Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "DVOŘÁK, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cafe teatr Černá labuť a vývoj kavárenského divadla v ČecháchNesvadbová, Nora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09Tato práce se věnuje uměleckému prostoru Cafe teatr Černá labuť, který funguje již dvanáctým rokem , jako galerie a kavárna s programem. Dále práce rozebírá vývoj kavárenského divadla v Čechách, aby byly vznik a dosavadní činnost uměleckého prostoru Černé labutě, zasazeny do historického kontextu. Mým hlavním cílem bylo analyzovat provoz kavárenského divadla v Černé labuti, kde již čtvrtým rokem pracuji a navrhnout možná vylepšení jeho budoucího fungování. V rámci této práce se zabývám i problematikou, která je specifická pro všechny kavárenské podniky s programem obecně ? fungování kavárenského a uměleckého provozu spolu, v těsném soužití, v jednom prostoru. Práce by měla čtenářům přiblížit provozování kavárenského divadla na modelu fungování uměleckého prostoru Cafe teatr Černá labuť. Upozornit na úskalí i pozitivní aspekty provozu divadla v kavárně a to na pozadí vývoje této specifické umělecké formy, která má v Čechách pozoruhodnou tradici.
- Děti dětem, studenti studentůmŠilarová, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-10Dětské divadelní studio a jeho patnáctiletá historie okem produkčního. Cílem
- Divadlo jako investiční příležitostNovotný, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Divadlo jako investiční činnost má velmi dlouhou tradicí. Na území současné České republiky byl slibný rozvoj této činnosti přerušen v letech 1945 ? 1989 a nejobvyklejším typem divadla se stalo divadlo veřejné služby. Proto je v této práci věnována pozornost historii českého a světového soukromopodnikatelského divadla, a zejména jeho nejznámější podobě ? broadwayskému muzikálu. Kreativní průmysl měl vliv na změnu vnímání všech součástí kultury. Právě zařazením divadla do kreativního průmyslu získává divadlo zcela jiný rozměr ? stává se moderní součástí hospodářství, které není postaveno na průmyslové výrobě a zemědělství, ale na tvůrčím potenciálu lidí. S divadlem, zvláště soukromopodnikatelským, bezprostředně souvisí i jeho financování. Příklady úspěšného fungování divadla jako investiční příležitosti lze nalézt na obou stranách Atlantiku ? v New Yorku i Londýně.
- Fenomén Stodolní ulicePodolská, Dominika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Anotace Cílem bakalářské práce ?Fenomén Stodolní ulice? v Ostravě je popsat vznik vysoké koncentrace nejrůznějších klubů, hospod a hospůdek, barů, restaurací a nebo pubů, které ve velice krátkém čase vytvořily netypickou a fascinující lokalitu, označovanou jako fenomén Stodolní ulice. Práce soustřeďuje informace z různých pramenů, které osvětlují historii městské části Moravská Ostrava a Přívoz, s důrazem na lokalitu Stodolní ulice a jejího bezprostředního okolí. Stejnými postupy se snaží vystihnout náladu a atmosféru nejranějšího vývoje kavárenství a pohostinství v dané oblasti, nepomíjí ale také realitu hornické ?černé? minulosti města Ostravy a blízkého regionu, která velmi zásadně ekonomický i kulturní rozvoj tohoto prostředí ovlivňovala. Práce se zabývá historií i současností ostravského divadelnictví, kultury obecně a okrajově i cestovním ruchem v regionu. Snaží se zjistit, zda a kdy byl vznik kulturních klubových aktivit na Stodolní pro život Ostravy přínosem a důvody jejich postupného úpadku. V práci nemohly být opomenuty další průvodní jevy existence této nestandardní lokality: bezpečnost, politické vlivy, postoj komunálních politiků vůči tomuto fenoménu nebo recesistické politické kampaně ? to všechno je nedílnou součástí Stodolní ulice a promítá se do této práce.
- Jozef Bednárik - počátky umělecké dráhy a Z-divadlo ZelenečBrtnická, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-10Jozef Bednárik je jednou z nejznámějších osobností československé divadelní scény. Jeho talent a znalosti v mnoha uměleckých oborech (dramaturgie, herectví, režie, výtvarné umění, hudba) se ideálně propojily v syntetickém divadle, kterým výrazně obohatil československou i mezinárodní divadelní scénu. Významný podíl na celkovém výsledku jeho práce mají ale také jeho výrazné managerské schopnosti, o kterých se nikdy nehovořilo. Umělecké i organizační sklony se projevovaly už v dětství. První komplexní projev, zahrnující práci dramaturga, scénografa, režiséra a managera v jedné osobě, se stal mezníkem v česko-slovenském divadelnictví. Amatérský soubor z rodné vesnice Zeleneč u Trnavy procestovala pod jeho vedením velkou část světa. Jeho práce přispěla se ke stírání uměle vytvořené hranice mezi profesionálním a amatérským divadlem. V amatérských podmínkách pracoval v letech 1974-1987 podobným způsobem jako česká studiová divadla. Tato práce se soustředí na období do roku 1991, kdy odchází ze stálého angažmá do nezávislého povolání.
