diváky všech věkových kategorií. Teoretická část práce přibližuje současné trendy v kinematografickém žánru pohádka, objasňuje a popisuje její historický vznik, charakterizuje pohádku jako filmový žánr. Tato část také rozebírá filmová zpracování pěti konkrétně vybraných pohádek. Praktickou část práce tvoří vlastní výtvarné řešení koncepcí pro pohádku Tobiáš Lolness – Život ve větvích, dle knižní předlohy Timothé de Fombella. Hlavním cílem bylo navrhnout pohádkovou úpravu vybraných míst tak, aby byla divákovi nabídnuta přesvědčivá, reálná a pro oko zajímavá stylizace vyobrazených miniaturních lokací.
- Výtvarná koncepce filmu "1984" podle knihy George Orwella. Antiutopie a totalita v české a světové kinematografii.Othmanová, Sofie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-07Diplomová práce se zabývá tématem antiutopie a totality v české a světové kinematografii a dále zpracovává návrh výtvarné koncepce filmu Devatenáct set osmdesát čtyři podle knihy George Orwella. Teoretická část této práce se zabývá definicí vztahu mezi antiutopií a totalitou, jejich charakteristickými prvky a jak se projevují ve filmu. Tento fenomén je z hlediska výtvarného řešení podrobněji rozebírán v rozborech vybraných filmů. Druhá část této práce pak řeší samotný návrh výtvarné koncepce filmu. Koncepce je zpracována od urbánního celku po jednotlivé exteriérové a interiérové dekorace a návrhu jejich realizace.
- Výtvarná koncepce filmu "Killing on Carnival Row" podle scénáře Travise Beachama,Nováková, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-01-14Diplomová práce zobrazuje fantasy žánr ve světové kinematografii na přelomu 20. a 21. století. Žánr definuje a dále se zaměřuje na jeden z podžánrů - urban fantasy. Na několika filmových příkladech rozebírá tento fenomén v současné světové tvorbě. Hlavní část zpracovává vlastní výtvarnou koncepci na základě scénáře "Killing on Carnival row" Trevise Beachama. Daný návrh řeší prostor od urbánního celku až po konkrétní návrh exteriérů a interiérů.
- Výtvarná koncepce filmu "Konec punku v Helsinkách" podle knižní předlohy Jaroslava RudišeĎásková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-18Diplomová práce se v hlavní části zabývá výtvarnou koncepcí filmu Konec punku v Helsinkách podle knižní předlohy od Jaroslava Rudiše. Jelikož je příběh zasazen do dvou odlišných období, nejprve se teoretická část věnuje historickému kontextu, tj. období totalitního režimu, a to jak z hlediska jeho vlivu na českou a světovou kinematografii, tak z hlediska dopadu na každodenní život. V této části je také rozebráno několik vybraných filmových příkladů.
- Výtvarná koncepce filmu podle knihy "Tracyho tygr" autora Williama Saroyana a výtvarné zpracování literární předlohy s výjimečným výtvarným počinem na příkladech světové kinematografieJílková, Lada(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-16Práce se zabývá analýzou příběhu z knihy Tracyho tygr a výtvarným řešením scén podle tohoto zadání. Zpočátku teoretické práce jsem rozebírala několik filmů, které jsou podle literární předlohy a vizuálně souvisí s tímto příběhem. V druhé části jsem vyvozovala z analýzy a vytvořila závěrečný scénosled tohoto příběhu a jednotlivé obrazy scén s řešením modelu města a jednotlivých ulic použitých ve filmu a také přiložila inspirační rešerše
- Výtvarná koncepce knihy C.S. Lewise "Čarodějův synovec"Martínková, Vanda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-01-13Diplomová práce se zabývá tématem výtvarného řešení filmu podle knižní předlohy Čarodějův synovec od C.S. Lewise. Jedná se o jednou ze sedmi knih série Letopisů Narnie, vydána byla jako předposlední, ale chronologicky je prvním dílem. Praktickou část práce tvoří samotný návrh výtvarného řešení koncepcí podle zmiňované knihy pro filmové zpracování. Cílem bylo vytvořit čtyři odlišné světy, které jsou velmi odlišné, přesto barevně propojené a pro dětského diváka vizuálně zajímavé. Teoretická část práce se věnuje žánru fantasy v kinematografii. Konkrétněji se věnuje historickému vzniku, propojováním fantasy světů a spojením fantasy s pohádkou pro děti. Tato část se také věnuje rozboru pěti filmů, které jsem v souvislosti s fantasy světy a dětmi vybrala.
