Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre podle vedoucí "DEÁK, Juraj"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- OD INTERPRETAČNÍHO K AUTORSKÉMU DIVADLU:ERIK SE ZTRATILProkhasko, Eduard(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Tato bakalářská práce reflektuje průběh zkoušení autorské inscenace Erik se ztratil z pohledu jejího spoluautora a režiséra. Popisem jednotlivých etap zkoušení se autor bakalářské práce, opíraje se o svoje předchozí režijní zkušenosti, snaží tématicky pojmenovat a hlouběji analyzovat nejdůležitější otázky a překážky, které inscenační tým musel vyřešit v průběhu vzniku inscenace, a dává je do souvislosti s otázkami teatrologie. Autor se rozhodl neoddělovat praktickou a teoretickou část textu, ale snažil se o jejích harmonické propojení, aby jedno vycházelo z druhého. Ne náhodou obsahuje bakalářská práce mnoho citátů z knihy Mimesis a poiesis Elišky Vavříkové a Hlas a pohyb Maji Jawor. Názory a úvahy účastnic projektů Farmy v jeskyni jsou pro autora důležitým inspiračním zdrojem, jak z pohledu divadelní teorie, tak z pohledu budoucí praxe.
- Sociopolitické přesahy dramatického textu a možnosti jejich aktualizace v inscenaciMašková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-19Následující diplomová práce se zabývá problematikou aktualizace společenskopolitických souřadnic dramatického textu a jejich následným využitím v inscenačním procesu. Ve své teoretické části vychází z pojetí interpretace jako konkretizace „míst nedourčenosti“ a to zejména na základě tezí Romana Ingardena, Felixe Vodičky a Wolfganga Isera. Dále pak pracuje s aktualizací textu jako s rekontextualizací, kde se opírá o Jacquese Derridu a jeho pojem dekonstrukce. V praktické části se pak zabývá režijně-dramaturgickou koncepcí, tvorbou inscenačního textu a samotnou absolventskou inscenací hry Pan Biedermann a žháři Maxe Frische v divadle DISK.
- Svár svobody a odpovědnosti v dramatech J.P. SartraGabašová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-27Práce je rozdělena na dvě části. V první se autorka zabývá existencialistickou filozofii Jean-Paul Sartra a zkoumá, jakým způsobem se filozofie tohoto myslitele, literáta a dramatika projevuje v jeho dramatických dílech. Práce se snaží poznávat fenomény „svoboda“ a „odpovědnost“ a ústřední motivy v dramatickém díle Jean-Paul Sartra. Druhá část práce se soustředí na jednoaktovku S vyloučením veřejnosti a autorčiny osobní zkušenosti při tvorbě bakalářské inscenace, a její reflexi, v souvislosti s teoretickými poznatky.