Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "Boháčová, Kamila"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Animovaný film jako záznam pocitů a vzpomínekRybecká, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Bakalářská práce s názvem Animovaný film jako záznam pocitů a vzpomínek si klade za cíl prozkoumat vztah filmu a vědomí diváka. Z různých úhlů pohledu ukazuji, jak film působí na lidské vnímání. To zkoumám na případu krátkého filmu Ladění nástrojů polského režiséra a animátora Jerzyho Kucii z roku 2000. Nejprve je proveden rozbor zaměřený na jeho žánrové zařazení, strukturu, čas, animaci, hudbu a zvuk. Následně je na konkrétních postupech ukázáno, jak autor vyjadřuje své vzpomínky a emoce skrze toto mnohovrstevnaté umělecké dílo. Především ale přenáší i diváka do hypnotického transu, při kterém se otevírá jeho vlastní vědomí. Účinek navozující v divákovi tento stav nacházím v mistrném použití obrazového a zvukového rytmu, v absolutním propojení hudby a obrazu, v práci s prostředky poetiky a symboliky a všestranné stylizaci. Práce také rozebírá, jak úzce s filmem obecně souvisí fungování lidské mysli, zejména paměti a emocí. Je také zmíněna důležitost a krása tohoto typu autorských filmů, při nichž dává režisér divákovi prostor nahlédnout a vcítit se do jeho subjektivní reality.
- Člověk zvířetem, zvíře člověkem:Kastner, Philippe(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11V této práci se věnuji tématu antropomorfních zvířat v animovaném filmu. Snažím se obecněji popsat koncept antropomorfismu a vysvětlit, proč vzniká, a poté pomocí tohoto základu uchopit složitější podtémata, která se objevují při detailnějších analýzách konkrétních animovaných filmů. Na jednotlivých příkladech čtenáři vysvětluji koncepty hybridní humanimality (dle teoretika animace Paula Wellse) a tři fáze vnímání zvířat dle filozofů Gillese Deleuze a Felixe Guattariho a dávám je do souvislostí s jinými koncepty specifickými pouze pro animaci. Pokouším se také o svou vlastní klasifikaci animovaných filmů se zvířaty, resp. o vysvětlení několika pojmů pro často se vyskytující jevy, jichž jsem si při rešerši všímal.