Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty podle vedoucí "BÁR, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Mezinárodní festival Divadlo v letech 2017-2021Hlaváčová, Dana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Bakalářská práce se zabývá Mezinárodním festivalem Divadlo v Plzni z hlediska dramaturgie hlavního programu a proměn jeho koncepce v letech 2017–2021. Autorka stručně přibližuje kontext vzniku festivalu na počátku 90. let minulého století a tehdejší prvotní vize jeho zakladatelů, které následně komparuje s podobou poslední pětice vybraných ročníků. Zásadní součástí práce je analýza dvacátého pátého až dvacátého devátého ročníku, jež se opírá o reflexe odborné veřejnosti, dobové tiskoviny, výpovědi současných členů dramaturgické rady a též o vlastní diváckou zkušenost autorky jako účastnice festivalu. Práce se rovněž zabývá otázkou mezinárodnosti festivalu a tematického i žánrového zaměření jeho hlavního programu. Osvětluje, proč zahraniční programové sekci dlouhodobě vévodí země střední a východní Evropy a kvůli čemu není poměr souborů z ČR a zahraničí vyvážený. Poukazuje na znatelný odklon od vize uvádět inscenace uplynulé sezóny a zviditelňuje ryze provozní důvody vedoucí k takovému kroku. V okruhu inscenací z hlavního programu nalézá navzdory tematické otevřenosti festivalu tendenci k vytváření dvou výrazných tematických linií a zodpovídá, proč dramaturgie vychází vstříc loutkovému divadlu a přesahům k hudebně-dramatickým žánrům, ale taneční produkce takřka opomíjí.
- Muzikály Karla SvobodyDamková, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Bakalářská práce Muzikály Karla Svobody si klade za cíl zmapovat muzikálovou tvorbu tohoto českého hudebního skladatele. V práci jsou podrobně rozebrána jednotlivá díla (Dracula, Monte Cristo, Noc na Karlštejně, Golem), přičemž autorka kombinuje dramaturgickou analýzu s historicko-teoretickým přístupem. Všechny Svobodovy muzikály jsou představeny jako umělecká díla tvořená několika složkami, pozornost je věnována především hudbě a libretům. Důležitou součástí práce je rovněž inscenační tradice jednotlivých muzikálů a jejich kritické přijetí. V závěru práce jsou Svobodovy muzikály na základě hudby, libret a inscenací srovnány, autorka mezi nimi hledá styčné body a postihuje hlavní rozdíly.
- Racek Otomara Krejči v Národním divadle (1960) a v Divadle za branou (1972)Stejskalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Cílem bakalářské práce je zpracovat analýzy dvou inscenací Racka Otomara Krejči, které inscenoval ve dvou odlišných divadlech a jejichž uvedení dělilo dvanáct let. Předmětem mého zkoumání je především Krejčův přístup k Čechovově hře a proměna jeho práce s herci. Samotné analýzy se věnují scénografii, režisérské práci a herectví a rozebírají názory recenzentů. Bakalářská práce se dále zabývá vlivy a okolnostmi, které měly dopad na konečný výsledek inscenací. Následná komparace vyhodnocuje jednotlivá témata a motivy, které se v Krejčových inscenacích objevily, srovnává režijní přístup a scénografická řešení Josefa Svobody.
- Srovnání fungování Hudebního divadla Karlín a Městského divadla BrnoSrbová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-11Magisterská diplomová práce se zabývá Hudebním divadlem Karlín a Městským divadlem Brno jakožto jedinými příspěvkovými organizacemi, které se věnují převážně muzikálovým produkcím. Hlavním cílem je tyto instituce mezi sebou srovnat, a to z mnoha hledisek. Přestože jsou patrné odlišnosti těchto divadel, je v počátku vycházeno z předpokladu, že relevantní srovnání bude možné. V první fázi jsou obě divadla představena a je popsána situace v jednotlivých oblastech. Následně dochází ke komparaci údajů. Práce čerpá informace převážně z výročních zpráv z let 2013 až 2017. V situacích, ve kterých se autorka potýká s nedostatkem konkrétních údajů, se přiklání k vlastním výpočtům. Z toho vyplývají výsledky, které jsou nepřesné, avšak lze z nich při srovnání vycházet. Dalším zdrojem jsou rozhovory s řediteli zkoumaných divadel Egonem Kulhánkem a Stanislavem Mošou.