Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KUBÍČEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 22
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Biografie 50ti českých tvůrců animovaného filmuBarta, František(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-23Účelem bakalářské práce je zmapování biografie 50ti tvůrců v oblasti českého animovaného filmu. Práce bude součástí široké databáze FAMU.
- Databáze tvůrců českých animovaných filmů IV.Bohuslav, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Tato bakalářská práce přispívá k rozšíření Databáze tvůrců českých animovaných filmů, která vzniká od roku 2002 na FAMU, katedře animované tvorby. Navazuje na magisterské práce Jana Bubeníčka z roku 2002 a Davida Súkupa z roku 2004. Důvodem vzniku tohoto ?diplomantského seriálu? je fakt, že neexistuje jiná databáze, podrobně se věnující tvůrcům našeho animovaného filmu. Práce obsahuje dle předem určených nároku profily padesáti tvůrců seřazených podle abecedního pořádku. Profil každého z nich zahrnuje stručný životopis, výběr z filmografie, fotografii daného jedince a několik fotografií filmového díla. Databáze zahrnuje nejen portréty filmových profesionálů, ale také několika začínajících filmařů z řad současných studentů. Výběr je zaměřen na nejdůležitější, především autorské profese. Jsou zde zastoupeny jak autoři námětů, scénářů, animace, hudby, výtvarného pojetí, tak i režiséři, kameramani, zvukaři, střihači, produkční, a herci, kteří nezapomenutelně přispěli svými vypravěčskými schopnostmi.
- Estonská animace 1. dílHetmerová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18Tématem bakalářské práce je historie estonského animovaného filmu. Zabývá se počátkem estonské animace, založením prvních oddělení animace Nukufilmu a Joonisfilmu v Tallinnfilm studiu, produkcí režisérů, kteří tato studia vedli za Sovětského svazu. Elbertem Tuganovem, Arvo Parsem, Reinem Raamatem a Avo Paistikem. Dále potom režiséry další generace, která ve studiích pracovala od 80. let, přes osamostatnění Estonska v roce 1991 až po jejich současnou produkci. V Nukufilmu to jsou Rao Heidmets, Kalju Kivi, Hardi Volmer a Riho Unt. V Joonisfilmu Mati Kütt, Janno Põldma a Heiki Ernits. Závěrečná kapitola práce pojednává o díle a životě Priita Pärna, nejvýraznější osobnosti estonského animovaného filmu.
- Gag v tvorbě Alexandra Tatarského.Terpugov, Evgenii(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-14Cílem této práce je analýza tvorby režiséra a animátora Alexandra Tatarského. Zaměřil jsem se na osobnosti gagu v jeho animovaných filmech, v čemž navazuje na tradice němé grotesky a kde se naopak projevuje specifické uchopení tohoto komediálního tvaru. V teoretické části práce analyzují principy fungování gagu obecně, zkoumám biografii autora, specifikum jeho tvorby. V praktické častí pak analyzují, jakým způsobem s gagem pracuje tento režisér, a to demonstruji na analýze jeho filmů. Analýzou jsem došel, že gag je jedním ze základních elementů v tvorbě Tatarského, vyžaduje jednoduché scénáristické konstrukce a rozšiřuje možností využití gagu v rámcích animovaného filmu.
- Hudba a ruchy v animovaném filmuVybíralová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Vtéto bakalářské práci se zabývám problematikou hudby a zvuku vanimovaném filmu zhlediska režiséra a autora. Tato práce má pět částí. První částí je úvod, vněmž nastoluji otázku vlivu hudby a ruchů na výsledný animovaný film. Vdruhé části se zabývám hudbou vanimovaném filmu, její důležitou rolí při tvorbě atmosféry a emocí a jejími specifiky. Dále pak uvádím několik konkrétních příkladů. Ve třetí části řeším problematiku ruchů, míru jejich stylizace a jejich vliv na srozumitelnost děje ve filmu. Následuje rozbor vybraných filmů zhlediska použitých ruchů. Čtvrtá část se věnuje konfliktu mezi hudebníkem, zvukařem a režisérem. Jejich možném rozdílném pohledu na celkový zvuk a vyznění filmu. Poslední pátá část je shrnutím všech mých pozorování a pravidel, knímž jsem dospěla vtéto práci.
