Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "LÁZŇOVSKÝ, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Organizace a provoz divadla Pražské konzervatoře v porovnání s Vyšší odbornou školou hereckouČížek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-13
- ProCultureJirka, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09Jako téma své bakalářské práce jsem si vybral ProCulture. Rozhodl jsem se věnovat se historickému kontextu, který je na pozadí jejího vzniku. Zajímavou kapitolou jsou organizace, díky nimž ProCulture vzniklo, v čele s Georgem Sorosem a jeho Nadací Open Society Fund Praha. Hlavní částí jsou potom aktivity, kterým se ProCulture věnuje. Ačkoliv mnoho z nich není veřejnosti přímo na očích, mají velký dopad na českou kulturu a kulturní politiku. Významnými jsou především jejich advokační aktivity, které uvádím na konkrétních případech kampaní, a informační a vzdělávací činnost. V závěru práce jsou popsány další podobné organizace, které působí v České republice. Centrum ProCulture je důležitou složkou českého kulturního života.
- Uplatnění absolventů Katedry produkce Divadelní fakulty Akademie múzických umění v PrazeJesenská, Františka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Bakalářská práce se věnuje uplatnění absolventů studijních programů Katedry produkce DAMU v profesionální praxi. Cílem je především získat celkový přehled o tématu. V rámci kapitoly teoretických východisek jsou shrnuta a porovnávána vysokoškolská studia produkce/managementu. Následuje definice profese produkčního/manažera v daném druhu tvorby. Přehled uplatnění absolventů v praxi je dokumentován dotazníkovým průzkumem, na který odpovědělo 127 respondentů, kteří absolvovali Katedru produkce v uplynulých třiceti letech. Šetření je doplněno řízenými rozhovory s vybranými respondenty. Výsledná data jsou statisticky zpracována, interpretována a shrnuta. Základním zjištěním je překvapivě různorodá škála institucí, pozic i činností, a především jejich specifických variant, které absolventi zastávají. Tento fakt zásadním způsobem ovlivňuje možnost výpovědi o uplatnění absolventů a faktorech, které ho ovlivňují. Hodnocení role vzdělání jsou často až protichůdná. Naopak za významný činitel v dalším profesionálním působení jsou ve velké míře pokládány kontakty získané v průběhu studia. Z průzkumu také vyplývá, že necelá polovina respondentů nachází práci v divadelní oblasti, minimálně čtvrtina působí v oblasti komerčně kulturní a pětina úplně mimo odvětví kultury. Toto zjištění se může stát důležitým podnětem pro diskusi o šíři a proměnlivosti oboru divadelní produkce, o případném dopadu na její vymezení a o potřebě profese produkčního jako takové.