Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "MUSILOVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 21
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- AkceZakharova, Iryna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Svoji práci jsem zaměřila na akční umění. Zajímá mne povaha akce, prostředí, ve kterém dílo vznikalo (včetně záměru autora), socio-kulturní dopad a také duchovní a umělecké role autora. Svoji práci uvádím rozhovorem s Angelou o umění. Dále zavádím pojem nazírání jako duchovní kategorii, která zadává rytmus společenského dění. Nazírání jako přerušení běžného chodu věcí. Uvádím akce, příklady tělesné performance, které v sobě obsahují více uměleckých metod, ale snažím se posunout definici akce tím, že uvádím různorodé příklady. Pokračuji tématem dokumentace akce, kde např. fotografie může být nezbytným prvkem k tomu, aby se akce odehrála a uskutečnila.
- Benetton - tvůrce nové reklamní řečiMiškovská, Vanda(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-09-20Práce sleduje obrazový vývoj italské oděvní firmy Benetton, která oslovila společnost svým netradičním způsobem vyjádření a postojem k propagaci vlastních výrobků. Na jejich vývoji můžeme vidět, jak zprvu zajímavou a šokující reklamu vystřídala reklama zcela běžná a ničím zajímavá. Hlavní zásluhu na světoznámosti značky nese fotograf Oliviero Toscani, který je tvůrcem netradiční formy reklam Benettonu. Je ale patrné, že po jeho odchodu z firmy v roce 2001 odchází i jakýsi pomyslný kreativní duch firmy.
- Citace v současné britské fotografiiKopecký, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18ve své bakalářské práci se zabávám fenoménem citace nebo odkazování se na scéně současné britské fotografie.
- Concrete PhotographyAcman, Uroš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18The present diploma is speaking about Photography, on a term on which was not treated often.
- Dlhá expozíciaJesná, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Vo svojej bakalárskej práci sa venujem princípu dlhej expozície vo fotografii ako výrazovému prostriedku. Text okrajovo skúma technický vývoj expozičného času v kontexte jeho skracovania. Na rozdiel on minulosti, keď autori vnímali dlhú expozíciu ako negatívny jav a snažili sa ju potlačiť, v modernej fotografii tento princíp plne akceptujú ako tvorivý. Následne v jadre práca rozoberá jednotlivé prístupy k dlhej expozícii vo fotografii, autorov a ich diela, ktoré s týmito prístupmi pracujú. V práci sa venujem dlhej expozícii ako prostriedku na vytvorenie atmosféry vo fotografii, predovšetkým ako prostriedku na potlačenie alebo vytvorenie dynamiky v obraze. Práca skúma dlhú expozíciu ako možnosť zaznamenania plynutia času a princípu premeny, tiež ako prostriedok na zmenu vnímania hlavného objektu fotografie - či už z diania na prostredie, alebo z davu na jednotlivca. Práca tiež skúma dlhú expozíciu ako výrazový prostriedok pri autoportréte.
- Japanese contemporary photographyKošmerl, Nataša(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18Japan was isolated from the world for centuries. And in the 1850s the first changes started to happen, so 1850s are the years of revolutionary changes in Japanese society.
- Jiří VíšekPříhodová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Fotografická tvorba brněnského fotografa Jiřího Víška. Rozhovory s autorem. Soustředění návaznosti tvorby na pražské FAMU s pozdější tvorbou specifických fotografických portrétů významných osobností české inteligence.
- Masochismus v díle Orlan z pohledu psychoanalýzyPáleníková, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Tato práce zkoumá kontroverzní dílo francouzské umělkyně Orlan s ohledem na společenský a historický kontext. Její tvorba je silně ovlivněna francouzskými feministickými teoriemi, filozofií a psychoanalýzou. Orlan se nejvíce proslavila svými performance během kterých si nechala přeoperovat obličej podle historických šablon krásy. Tento umělecký počin má sebedestruktivní charakter, jenž je čitelný u mnoha body artových umělkyň. Ve svém textu stručně představuji vývoj autorčiny tvorby, jenž ukazuje její postupné vymezování a utváření výrazu, který vedl až k plastickým operacím nazvaných Reinkarnace sv. Orlan. Tyto performance mi slouží jako názorný příklad k vysvětlení masochismu v ženském umění. Cílem práce je osvětlení principů, podle nichž destruktivní pud funguje z pohledu psychoanalýzy a pohlédnout na bolest nejen jako na formu výrazového uměleckého prostředku, nýbrž se zamyslet nad její hlubokou podstatou a pohnutkami, jež jsou s ní spojené.
- Modifikace umrlčí ikonografie v současné fotografiiČejková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Cílem této bakalářské práce je přiblížit vrcholně středověkou tendenci zobrazování smrti v umění, tzv. umrlčí ikonografii a její praktickou aplikací na díla současných fotografů, zabývajících se tématikou Smrti, poukázat na blízkost jejich ideových základů i zobrazovacích principů, vytvářejících universální dorozumívaci jazyk soudobé ateistické společnosti.