- Hyperrealizmus v animovanom filmeGajdošová, Bibiána(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Cieľom tejto bakárskej teoretickej práce je bližšie sa pozrieť na obrazový hyperrealizmus v animovanom filme. Jej zámerom je preskúmať vplyv realistického zobrazovania v animovanom filme ale len v rámci jej obrazovej stránky a nijako nehodnotiť dejový realizmus. Hyperrealizmus je pomerne nový úkaz, ktorý sa objavil s technickým pokrokom a dnešný priemerný divák už skoro nerozozná snímanú skutočnosť od generovanej v počítači. Je nepopierateľné, že CG filmy sa dnes tešia veľkému záujmu u divákoch. Prečo tomu ale tak je? A tak ako sa animovaný film definuje na základe svojich dvoch strán tak sa na negatívny a pozitívny vplyv hyperrealizmu zamerame z dvoch strán. A to ako z tej teoretickej tak z tej praktickej respektíve technickej stránky.
- Jan Švankmajer inspirace literaturou a divadlemBalej, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Abstrakt: Tématem práce je analýza literární a divadelní inspirace ( E. A. Poe, D. A. F. Sade, Ch. D. Grabbe, L. Carrol, V. de I´Isle-Adam, H. Walpole, J. W. Goethe, Ch. Marlowe, barokní a lidové divadelní hry, černé romány, pohádky) v krátkých ( Poslední trik pana Schwarzwaldea a pana Edgara, Rakvičkárna, Don Šajn, Žvahlav aneb šatičky Slaměného Huberta, Otrantský zámek, Zanik domu Usherů, Kyvadlo, jáma a naděje) a celovečerních ( Něco z Alenky, Lekce Faust, Otesánek, Šílení) filmech Jana Švankmajera. Cílem práce je vysledovat, jakým způsobem je s těmito inspiračními zdroji ve filmovém zpracování nakládáno, jak jsou původní témata převáděna do jiného média a jak jsou významově rozvíjena či přetvářena. U divadelní inspirace práce popisuje přenos formálních výrazových prostředků charakteristických pro divadlo (černé divadlo, herci v maskách, maňáskové divadlo atd.) do filmu a také popsat autorův vztah k loutkám a klíčový vliv tohoto vztahu na jeho tvorbu.
- Jídlo a jeho role v korejských a japonských médiíchKim, Eunhye(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-22Tato práce se zabývá formami, kterými je jídlo zobrazováno v japonských a korejských médiích. Jídlo je v médiích po celém světě zobrazováno pomocí různých forem a různými způsoby, do podvědomí široké veřejnosti se však dostala především vyobrazení lahodně vypadajících pokrmů v japonských animacích. V této práci se pokusím na sociokulturním pozadí analyzovat důvody, proč si komiksy vybírají jídlo za své téma a způsoby, pomocí kterých tak činí. komiksy, které si vybírají jídlo za své téma se v Japonsku i Koreji staly výrazné do té míry, že zde dokonce došlo ke zformování samostatného žánru pod názvem jídlo. Po analýze těchto jevů se budu dále zabývat popisem forem japonských a korejských animací a komiksů, ve kterých se vyobrazuje jídlo. Atraktivně zobrazované jídlo může mít za úkol nejen vyjádření konkrétních emocí, které si lze spojit s potěšením, ale zároveň slouží jako vyjádření jídla jako základního prvku neoddělitelného od života, který symbolizuje univerzálnost a přirozenost opakujícího se každodenního života, nebo alespoň touhu po takovém životě. Nakonec můžeme v obou zemích, které byly původně společnostmi zaměřenými na rodinu, ale v důsledku rychle probíhající urbanizace v nich došlo k několika změnám, předně k velkému nárůstu jednočlenných domácností, spotřebu různého obsahu týkajícího se jídla vnímat jako snahu o naplnění prázdného místa či náhradních tužeb jako následek urbanizace.
