Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "DĚCKÁ, Eliška"
Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Adaptácia knihy v detskom animovanom filmeMatejovičová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Táto práca sa venuje analýze adaptácie detskej knihy v animovanom filme. Cez osem príkladov z Československa, a moderných Českých prác skúma, ako sa adaptácia vyvinula a ako diela pôsobia na divákov cez divácke a knižné recenzie. Ďalej porovnáva jednotlivé diela s predlohou a analyzuje ich rozdiely. Zároveň v nej zdieľam vlastné skúsenosti s tvorbou adaptácie knihy do krátkeho animovaného filmu.
- Aktivizmus a práva zvierat v celovečernom animovanom filmeMatejovič, Teodor(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11V tejto práci sa venujem skúmaniu vplyvu antropomorfizácie v animovanom filme na divákov a ich dopad na aktivizmus a práva zvierat. Mojim cieľom je preskúmať efektivitu tejto témy vo filmoch, analyzujem spôsoby, akými k téme pristupovali rôzni režiséri, obzvlášť štúdio Disney s ich dlhou históriou využívania zvierat vo filme. V prvej kapitole sa zaoberám antropomorfizmom a našim vzťahom so zvieratami ako symbolom v médiách. Ďalej sa zaoberám zobrazovaniu násilia na zvieratách v animácii a ako moc sa dokážeme stotožniť so zvieracími protagonistami vo filmoch. Tiež ako má miera antropomorfizmu vplyv na divákov. Hlbšie sa venujem malému výberu filmov, v ktorých je téma práv zvierat výrazná, a ako efektívne pôsobí na divákov.
- Anastázie – Jak ztvárnit tragickou historickou událost skrz rodinný animovaný filmHýbnerová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-21Práce se zabývá porovnáváním filmových zpracování historické události vyvraždění carské rodiny Romanovců na příkladu hraného filmu Anastázie z roku 1956 a animovaného filmu Anastázie z roku 1997. Dále zkoumá, jaká pravidla musí film splňovat, aby mohl fungovat jako rodinný celovečerní film. Práce se také zabývá rozdílným portrétováním ženských hrdinek jak ve zkoumaných filmech, tak napříč filmy z produkce studia Disney.
- Animace a myšleníSuchanová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Práce si klade za cíl prozkoumat způsoby, jakými lze v animovaném filmu zobrazovat a přibližovat ideje a teoretické koncepty (filosofické otázky, společenské problémy, slovy obtížně popsatelné emoce aj.). Stěžejním prvkem práce je rozbor celovečerního animovaného dokumentu Je muž, který je vysoký šťastný? od režiséra Michela Gondryho, který je natočen formou animovaného rozhovoru s lingvistou Noamem Chomskym. Předmětem mého zkoumání je Gondryho práce s myšlenkami, které divákovi vysvětluje a přibližuje právě skrze animaci. Práce s myšlenkou v animovaném filmu je ústřední motiv vzniku následujícího teoretického textu. Zamýšlím se nad tím, jakým způsobem je v animaci možné zobrazovat konkrétní teze a zda právě prostřednictvím této formy nedochází k výjimečné redukci, tj. například k používání symbolů a obecně vytváření klíčů k jejich pochopení.
- Animace malbou na sklePaděrová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-01Moje práce se v první části věnuje historii animace stop-motion ne-loutkových technik, mezi které patří i technika animace malbou na skle. V úvodu jsou představeni nejvýznamnější tvůrci a jejich rozdílné autorské přístupy k technice malby na skle. V následujících kapitolách se věnuji specifickým vlastnostem této techniky, jejím výhodám, nevýhodám a samotné technologii výroby. Poznatky v práci jsou opřeny o mé zkušenosti z praxe nabyté při výrobě celovečerního a krátkého filmu vytvářených touto technikou.
- Animácia a jej prínos žánru kyberpunku od 80. rokov 20. storočia po súčasnosťFeňďová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Táto bakalárska práca predstavuje žáner kyberpunku vo všetkých médiách a ďalej popisuje významné animované filmy tohto žánru a ich vplyv na jeho vývoj od jeho počiatku v 80. rokoch 20. storočia po súčasnosť. Práca predstaví dôležité diela tohto žánru ako sú Akira (1988), Ghost in the Shell (1995) a The Animatrix (2003) a ako ovplyvnili budúcu tvorbu tohto žánru.
- Animátor a zvukár ako jeden tímKrižovenská, Adela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-20Táto bakalárska práca sa zaoberá formami a možnosťami spolupráce medzi animátorom a zvukárom. V úvode skúma nachádzanie spoločného jazyka, váhu autorského slova, vzájomnú komunikáciu a rešpekt naprieč rozdielnymi špecifikáciami a odbormi. Ďalej sa venuje priblíženiu rôznych foriem spolupráce a kreatívnych postupov na konkrétnych príkladoch. Na konci sa venuje dynamike spolupráce na komerčných projektoch a zachádza za hranice autorského animovaného filmu napríklad na divadelné javisko alebo galerijný soundscape.
