Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty podle vedoucí "BAŽANT, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divák – performance – výtvarná instalaceGsöllhoferová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-20Závěrečná magisterská práce se zabývá pojmy divák, performance a výtvarná instalace v kontextu scénografické tvorby, jejich prolínáním a vzájemným doplňování se za účelem komplexního nahlédnutí uchopené látky. Prostřednictvím těchto tří termínů mapuji svou cestu od tradičního divadelního jazyka k vyjádření více alternativnímu. Tento oblouk je popsán na příkladech z mé vlastní zkušenosti a osobních poznatků, které jsem v posledních letech ve své praxi získala. Text je členěn do tří částí: úvodní formálně-tematické, části věnující se vlastním vybraným projektům a jejich analýze a závěrečné části popisující roli a pozici scénografa na základě osobních zkušeností.
- Osa knihyVohralíková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13Ve své bakalářské práci představuji komparaci českých publikací pojednávajících o autorské knize. Na základě toho se dále zabývám situacemi, ve kterých se čtenář setkává s autorskou knihou. Popisuji typy vztahů, které se kolem těchto situaci vytvářejí, a jak omezení, která ony situace přinášejí, ovlivňují čtenářovu percepci knihy a vztah k ní. Do svých úvah zahrnuji širokou škálu autorských knih. Postřehy jsou doplněny příklady z mé vlastní knižní tvorby. Součástí práce je reflexe absolventské inscenace Sedm jehel, založené na magických příbězích tradovaných v rusínské rodině mé babičky Eržiky Redlové.
- Osa knihyVohralíková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13Ve své bakalářské práci představuji komparaci českých publikací pojednávajících o autorské knize. Na základě toho se dále zabývám situacemi, ve kterých se čtenář setkává s autorskou knihou. Popisuji typy vztahů, které se kolem těchto situaci vytvářejí, a jak omezení, která ony situace přinášejí, ovlivňují čtenářovu percepci knihy a vztah k ní. Do svých úvah zahrnuji širokou škálu autorských knih. Postřehy jsou doplněny příklady z mé vlastní knižní tvorby. Součástí práce je reflexe absolventské inscenace Sedm jehel, založené na magických příbězích tradovaných v rusínské rodině mé babičky Eržiky Redlové.
- Sochařská inspirace v tématu tělesnosti v performativní praxiSilich, Sviatlana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-29Hlavním obsahem mé diplomové práce je reflexe, zmapování příprav a realizaci projektu The Figs, založeného na tématu vnímání těla a tělesných strachů, a dalších uskutečněných projektů, které se tématu fyzičnosti tykaly. Pak také reflexe mých zkušeností spolupráce se studentkou ateliéru sochařství a práce s materiálem. Paralelně se zmiňuji a rozebírám jednotlivá díla vybraných významných umělkyň, které pracovaly s performativními, časově závislými (time-based) uměleckými formami. Zabyvám se otázkou, jak vytvořené objekty následně zapojit do performance, a jakým způsobem potom objekty ovlivňují průběh performance. Samostatnou kapitolu věnuji materiálu a jeho výběru, včetně práce s vejcem jako materiálem. V textu reflektuji vlastní zkušenosti jako autora a performera. Analyzuji vývoj tvůrčího procesu ve všech fázích, rozebírám jednotlivé scény a zdůvodňuji konečný výběr prvků.
- Underground v českém loutkovém divadleBrožek, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-16Ve své diplomové, práci pátrám po fenoménu „UNDERGROUND V ČESKÉM LOUTKOVÉM DIVADLE“, zajímalo mě zda tento pojem vůbec existuje a pokud ano, jaká kritéria jsou potřeba splnit, aby ho byl člověk účasten. Oslovil jsem respondenty, kteří mi mají k tématu co říct. Prostřednictvím diskuzí s nimi, jsem došel k závěru, že divadelní Underground v českém loutkovém divadle existuje, nicméně nikdo ho ještě nikdy takto pojmově neuchopil. Moje bádání nemá jednoznačné resumé, už samotný proces považuji za nesmírně cenný pro formulování pojmů, ke kterému je nutno dojít až po časovém odstupu.
- Vnímání času dlouhou expozicíBlabla, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-19V této práci jsem zkoumala možné důvody návratu analogových médií do popkultury. Zajímalo mě zejména proč jsou tato média z velké části využívána generacemi, které vyrostly v době digitálního rozkvětu a kterým jsou analogová média prakticky nepřirozená. Rozebrala jsem některé psychologické původy tohoto jevu a uvedla konkrétní příklady vědeckých studií na daná témata. V průběhu psaní jsem prováděla i praktické pokusy s konvenčními i alternativními technikami analogové fotografie, pomocí kterých jsem zkoušela popisované jevy v praxi. Podložila jsem si tedy některé pocity a intuitivní přístupy k rozebíranému tématu jak teoreticky tak prakticky. To mi umožnilo si do budoucna utvrdit některé priority v oblasti digitálního detoxu a posunout se k nalezení přibližné míry, do které je pro mě jakožto zástupce generace Z důležité střídat digitální a analogové prostředí.