- Látky pozměňující vědomí v animované tvorbě pro dětiHeribanová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-21Tato práce se zabývá látkami, které pozměňují lidské vnímání a rozebírá zobrazování těchto změn v animovaném filmu, především se zaměřením na dětské publikum. Téma psychoaktivních látek se aktuálně znovu otevírá na poli psychiatrie v souvislosti s možným využitím u klinických pacientů, což přináší odpovídající změny v legislativě nejen v zahraničí, ale i u nás. Cílem práce je určení a rozbor filmových prostředků využívaných pro zobrazování změněného stavu vědomí a hledání společných rysů jednotlivých ukázek. Jako hlavní společné rysy závislé jinak na velmi individuálním stavu prožívání, a tedy i s rozdílnými výstupy a interpretacemi, lze popsat přítomností dvou základních předpokladů. Je to vytvoření kontrastu mezi základním stavem a stavem změněným a přítomnost vědomí diváka, postavy nebo obou zároveň a v případech zvláště sugestivních eliminace nebo posouvání hranice mezi nimi.
- Mamoru Oshii a jeho Ghost in the ShellHoffová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Bakalářská diplomová práce se zabývá hloubkovým rozborem animovaného filmu Ghost in the Shell režiséra Mamoru Oshiiho. Pojímá jej ze všech důležitých hledisek jeho produkce ve vztahu k médiu, ve kterém byl vytvořen. Je rozebrán vztah tohoto filmu k práci, stylu a národní kultuře jeho režiséra, ke kyberpunkovému žánru, ke kterému se tento film řadí a k tématice a filosofii, kterými se tento film zabývá. Tato práce přibližuje čtenáři nejen symbolické významy jeho obrazů a děje, ale i technické aspekty jeho produkce, týkající se jak použitých animačních technik, zvuku, hudby a dabingu, tak i jeho výtvarné stránky, rozebrané v kontextu stylu a typičností japonské animace. Tento do detailu promyšlený film je protkán symbolikou a skrytými významy, které nemusí být divákovi na první pohled zřejmé. Cílem této práce je osvětlení těchto významů nejen ve vztahu k tématice, kterou se tento film zabývá, ale i ve vztahu k ojedinělé kultuře a tradicím země, ve které byl vytvořen. Závěr této práce rovněž poukazuje na vliv a odkaz tohoto díla na další tvůrce světové kinematografie v rámci žánru kyberpunku a vědecké fantasie.
- Monomýtus a Rick and MortySvěrák, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15V rámci své bakalářské práce zkoumám animovaný televizní seriál Rick and Morty v jeho vztahu ke konceptu monomýtu komparativního religionisty Josepha Campbella. Monomýtus byl původně čistě deskriptivním modelem struktury mytického vyprávění, postupem času se ale především ve filmovém prostředí stal důležitým inspiračním zdrojem mnoha tvůrců. Vycházím především z knihy Tisíc tváří hrdiny a dále z poznatků psychoanalytiků Carla Gustava Junga a Sigmunda Freuda, kteří měli na výsledné chápání konceptu monomýtu výrazný vliv. Zkoumám především tvůrčí metody scénáristy Dana Harmona, narativní stavbu seriálu, fikční svět a postavy a sleduji, jakým způsobem se v něm projevuje hrdinský archetyp. Nedržím se striktně analytického přístupu, ale pouštím se i do interpretačních rovin. Dílo vkládám do dobového a distribučního kontextu.
- Náboženská tematika v satirickom seriáli South ParkVizár, Matúš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Bakalárska diplomová práca je analýzou satirického spracovania náboženských tém v seriály South Park. Zaoberá sa pôvodom výsmechu, jeho silou a kritickým využitím. Text je rozdelený na kapitoly, podľa jednotlivým náboženstiev, ktorým sa seriál dôraznejšie venoval (okrem Islamu). Práca skúma ako konkrétne autori narábajú s humorom, aký odkaz majú jednotlivé diely a aký význam má seriál a satira pre spoločnosť.
- Neanimační filmová loutkaMáj, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Tématem práce je neanimační filmová loutka, která se vyvinula z loutky divadelní. Její podstatou je, na rozdíl od loutky animační, vytváření pohybu v reálném čase. Doposud nebyly položeny základy teorie tohoto odvětví kinematografie. Prvním krokem je rozdělení do následujících technologických kategorií: spodová loutka, loutka vedená shora, animatronická loutka, kostýmová a digitální loutka. Několik technologií se vymyká jasnému zařazení a jsou popsány v kapitole ?atypické loutky?. Jednotlivé typy loutek jsou demonstrovány na příkladech zastupujících filmů. V závěru se práce dotýká tématu správného vsazení loutky do rámce filmového díla, což přímo vychází z předchozího rozdělní do jednotlivých kategorií.
