Bakalářské práce / Bachelor's theses (171)
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses (171) podle vedoucí "GUŠTAR, Milan"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Metody modulační syntézy zvukuVaniš, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Práce si klade za úkol popsat jednotlivé metody syntézy zvuku, které využívají modulaci jeho parametrů v čase. Vysvětluje, jak se liší jednotlivé metody, jak v barvě zvuku, tak ve svém principu a praktickém využití. Uvádí také nejběžnější zvukové efekty, které využívají modulaci. Poukazuje na podobnosti, ale i rozdíly mezi syntetickým zvukem a zvukem akustických hudebních nástrojů. Zaměřuje se také na společensko-historický kontext syntézy zvuku a vývoj elektronických hudebních nástrojů. Cílem práce je seznámit hudebníka s tvůrčím využitím zvukové syntézy s důrazem na modulační syntézu. Součástí práce je také experiment, který zkoumá hranici mezi modulačním efektem a modulační syntézou. Práce je doplněna o obrazovou přílohu.
- Vícesamplová granulární syntéza a její výstupPevný, David(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-15Cílem této práce je nejen důkladné teoretické zavedení a následná praktická realizace specifického a dosud jen krajně prozkoumaného probému v rámci granulárního způsobu zvukové syntézy - granulace s použitím více rozdílných vstupních samplů (zvukových souborů) - za účelem jejich kombinace v novou zvukovou barvu, ale taktéž detailnější shrnutí granulárního přístupu ve zvukové tvorbě. Práce se zaměřuje jak na obecnou problematiku zvukových mikrostruktur, historii jejich využití a na výstup kreativní práce s nimi, tak na následnou praktickou aplikaci těchto poznatků na vícesamplový vstup. Součástí práce je analýza výstupu vícesamplové granulace s přihlédnutím k jejímu kreativnímu využití.
- Význam mikrofonních předzesilovačů a jejich kreativní využití při nahrávání hudbyHamouzová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký vliv mají mikrofonní předzesilovače na hudební nahrávku, na jakém zvukovém materiálu je jejich vliv nejvíce patrný. Působení mikrofonních předzesilovačů je zjišťováno pomocí měření několika vybraných modelů. Výstupem měření je závislost harmonického zkreslení na vstupní úrovni signálu a frekvenční průběh druhé a třetí harmonické složky zkreslení. Dále je součástí práce poslechový průzkum, který má ukázat, zda a jak jsou vnímány rozdíly mezi jednotlivými typy mikrofonních předzesilovačů na vybraných ukázkách.