Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "KUBÍČEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Animovaná tvorba Libuše ČihařovéBohuslav, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-29Tato práce pojednává o animované tvorbě Libuše Čihařové. V prvé části se čtenář seznámí s historií Afitu a Studia Bratři v triku a prvními zkušenostmi Libuše Čihařové ve Studiu Bratři v triku. Další část se věnuje její tvorbě fázařské a animační v padesátých a šedesátých letech minulého století. Třetí část pojednává o vzniku Večerníčku a taktéž o krátkých filmech a seriálech, které Libuše Čihařová animovala. Poslední část je věnovaná především její tvorbě režijní a také činnosti pedagogické. Tato diplomová práce se také věnuje oceněným filmům a významným režisérům, s kterými Libuše Čihařová spolupracovala. Součástí práce jsou dva rozhovory.
- Chihiro a cesta HrdinyMarfil Atienza, Juan De Dios(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-03Text analyzuje film ?Cesta do fantazie? režiséra Hayao Miyazakiho a vychází přitom z teorie o archetypech Carol Pearsonové. Definuje různé vztahy, které vznikají mezi lidmi v průběhu filmu, jež nás vedou k pochopení jednání dívky Chihiro v tomto prostředí. Předmětem této analýzy je také interpretace zkušenosti dívky Chihiro na její cestě Hrdiny.
- Databáze tvůrců českého animovaného filmu V.Kukal, Adrian(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Tato bakalářská práce přispívá k rozšíření Databáze tvůrců českých animovaných filmů, která vzniká od roku 2002 na FAMU, katedře animované tvorby. Navazuje na magisterské práce Jana Bubeníčka z roku 2002 a Davida Súkupa z roku 2004 a Jan Bohuslav v 2007. Důvodem vzniku tohoto ?diplomantského seriálu? je fakt, že neexistuje jiná databáze, podrobně se věnující tvůrcům našeho animovaného filmu. Práce obsahuje dle předem určených nároku profily padesáti tvůrců seřazených podle abecedního pořádku. Profil každého z nich zahrnuje stručný životopis, výběr z filmografie, fotografii daného jedince a několik fotografií filmového díla. Databáze zahrnuje nejen portréty filmových profesionálů, ale také několika začínajících filmařů z řad současných studentů. Výběr je zaměřen na nejdůležitější, především autorské profese. Jsou zde zastoupeny jak autoři námětů, scénářů, animace, hudby, výtvarného pojetí, tak i režiséři, kameramani, zvukaři, střihači, produkční, a herci, kteří nezapomenutelně přispěli svými vypravěčskými schopnostmi.
- Estonská animovaná tvorba II. dílHetmerová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-04Tato diplomová práce popisuje historický vývoj estonského animovaného filmu od devadesátých let 20. století do roku 2013. Věnuje se současné animované produkci dvou nejvýznamnějších estonských studií Joonisfilmu a Nukufilmu. Obsahuje životopisy a rozbory filmů estonských režisérů pracujících v těchto studiích: Priit Tender, Ülo Pikkov a Kaspar Jancis, Mikk Rand, Mait Laas, Peep Pedmanson, Girlin ? Bassovskaja, AndresTenusaar a Pärtel Tall. Představuje první absolventy katedry animace na Estonian Academy of Arts Martinuse Klemeta a Kristjana Holma, Chintis Lundgren a další současná studia a produkční společnosti animovaného filmu v Estonsku. V doplňkové kapitole se věnuje filmům starších režisérů, které vznikly po roce 2008.
- Hra a její roviny v animované tvorběJarošová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-04Diplomová práce "Hra a její roviny v animované tvorbě" se pokouší pojmenovat, kde se ve světě animace setkáme s hrou a jaké může mít podoby. Odpověď na tuto otázku se snaží vysledovat prostřednictvím rozboru prvního filmu z řady "Pojďme pane, budeme si hrát" režiséra Břetislava Pojara, "Potkali se u Kolína" a následně se ptá po její obecné platnosti.
