Bakalářské práce / Bachelor's theses (171)
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses (171) podle vedoucí "URBAN, Ondřej"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Digitálne ovládanie audio zariadeníSýkora, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Táto bakalárska práca si kladie za úlohu priblížiť vznik a praktické využitie digitálnych ovládačov audio zariadení, pomôcť pochopiť ich funkčnosť a technické možnosti, popísať dizajnové princípy a vývoj ovládačov ako produktov a zhrnúť potenciál aktuálnych možností v tejto oblasti.
- Granulární syntéza a její aplikaceSklenář, André(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce si klade za úkol popsat princip granulární syntézy, historii jejího vývoje a jednotlivé aspekty granulárního syntezátoru. Jejím cílem je seznámit hudebníka, skladatele či zvukaře s jejími detaily a zkonsolidovat znalosti technicky znalého uživatele či vývojáře hudební techniky. Práce u čtenáře předpokládá základy fyzikálních vlastností zvuku a jeho digitální reprezentace, stejně jako teoretické základy softwarové analýzy. Práce je rozdělena na dvě části. První část se věnuje teoretickým vlastnostem granulární syntézy a jejím použití v historii hudby i dnešní době. Druhá část představuje pratickou ukázku aplikace granulární syntézy ve formě zvukového zásuvného modulu v několika formátech a názorné ukázky jeho použití.
- Jan Zázvůrek_:_Hudební nahrávkaZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Hudební nahrávka ve Zvukovém studiu HAMU
- Jindřich Kravařík: Hudební nahrávkaKravařík, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Hudební nahrávka vokálního uskupení Queentet
- Michal Hodan: Hudební nahrávkaHodan, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Profilvé CD Marie Kozákové Výběr 8 židovských písní Zdeněk Šesták - Co to zvoní, co to cinká - Výběr Jiří Doubek - Na sukýnky Marek Kopelent - Černé a bílé slzy
- Mikrofonování akustických nástrojů při živém ozvučování koncertůKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Tato bakalářská práce se zabývá problémem snímání akustických hudebních nástrojů při ozvučování koncertních představení. Jsou zde rozebrány základní odlišnosti od mikrofonování při nahrávání zvukového snímku ve studiu a praktické důvody těchto rozdílů.
- Miroslav Mužík: Hudební nahrávkaMužík, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Předmětem natáčení bakalářské nahrávky bylo autorské dílo hudebního skladatele Tomáše Sýkory. Tuto skladbu napsal autor pro hudební těleso, jehož je kapelníkem, a ve kterém sám působí jako hráč na klávesové nástroje. Žánr nahrávky můžeme popsat jako kombinaci popu, jazzu, rocku a vážné hudby.
- Nahrávání bicích nástrojůKrůšek, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Práce se zabývá zvukovým obrazem soupravy bicích nástrojů (dále jen bicí soupravy) a jeho přenesením do podoby nahrávky. Zaměřena je však především na samotný nahrávací proces a srovnání vnímání tohoto procesu ze strany bubeníka a zvukaře. Práce obsahuje krátkou historii bicí soupravy a jejího snímání, také však dnešní nejvyužívanější způsoby nahrávání tohoto nástroje. V druhé části pak pomocí rozhovorů s bubeníky a zvukaři zachycuje, jestli a jakým způsobem se jejich pohledy na danou problematiku mohou lišit. Cílem této práce je tedy analýza vzájemné spolupráce bubeníků a zvukařů, jejich odlišných zkušeností, přístupu a očekávaného zvukového výsledku při nahrávacím procesu.
- Pavel Kunčar: Hudební nahrávkaKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Nahrávka varhanních skladeb: César Franck - Chorál č. 3 a moll César Franck - Preludium, fuga a variace op. 18 J. S. Bach - Preludium a fuga h-moll BWV 544 H. Purcell - Voluntary for double organ
- Pro Tools – historie, možnosti a srovnání s vybranými DAWČermák, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-06Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem světového standardu v nahrávacím průmyslu – programem Avid Pro Tools. Nahlédnutí do historie této aplikace a společnosti, která za ní stojí, nám umožňuje objevit úskalí a nesnadné cesty prvotních pokusů o přenos komplexní práce se zvukem do domény osobních počítačů. Historický vývoj nám kulminuje ve výčet současného stavu platformy a nastíní i směry, kterými se do budoucna ubírá. Ani konkurence nezůstane opomenuta – ostatní DAW programy přispěly do světa zpracování zvuku nemalým dílem a v poslední kapitole se jim proto náležitě pověnujeme a vztáhneme ve srovnání jejich vývoj zpět k Pro Tools. Cílem práce je edukovat profesionální i amatérskou zvukařskou veřejnost o historii tohoto programu (jež doposud nebyla uceleně publikována v českém jazyce) a přinést příchozím studentům katedry zvukové tvorby příručku pro rychlý start v nově akreditovaném, eponymním předmětu.