- Percepce animovaného filmuVondráčková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Ve své práci si kladu za cíl blíže specifikovat diváckou percepci animovaného filmu. K obecné rovině vnímání animace docházím zejména přes konkrétní texty filmových kritiků, jejichž závěry aplikuji na disciplínu animovaného filmu. Takovéto přenášení závěrů mi umožňuje poukázat na skutečnost, že odborné filmové texty, pojednávající o kinematografii jako celku, mnohdy osvětlují jen velmi málo z podstaty animovaného filmu.
- PláštěTrnka, Matyáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-16Bakalářská práce Pláště se věnuje doposud nerealizovaným projektům sedmi výrazných osobností českého animovaného filmu. Text zahrnuje ukázky z konkrétních projektů, doprovodný text autora práce, který díla uvádí do kontextu a samostatných rozhovorů, které byly vedeny přímo s autory projektů, nebo s lidmi nejzasvěcenějšími. Rozhovory byly pořízeny, přepsány a upraveny v červenci a srpnu 2016 v Praze.
- Pointa v animovaném filmuMinářová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18V této práci se zabývám pointou v animovaném filmu. Pokouším se ji definovat, pochopit její podstatu, význam a pravidla. Pointa je pro animovaný film velmi příznačná. Mimo jiné funguje jako prostředek k rozesmání diváka, proto se nejprve věnuji humoru a vtipu. Dále se zamýšlím nad uplatněním pointy a její nezbytností. Své teze dokládám jednotlivými příklady animovaných filmů.
- Propaganda v korejských animovaných film ech korejské propagandistické filmy 70-90 le t pro dětiWon, Sang-Eun(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Při armadním režimu v Jižní Koreji od 60 do 90 let, korejská vláda implementovala silné tatiky proti komunismus. Jedno z nich bylo anti-komunistické vzdělání pro děti. Animovaný film byl velmi efektivní metodou na to vzdělání. Pod politikou vlády (eduentertainment) anti-komunistické animované filmy byly produkovany.
- Robinson Crusoe srovnání animovaného a hraného filmuNováková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-18Tématem této bakalářské práce je srovnání rozdílných, především scenáristických, postupů při tvorbě animovaného a hraného filmu. Pro srovnání jsem zvolila filmy, které vycházejí ze stejné knihy: Život a zvláštní podivná dobrodružství Robinsona Crusoea, námořníka z Yorku. Na této knize je možné dobře popsat rozdílné možnosti literatury a filmu a ukázat, na které části knihy se film soustředí. Ve své práci se také krátce zabývám vývojem pohledu na příběh Robinsona Crusoea v čase a způsobu, jak se s tím animovaný nebo hraný film vyrovnává. Závěrem pak srovnávám celovečerní film z roku 1954 režiséra Luise Bunuela Robinson Crusoe s českým loutkovým filmem Stanislava Látala z roku 1981 Dobrodružství Robinsona Crusoa námořníka z Yorku. Díky srovnání těchto dvou filmů je možné ilustrovat pravidla animovaného světa určující specifické scenáristické postupy při psaní pro animovaný film.
- Siluetová animaceKovandová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-14Tato práce se v první části věnuje definici siluety a historickým okolnostem, které postupně vedly ke vzniku siluetového animovaného filmu. Pohyblivou formu siluety pak více charakterizuje mimo jiné vytyčením jejích výhod a limitů. Dále poskytuje stručný přehled o současných možnostech siluetové animace, přičemž teoretické poznatky propojuje s praxí nabytou při výrobě konkrétního filmu.
- Současné animované seriály a celovečerní filmy a jejich cílové skupinyKýrová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-19Cílem této mé práce je analyzovat animovaný film a jeho žánry z hlediska diváka různého věku. Zabývat se budu diváky nejmenšími, teenagery i dospělými. Zaměřím se na večerníčkek, seriály světové i české a také na celovečerní filmy.