- Jim Henson od muppetů po animatronické postavyCechl, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-09Tato práce má za úkol seznámit čtenáře s tvorbou Jima Hensona a s jeho přínosem loutky uplatněné ve filmu a televizi. Mapuje nejen historii vzniku loutky zvané muppet a prvních animatronických charakterů, ale i vystihuje charakteristické vlastnosti, jež tvoří styl Jima Hensona. První část je věnována převážně jeho personě a je o setkání neznalého čtenáře s kultem Jim Henson. Obsahuje stručný životopis a rozdělení tvorby na tři životní etapy. V druhé části se zaměřuje na fenomén muppeta, co je to muppet, charaktery, styl muppeta a muppetí technologie ve vztahu k médiu filmu a televizí a Hensonovy nejvějtší úspěchy v této oblasti. Ve třetí části se zabývá Hensonovou animatronikou, Hensonův vztah k prvním fázím jejího vývoje, srovnává technologii muppeta s animatronikou a rozebírá její dopad a úspěchy v oblasti filmu a televize pro Jima Hensona a Creature shop. Poslední část je věnována Hensonovu odkazu.
- Michaela PavlátováDelgado, Laura Victoria(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-08Tato diplomová práce si klade za cíl znovu zhodnotit animaci jako prakticko-estetickou činnost člověka a to i mimo oblast kinematografie. Důležitým teoretickým východiskem pro mne jsou především práce prof. Semira Zekiho z oblasti neuroestetiky. Budu se zabývat kořeny animace a historickým průběhem od pravěku do současnosti, a to zejména se zřetelem k evolučním procesům (tělesně-mentálním) a problematice vnímání, které se týkají každého člověka (diváka i tvůrce), souvisejí s jeho vývojem již od neútlejšího dětství a jsou proto podkladem pro existenci animace vůbec. Za tímto účelem jsem si jako příklad vybrala animovanou tvorbu Michaely Pavlátové, přičemž tato práce nechce být v žádném případě monografickou studií, nýbrž mojí snahou je hledat kontexty její tvorby v souvislosti s výše vymezenými tématy. Hlavní charakteristické rysy jejích animovaných filmů se budou postupně objevovat v jednotlivých kapitolách jako podněty k rozvíjení úvah o tom, jaké může mít vliv okolí na způsob zobrazování prostoru, jak funguje vnímání barev na úrovni mozku, jakou důležitost mají tváře v sociálních vztazích a jak se tyto jednotlivé motivy transformují do výtvarného a tématického rukopisu autorky. V neposlední řadě se chci rovněž zabývat změnami společensko-politickými i technologickými a jejich vlivem na českou animaci, konkrétně pak na dílo Michaely Pavlátové.
- Mistři uralské animaceBukcharina, Elena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-04Diplomová práce se bude zabývat tvorbou významných představitelů jekatěrinburgského studia animovaných filmů: Oxany Čerkasovové, Valentina Karajeva, Alexandra Petrova, Andreje Petkeviče, Sergeje Ainutdinova a dalších.
- Politika, aminace a komiksyWon, Sang-Eun(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-02Korejská kinematografie dostala svou svobodu po vojenském režimu, ale ještě situace souvisí hodně s politickou situaci. Vývoj korejských filmů dobře ukažuje vliv politické taktiky každé korejské vlády. Diky světovému úspěchu korejské kinematografie, korejci uvědomuje, jak se vláda snahá ovladnout filmový průmysl, a znají, jak reagovují na to. Na přiklad, Film 26 let (2012) - nemohlo dotočit film kvůli politickému vyrušování konzervativní vlády. Protože ten film je o pomstě obětí masakru pří demonsturaci pro svobodu v roce 1980. Ten diktátor, který spáchal masakr, ještě žije, a konzervativní vláda je přimo z ty strany, ke které patřil ten diktátor. Ale budoucí diváci podporovali film (jako co-production, produkce sháněla fund od diváků), a teď film je promitan v mnohem kinech. Bohůžel korejský animovaný film je ještě mimo zajem korejců, ikdyž je pořád největší obětí politické taktiky korejské vlády. Každá konzervativní vláda používala korejský komiksy za obětí, když dostavala politickou krizi. Když byl nejaký seriozní zločín mládeže, nebo zločín na dětí a mládeže. Vláda zesilovala cenzuru na komiksy, a pak několik komiksů došlo k trezoru, a autoři nemohl vytvořít své komiksy. To se stalo v roce 1997, a jestě znova zaciná teď v roce 2012. Komiksy jsou důležité na korejskou animaci, protože jako v Japonsku, často korejská animace je produkována podle komiksů.Tak bych chtěla napsát magisteskou práci o te situaci korejské animace, jak fungovala cenzura a moc vlády po vojenském režimu, jaká byla taktika na průmysl animace, a co je nejlepší výřešení na podporu a svobodu korejské animace.
