Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "JAVORA, Ondřej"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Komiksové adaptace ve filmuKraus, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-22Tato bakalářská práce se zabývá vztahem mezi komiksem a jeho hranou či animovanou filmovou adaptací. Klade si otázku, zda a proč komiks a film, využívající na první pohled obdobné vizuální i narativní postupy, mohou koexistovat spolu. Porovnává obě média a zkoumá, jakým způsobem se komiks převádí do filmové podoby. Vzhledem k velkému množství filmových adaptací komiksů se práce omezuje pouze na tvorbu Mika Mignoly. Jako výzkumná metoda byla zvolena komparace, zaměřující se na jednotlivé aspekty komiksu a filmu. Z práce vyplývá, že komiks a film jsou přes zdánlivou vnější podobnost média natolik odlišná, že budou v dohledné době i nadále koexistovat ve stejném prostoru.
- Nezávislá internetová Flash animace na přelomu miléniaKerbachová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Cílem této práce je podat charakteristiku dnes již překonaného multimediálního softwaru Macromedia Flash se zaměřením na jeho využití v oblasti animace a interaktivních animovaných děl. Shrnuje dosavadní poznatky a popisuje okolnosti vzniku a zániku softwaru Flash, a roli, kterou sehrál v počátcích webové animace, konkrétně mezi lety 1997-2005, jak ve světovém měřítku, tak v českém prostředí. Část práce je věnovaná formálnímu a obsahovému rozboru vzorku flashových děl a snaze nalézt mezi nimi společné jmenovatele. Skrze nalezené rysy pak v závěru práce definuje obecnou estetiku raných flashových děl. Záměrem je zkrácenou formou představit ranou webovou flashovou animaci, kterou, navzdory určité marginalitě v kontextu animované tvorby, text shledává za hodnou prezervace a akademického zájmu. A to nejen pro její průkopnickou zásluhu v oblasti distribuce animované tvorby ve webovém prostředí, ale do jisté míry i pro její význam ve vývoji moderní animace a nezávislé animované tvorby.