- Feminismus v animovaném dokumentuMotýlová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10O sexuálním násilí se v dnešní době začíná mluvit čím dál více, a tato bakalářská práce prozkoumává způsoby jeho zobrazování právě v animovaném filmu. Konkrétně se zaměřuji na animované dokumenty ženských režisérek, které se nějakým způsobem týkají tématu znásilnění. Rozebírám rozdílné přístupy, které autorky zvolily pro vizuální vyprávění. Popisuji, jak autorky pracují se symbolikou, náznaky a zobrazením, či naopak nezobrazením různých událostí či detailů. Snažím se popsat, které způsoby zobrazování jsou feministické, a jakým způsobem mají možnost inspirovat společenskou diskusi. V poslední kapitole se věnuji rozboru svého vlastního bakalářského filmu - malý film o znásilnění, který se tématu sexuálního násilí také věnuje.
- Fenomén deepfake: Nejen hrozba budoucnostiŠtrbová, Nora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Práce se zabývá fenoménem deepfake. Pojem deepfake označuje hyperrealistickou manipulaci audiovizuálním sdělením, která dokáže vytvořit perfektní obrazovou i zvukovou iluzi skutečnosti. Deepfake můžeme chápat jako animaci reality, jež funguje na bázi neuronové sítě umělé inteligence. Tato metoda s sebou nese novou formu manipulace ve smyslu mediální dezinformace, se kterou lze ve špatném úmyslu napáchat velké škody. Na druhé straně však otevírá škálu nových prostředků pro umělecké vyjádření, do kterého vnáší neobyčejnou svobodu. Práce analyzuje téma specifické role manipulace v audiovizuálním sdělení, kterou chápe jako základní stavební kámen umění a s tímto vědomím zkoumá především možný pozitivní dopad deepfake na naši kulturu.
- Intuice v tvůrčím procesuNováčková, Jana Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-16Práce se zabývá intuitivním tvůrčím procesem ve smyslu co nejvíce možného rozkrytí mentálních procesů při rozhodování, které doprovází tvůrce na poli uměleckém, zejména v oblasti animovaného filmu. Namísto samotné intuice je hlavní důraz kladen na intuitivnost, doprovázející tvůrčí proces. Intuice je také bezesporu důležitá, ta ale stojí na úplném začátku tohoto procesu a vytyčuje jeho cíl. Aby mohl být vyvinut pohyb k tomuto cíli, je zapotřebí právě intuitivnosti. Jejím specifikem je subjektivní pocit jedince, který mu nevysvětluje proč, ale nabízí mu jak a jakým směrem postupovat. Nejedná se tedy o logický, snadno vysvětlitelný pochod myšlenek, je tomu přesně naopak. Pro velkou míru subjektivity tohoto tématu práci stavím na rozhovorech s tvůrci animovaného filmu o jejich vlastním intuitivním procesu. Velký zájem je kladen na jejich autenticitu a otevřenost. To se stává stěžejním předmětem zájmu tohoto textu.
- Použití herce a lidského těla v současné animované tvorbě (2000 léta)Kashcheeva, Daria(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Jak se dá používat herce, lidské tělo a lidskou mimiku v animovaném filmu? Jakým způsobem se da použit herce v animovaném filmu? Jaké problémy mohou vzniknout během natáčení? Jaké výhody přináší herec v animovaný film? Jaké byly vynalezené techniky pro animaci lidského těla a kombinaci s jinými technikami animace? Práce je zaměřená na filmy 2000 let, a zkoumá současné trendy použití herce v animovaném filmu.
- Přístup k současné animované tvorbě pro děti z pohledu českých a slovenských tvůrcůKasalová, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Tato bakalářská práce se zaměřuje na záznam zkušeností šesti současných a komerčně úspěšných autorů z Česka i Slovenska. Cílem bádání je snaha zjistit, jak se naši režiséři a režisérky zhostili role tvůrců animovaných filmů pro děti. Zajímaly mě podobnosti a rozdíly v jejich přístupu k práci, zejména to, do jaké míry jsou schopni skloubit svojí touhu po seberealizaci s potřebou se touto disciplínou uživit.
- Rozdíl mezi analogovou a digitální ploškovou animacíMischinger, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-10V současné kinematografii se už téměř nesetkáme s analogovou ploškovou animací, neboť byla zlikvidována během všeobecné digitalizace. Cílem tohoto textu je prokázat, že použitá technika (analogová či digitální) má vliv na působení výsledných pohyblivých obrazů, pročež je namístě možnost analogové tvorby zachovat. Kromě odborné literatury mi bude oporou materiál pořízený při rozhovorech se zkušenými tvůrci a také mé vlastní postřehy z animátorské praxe.
- Subjektívna perspektíva v animovanom priestoreSzelesová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-01V tejto bakalárskej práci sa zaoberám vyobrazeniami subjektívnych perspektív vo filme, ktoré môžu slúžiť ako jedinečný nástroj na dosiahnutie imerzie diváka do príbehu naratívneho animovaného filmu. V práci argumentujem, že animovaný film je ideálnym médiom na vykresľovanie subjektívnych perspektív, keďže disponuje nielen všetkými možnosťami hraného filmu, ale taktiež technikami, ktoré sú natívne pre animovaný film, akými sú napríklad metamorfóza a vizuálna metafora. V práci sa zameriavam na kategorizáciu subjektívnych vyobrazení v animovanom filme a na definovanie pojmov s nimi súvisiacimi. Následne aplikujem tieto kategórie pri analýze troch prípadových štúdií súčasných krátkych animovaných filmov, ktoré využívajú charakterovú subjektivitu ako kľúčový moment filmu.