- Rodinný animovaný film jako fenomén současnostiHájek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-08Tato práce má za cíl blíže seznámit čtenáře s tématem celovečerního rodinného animovaného filmu. Čtenář se dozví postupný vývoj rodinného animovaného filmu od historie až po současnost. Seznámí se s prvními rodinnými filmy ve světě i u nás, velkými výrobními studii rodinného animovaného filmu či rodinnou televizní tvorbou. Zajímavý bude jistě také psychologický náhled na vývoj člověka a co v kterých letech ve filmech vyhledává. Doufám, že tato práce ?zasvětí? každého zájemce do rodinného animovaného filmu a mnoho věcí mu osvětlí.
- Rozbor obrazů objevujících se v díle Noč ní motýlPark, Soyoung(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-09"Noční motýli", krátká animace vytvořená v roce 1998 Raoulem Servaisem, začíná poctou surrealistickému malíři Paulu Delvauxovi. V této práci se hodlám zabývat zobrazením těl ve filmu ?Noční motýli?, dále popsat způsob, jakým je vytvořen pocit odstupu, kdy je ve stejnou chvíli jedna věc pociťována jako známá i neznámá a jakým způsobem je umožněno zažít moment, ve kterém se skutečnost a představa, minulost a budoucnost překrývají. Dále se budu zabývat zobrazením těl složených s fragmentárních obrazů vypůjčených z několika děl Delvauxe, tedy efektem vytvoření pocitu odstupu mezi neklidem odvozeným z obrazů, které je obtížné uchopit a ustálit v jeden celek a současně potěšením pocházejícím z dojmu známosti fragmentárních obrazů. V této práci se budu zabývat způsobem zobrazení čtyř postav, dále vágností hranice mezi skutečností a představami, překrýváním dvou pohledů, které dávají v pochybnost samotné rozlišení na subjekt a objekt a dvojstranný vztah mezi minulostí a současností ve snímku "Noční motýli".
- SPECIFIKA TVORBY ZVUKOVÉ SLOŽKY ANIMOVANÉHO FILMUKarhánková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Práce se zabývá problematikou tvorby zvukové složky animovaného filmu – jejími specifiky a aspekty jak v oblasti realizace, tak přípravy i zvukové dramaturgie. Zkoumá, jaký mají vliv na filmové vyprávění a do jaké míry je možné a užitečné s nimi pracovat již od počátku vývoje animovaného filmu. Práce dále představuje praktické i tvůrčí možnosti spolupráce režiséra a zvukaře a hlediska, která ji mohou pozitivně či negativně ovlivnit. Práce čerpá informace z literárních zdrojů, rozhovorů s tvůrci animovaného filmu a osobních poznatků z praxe autorky v oblasti režie a scenáristiky animovaného filmu. Tato práce potvrdila důležitost role zvukové složky v animovaném filmu a její pozitivní vliv na výslednou kvalitu AV díla pokud není opomenuta již od počátku filmové realizace. Práce shrnuje základní přístupy, díky nimž by měl být tvůrce schopen pracovat se zvukem v animovaném filmu jako s plnohodnotnou složkou vyprávění.