- Moment nejistotyFröhlich, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Moment nejistoty - Pohádka jako almanach - žádný abstrakt nebyl dodán
- Mužský autoaktHavlínková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Mužský autoakt jako téma zahrnuje převážně současnou tvorbu v kontextu historie. Nejedná se o kategorizování jednotlivých autorů, ale díky motivacím k tvorbě, kritice a analýze výstupu, poukazuji na odlišné přístupy k tvorbě i spojující prvky. Oblastí které se v této práci věnuji, je inscenovaná fotografie mužského autoaktu jako prostor autorské seberealizace
- Participační a kolaborativní tendence v prostředí současných českých výtvarných vysokých školFröhlich, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Tato práce se věnuje fenoménu pariticipačních metod jako součásti výuky na českých vysokých uměleckých školách. Popisuje návrat ke kolaborativním formám v současném světovém umění a hledá jeho ozvěny ve vzdělávání mladých umělců v České republice. Představuje tři ateliéry, ateliér hostujícího pedagoga Zbigniewa Libery v Šalounově ateliéru na pražské Akademii výtvarných umění v Praze v letech 2008-2009, ateliér Intermediální konfrontace pod vedením Jiřího Davida a Milana Saláka a ateliér Intermédií na UUD v Plzni, pod vedením Michala Pěchoučka a Dušana Záhoranského v letech 2006-2009, které všechny různým způsobem integrovaly prvky participačního umění.
- Recyklace ve fotografiiVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Text představuje recyklaci jako jeden z výrazných proudů současného výtvarného umění, který zejména v oblasti fotografie zaslouží pozornosti. Vysvětluje obsah pojmu a představuje vývoj recyklace v historii výtvarného umění. Zamýšlí se nad postavením fotografie a její recyklace v postmoderní situaci z pohledu diváka i autora. Vnímá pochybnosti o legitimitě používání nepůvodních děl pro vlastní tvorbu. Metoda recyklace může být východiskem z tvůrčího hledání, otevírá nové možnosti vyjádření pocitů a myšlenek. Autorka se zaměřuje ve fotografii na recyklaci fyzickou, nikoli obsahovou. Rozděluje recyklaci podle způsobu zpracování převzatých snímků. Jmenuje autory a konkrétní díla, na kterých blíže vysvětluje tvůrčí metody.
- SebereflexeŠnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Název práce byl upraven na Fotografie jako performance autorského subjektu Základem této práce je obecnější průzkum autorství, komunikace mezi autorem a divákem a především důvody umělců pracovat ve svých dílech se sebou samými a možnosti, s jakými lze k takovému druhu tvorby přistupovat. Výchozím bodem práce je období uměleckých performancí, happeningů a body artu 50., 60. a 70. let 20. století v Československu a jejich fotografie a proměna významu těchto akcí i fotografických záznamů v kontextu současnosti. S přechodem do současnosti nahlížím na performanci autora v širším měřítku, nejen z hlediska happeningového charakteru, ale i z hlediska práce se sebou samými a s fotografií jako nástrojem sebereflexe.
- Šejla Kamerić Bosnian girlCzanderle, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Ve své bakalářské práci se budu zabývat tvorbou významné bosenské umělkyně Šejli Kamerić (narozena v Sarajevu, Bosna and Herzegovina, 1976). Práci budu zpracovávat jako monografickou studii.
- Soviet and postsoviet official portretIbrahimova, Sitara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Beginning from the 20-th years of last century, Soviet republics, in fact, were ruled not by officials of soviet authorities (i.e.state), but by leaders of Bolshevik party and later - Communist party of Soviet Union. Author selected them for research.
- Subjektivní šokKarfus, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Zamyšlení nad atraktivitou šokujících témat ve fotografii
- working title "off-spaces"Samulionyte, Vilma(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15in my final thesis im planing to analyze off-spaces in istanbul, praha and berlin(?). in the introduction i would like cover the history of exhibition spaces from "kunst camera" to "white cube", explain what is off-space and importance of it. in the research part i would like to do case study of off-spaces in istanbul, prague and berlin(?). in the conclusion part it should be clear what is a good off space and its importance for art scene and young artists.
- Ženy v českém fotogramuŠigut, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na mapování okruhu žen-umělkyň které pracovaly nebo pracují v českém prostředí s technikou fotogramu. Zatímco umělkyně narozené na počátku 1. poloviny minulého století (Emila Medková, Běla Kolářová, Eva Fuková), se touto nově přijatou uměleckou technikou zabývaly spíše sporadicky. Pro autorky střední a nastupující mladé generace ? Gabrielu Kolčavovou, Ilonu Staňkovou, Jolanu Havelkovou a Jindru Vikovou ? se experimenty na bázi fotogramu staly plnohodnotnou součástí jejich tvůrčí práce. Obecně oproti fotografům a umělcům se ženy také liší zvolenými okruhy svých témat. Ty bývají daleko poetičtější, křehčí, intimnější. Ćasto se týkají okruhu nejbližší rodiny. Během doby příprav na této práci byly pro mě osobně velmi inspirující a obohacující osobní kontakty a setkání s umělkyněmi nebo v případě Emily Medkové s její dcerou, paní Evou Kosákovou.
- Ženy v současné finské fotografiiZmudová, Žaneta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2009-09-15Ve své práci jsem se zaměřila na tvorbu finských fotografek posledních patnácti let, které během tohoto období absolvovaly Univerzitu umění a designu v Helsinkách. Toto časové vymezení souvisí s nástupem Timothyho Personse na školu, který studentům/studentkám výrazně pomohl prezentovat jejich práce, především v zahraničí. Ženy jsem si zvolila pro užší vymezení tématu současné finské fotografie, z osobního zájmu a možnosti nahlédnout a pokusit se zmapovat tvorbu fotografek, jež pocházejí z odlišného kulturního prostředí. Práce je rozdělena na několik částí, směřuje od představení pozadí Helsinské školy jako důkazu jejího úspěchu a prezentační činnosti, k obsahovým a vizuálním specifickým rysům finských fotografek a hlavním tendencím v jejich tvorbě až po prezentaci prací vybraných jednotlivých autorek.