- MeetFACTORY - SMÍCHOVSKÁ TOVÁRNA NA SNY...Gondová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-18Bakalářská práce MeetFACTORY - SMÍCHOVSKÁ TOVÁRNA NA SNY? se primárně zabývá vznikem, minulostí a současným vývojem tohoto pražského kulturního centra. Osvětlením fenoménu nezávislých kulturních center a zmapováním jejich vývoje u nás i ve světě, si práce v úvodní části připravuje půdu pro následnou prezentaci celého projektu umělecké továrny. Po představení výtvarníka Davida Černého, který je myšlence rezidenčního centra MeetFactory otcem, se práce věnuje zrození této ideje, formování jejího konceptu, vzniku a následnému krachu první verze kulturního domu, stagnaci projektu a jeho znovuoživení v novém prostoru. Práce dále sleduje průběh první sezóny provozu, aby následně rekapitulovala její výsledky. Současně představuje i některé z nejnovějších subjektů pražské scény, jejichž organizační pojetí a programová náplň se v mnoha aspektech shodují s vizí MeetFactory. Práce v závěru přichází s návrhem velmi specifické transformace tohoto centra, která vychází z plánovaného vývoje lokality a akcentuje soudobé tržní mechanizmy a kulturní tendence společnosti.
- Mezinárodní festival Jazzfest Karlovy Vary v kontextu regionuPánek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Anotace Bakalářská práce Mezinárodní festival JazzFest Karlovy Vary v kontextu regionu se zabývá vznikem, historií a současnou situací karlovarského mezinárodního jazzového festivalu v krajském městě Karlovarského kraje. Zároveň se zabývá historickým kontextem tohoto žánru a jeho postavením v kulturním průmyslu, zejména pak ve spojení s divadlem. Součástí práce je také charakteristika Karlovarského kraje a to především z hlediska kulturního a geografického, v souvislosti se specifiky příhraničního regionu a vztahu jeho obyvatel ke kulturním tradicím.
- Motivace novodobého českého donátora uměníRoušalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Bakalářská práce se zabývá motivacemi novodobých donátorů umění v České republice. Vymezení nejčastěji používaných pojmů v první části napomáhá k jejich utřídění a definování pro potřeby této práce. Následuje historický přehled, který přináší pohled na vývoj některých druhů motivací v dějinném a společenském kontextu dané doby a jejich vyústění v současnosti. Motivace v historickém prostředí jsou deklarovány na konkrétních případech na našem území a v zahraničí. Třetí část práce pak kategorizuje a popisuje nejčastější druhy motivací dnešních donátorů a uvádí reprezentativní příklady. Cílem práce je nalézt a uspořádat nejběžnější důvody, které donátoři mají k darování finančních prostředků, majetku, know-how nebo času do oblasti umění a kultury a vytvořit tak ucelený přehled, který může být nápomocen uměleckým organizacím v získávání a udržování donátorů.
- Německá divadla po pádu Berlínské zdi v historickém kontextuJílková, Adéla(2005)Datum obhajoby: 2005
- o.s. MOTUSDolejšová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Bakalářská práce "o.s. MOTUS" popisuje historii a vývoj občanského sdružení MOTUS, které disponuje prostorem divadla Alfred ve dvoře. Začátek práce je věnován osobnosti Ctibora Turby a jeho divadelní tvorbě a postupům, které vedly až k založení Divadla mimů Alfred ve dvoře. Práce sleduje genezi divadla - jeho postavení Ctiborem Turbou, éru Turbovi tvorby v divadle a následné převzetí občanským sdružením MOTUS. Jsou zde popsány některé projekty, které MOTUS inicioval a největší prostor je věnován občanskému sdružení Nová síť, které distribuuje divadelní představení do regionů České republiky a do zahraničí. Práce obsahuje obrazovou přílohu, která dokumentuje vývoj propagačních materiálů divadla Alfred ve dvoře.
- Pouliční divadloMaršíková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07