- Výtvarná koncepce knihy Miloše Urbana"Urbo Kune"Netrvalová, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-20Diplomová práce se zabývá zpracováním výtvarného řešení knižní předlohy Urbo Kune od Miloše Urbana. Podtitulem knihy je „Paralelní román“. Jedná se o sci-fi příběh dvou prolínajících se světů. Děj se odehrává především v utopickém městě, které bylo budováno s vidinou, že se stane hlavním městem Eurosvěta. Urbo Kune se zdá na první pohled prázdné, a že si žije svým tajným životem, postupně odhalujeme prostřednictvím zážitků hlavní postavy Mikuláše, jenž dostal za úkol vybudovat místní knihovnu. Diplomová práce se skládá ze dvou částí – z teoretické a praktické. V první části se věnuji zpracování utopie v kinematografii, od významu samotného pojmu přes historii tohoto tématu až po rozbor pěti filmů s utopickými prvky. Praktickou část práce tvoří samotný návrh výtvarné koncepce této knihy pro zfilmování. Cílem bylo zpracovat tři velmi různorodá prostředí tak, aby byla pro diváka snadno odlišitelná, ale aby zůstala zachována výtvarná jednota díla.
- Výtvarná koncepce knihy Miloše Urbana: "Praga Piccola"Ouředníčková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-01-10OUŘEDNÍČKOVÁ, Eliška: Magisterská práce: Výtvarná koncepce filmu “Praga Piccola” podle stejnojmenné knihy Miloše Urbana. Životopisy 20. století jako předlohy filmů. Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta, Katedra scénografie. Vedoucí práce: Ing. arch. MgA. Radmila Iblová, Praha 2018. Diplomová práce zpracovává výtvarnou koncepci celovečerního filmu podle románu Miloše Urbana ,,Praga Piccola”. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá problematikou žánru životopisných filmů a jeho historickým a typologickým průřezem. Dále se zabývá rozborem několika filmů na základě životopisných událostí. Druhá část se zabývá výtvarným návrhem, kdy nejprve je popsán postup při vytváření výtvarné koncepce k filmu ,, Praga Piccola” a následně jsou předloženy konkrétní výtvarná řešení vybraných scén.
- Výtvarná koncepce knihy Siri Pettersen "Ódinovo dítě" - první díl fantasy trilogie Havraní kruhyŠelepová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-01-13Cílem této diplomové práce je výtvarné zpracování knihy Ódinovo dítě od autorky Siri Pettersen (2013) v kontextu severogermánské mytologie. Práce se skládá ze dvou částí. V první, teoretické části, se zabývám severskou mytologií a tím, jak ovlivnila Siri Pettersen při vytváření fiktivního světa, ve kterém se odehrává děj knihy Ódinovo dítě. Dále zde zmiňuji prvky související se severskou kulturou, kterými jsem se inspirovala při tvorbě výtvarných konceptů, konkrétně: megalitické stavby, vikingské umění a severské kostely. V neposlední řadě zde rozebírám pět filmů, které s daným tématem souvisí (Cesta za králem trollů; Cesta za vánoční hvězdou; Valhalla: Říše bohů; Království prstenu; Beowulf: král barbarů). Druhá část práce je praktická. Čtenář zde nalezne děj knihy Ódinovo dítě a její výtvarný koncept, kde jsou popsána jednotlivá místa, ve kterých se příběh knihy odehrává, doplněná o referenční obrázky, pomocí kterých na ně vytvářím ucelenější pohled. Celá koncepce je pak dotvořená pomocí vizualizací prostředí vybraných scén.