- Radiohead a jejich spolupráce s producentem N. GodrichemVelemínský, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Práce se zabývá spoluprací britské skupiny Radiohead a producenta Nigela Godriche. Jejím cílem je zmapovat vývoj této spolupráce mezi lety 1997-2016, vysledovat používané techniky a paralely mezi analyzovanými alby. První část obsahuje stručný životopis členů skupiny a Nigela Godriche. Druhá, obsáhlejší část, se v jednotlivých kapitolách postupně věnuje všem albům, která v rámci spolupráce vznikla. Nejprve je popsán kontext a okolnosti jejich vzniku. Následně je provedena analýza nahrávek, soustředící se na použité techniky, způsob práce v postprodukci a výrazné prvky jejich estetiky. U vybraných alb je také provedena analýza konkrétních skladeb. Závěrečná kapitola se věnuje dynamické rovině nahrávek. V práci je popsáno několik odlišných přístupů k procesu nahrávání a komponování a jejich následné kombinování. Výsledky práce poukazují na důležitost propojení mixáže s aranží a kompozicí skladeb. Podtrhují roli producenta a jeho význam pro uměleckou hodnotu výsledné nahrávky.
- Radiohead a jejich spolupráce s producentem N. GodrichemVelemínský, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Práce se zabývá spoluprací britské skupiny Radiohead a producenta Nigela Godriche. Jejím cílem je zmapovat vývoj této spolupráce mezi lety 1997-2016, vysledovat používané techniky a paralely mezi analyzovanými alby. První část obsahuje stručný životopis členů skupiny a Nigela Godriche. Druhá, obsáhlejší část, se v jednotlivých kapitolách postupně věnuje všem albům, která v rámci spolupráce vznikla. Nejprve je popsán kontext a okolnosti jejich vzniku. Následně je provedena analýza nahrávek, soustředící se na použité techniky, způsob práce v postprodukci a výrazné prvky jejich estetiky. U vybraných alb je také provedena analýza konkrétních skladeb. Závěrečná kapitola se věnuje dynamické rovině nahrávek. V práci je popsáno několik odlišných přístupů k procesu nahrávání a komponování a jejich následné kombinování. Výsledky práce poukazují na důležitost propojení mixáže s aranží a kompozicí skladeb. Podtrhují roli producenta a jeho význam pro uměleckou hodnotu výsledné nahrávky.
- Srovnání přístupů nahrávání odlišných typů hudbyHodan, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Tato práce se snaží postihnout základní rozdíly v přístupu k nahrávání a zpracování hudebních snímků různých žánrů v oblasti artificiální a non-artificiální hudby. Jednotlivé kapitoly jsou zaměřeny na problematiku daného tématu v různých fázích vzniku nahrávky ? od výběru vhodného prostoru až po výsledné zpracování snímku. Kromě srovnání přístupu technického je část této práce věnována i otázce pojetí a stylizace zvukového díla. Cílem je také poukázat na odbornost, se kterou musí být vykonávána zvukařská praxe bez ohledu na konkrétní hudební žánr. Je zřejmé, že v každé hudební oblasti je zákazníky (posluchači) žádána nejvyšší možná kvalita zvukového díla, které se zde stává obchodním artiklem.
- Stereofonní záznam akordeonuYasinski, Aliaksandr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-21Tato práce popisuje konstrukční a zvukové vlastnosti akordeonu, základní principy stereofonního záznamu, a hlavně je zaměřená na porovnání stereofonních systémů složených z mikrofonů s kardioidní směrovou charakteristikou pří nahrávání sólového akordeonu.
- Umělecké aspekty dynamických úprav signálu v hudebních nahrávkáchKravařík, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Práce se zabývá dopady dynamických úprav signálu na výsledný vjem. Diskutuje problematiku potřebného dynamického rozsahu nahrávek podle typu hudby a vzhledem k souboji potřeb daného zaznamenávaného díla a vlastností, které zaručují kvalitní reprodukci nahrávky v reálných poslechových podmínkách.
- Zpěv před mikrofonemZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Bakalářská práce "Zpěv před mikrofonem" mapuje práci zvukového mistr se zpěvním hlasem. Tvoří ji dvě základní oblasti: studio a live. Dále se v ní vymezuje popový a klasický styl práce. Samostatnou kapitolou je zvučení zpěvu u muzikálových představení.