Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "MAREK, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Komunie, Domov můjBušta, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-12Unikátní kinematografický pokus postavený na rozmetání běžných vazeb mezi obrazovou a zvukovou složkou. Aniž bychom zacházeli na území ryzího experimentu, odpojujeme od sebe obraz a zvuk a věnujeme tuto stylistickou zvláštnost i (na poměry narativní kinematografie) nezvykle prostorově vrstvenou zvukovou stopu do služeb vyprávění. Chlapec bloudí periférií? a v Komunii jsou všichni dokonale šťastní! Chlapec bloumá po sídlišti? a v Komunii se řeší prozření jednoho pionýra! Chlapec došel na konec cesty? Komunie má problém! KOMUNIE DOMOV MŮJ tvoří ?dilogický dovětek? za autorskou rekonstrukcí tzv. ?jonestownské pásky smrti? Á-BÉ-CÉ-DÉ-É-EF-GÉ-HÁ-CHÁ-Í-JONESTOWN (2010), jež je s ním spojena jak tématem ?utopické komuny?, tak pokusem upřednostnit výpověď zvuku nad obrazem.
- Nepřímé vyprávěníLee, William Anthony(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07snaha o analýzu nepřímého vyprávění ve filmu
- Příliš mladá nocOmerzu, Olmo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-11Dvě děti, Baluška a Řezač, se den po Novem roce nahodně ocitnou v bytě mlade divky, u niž už jsou na navštěvě dva muži. Zde prožiji svoje prvni setkani s laskou a sexualitou. Děti se na navštěvě zapomenou, přestanou vnimat čas a neuvědomi si, že se po nich doma shaněji. Popiji, zvraci a opaji se laskou i ?nestydatym, nespoutanym a prostopašnym? světem, v němž žiji David, Kateřina a Štěpan. Přiliš mlada noc neni ani klasicky přiběh o dětstvi, ani obyčejny film o dospivani, jde v něm spiše o jakousi alegorii, kde se mužske a ženske archetypy rozehravaji mimo jine i v dětskem světě.
- Vnitro-záběrová montážBřezina, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-09Tato práce zkoumá specifika a způsoby využití vnitro-záběrové montáže jako stylistického prostředku filmové režie. Na základě analýzy díla vybraných autorů a jejich filmů zavádí systém základního dělení podle účelu využití.
- Wong Kar-Wai - Celovečerní filmyŠevčík, Julius(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-11Wong Kar-Wai patří k nejuznávanějším světovým režisérům. V první kapitole práce se zaměřuji na rozbor specifických tvůrčích postupů, které provází Wong Kar-Waiovu tvorbu. Mezi tyto postupy patří především práce s mysterizací reality, metoda volného psaní, fragmentace vyprávění, specifická střihová skladba, užití vnitřních monologů a v neposlední řadě také osobitý vizuální styl, který Wong Kar-Wai se svými dlouhodobými spolupracovníky kameramanem Christopherem Doylem a architektem a střihačem Williamem Changem vytvářejí. V druhé kapitole podrobuji detailnímu rozboru osm Wongových filmů As tears go by, Days of being wild, Ashes of time, Chungking express, Fallen Angels, Happy together, In the mood for love a 2046. U každého filmu uvádím stručnou genezi jeho vzniku, děj a především analyzuji užitou formu a styl. Rovněž v časové ose sleduji vývoj režijních postupů a vývoj ve vyjádření tématu lásky, času a ztráty, které se line celou Wong Kar-Waiovou tvorbou.
- Žánrové postupy v díle J. L. Godarda 60-65Kuba, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-02-12Diplomová práce se zabývá analýzou žánrových postupů ve filmech J. L. Godarda v letech 1960 - 1965: U konce s dechem (1960), Žena je žena (1961), Vojáček (1963), Karabiniéři (1963), Pohrdání (1963), Banda pro sebe (1964), Alphaville (1965) a Bláznivý Petříček (1965) . Zkoumá jejich inspirační zdroje, postupné proměny a vývoj využití žánrových postupů v těchto filmech i důvody, které mohli vést k jejich opuštění v následující Godardově tvorbě. Zabývá se rovněž otázkou souladnosti Godardova zásadního požadavku 'pravdivosti' filmového vyprávění s žánrovými prvky. Na obecnější úrovni tak skrze tvorbu J. L. Godarda zkoumá vztah mezi realismem a fikčními žánrovými postupy.