Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "BERNARD, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Klíčový záběr u režisérů, pracujících s vnitrozáběrovou montáží a stylizacíRuzyak, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-06Práce si klade za cíl prozkoumat pojem dlouhého filmového záběru ve spojení se stylizací filmové scény. Na třech vybraných režisérech je ukázána hlouběji problematika a možnosti uměleckého vyjádření formou dlouhého záběru a stylizace. Stylizace se týká především filmové scény (mis-en-scène) a jednotlivých prvků (herectví, filmových rekvizit, filmového prostoru, zvukové složky,...). Stylizací a dlouhým záběrem se práce zabývá jak způsobem obecné analýzy, tak i zkoumáním použití v tvorbě konkrétních režisérů a v konkrétních filmech. Jako hlavní režiséry této práce jsem vybral Andreje Tarkovského. Carla Th. Dreyera a Béla Tarra a jejich tři filmy (ve stejném pořadí) - Oběť, Gertrud a Satanské tango. Vybraní režiséři a filmy jsou z mého pohledu nejlépe odpovídající příklady k pojmu stylizace a dlouhého záběru kvůli jasnému rukopisu a ucelenosti formy. Snažím se vycházet především z vlastní analýzy a reflexe nad pojmem dlouhého záběru při stylizaci na základě literatury, filmů a vlastní tvorby, využívám ovšem i přímo citáty tvůrců a pasáže z teoretických textů. Práce je svým druhem nejblíže analyticko-esejistické studii.
- Návrat ztracené PersonyJelínek, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Porovnání především hlavních a vedlejších postav ve filmech Persona Ingmara Bergmana a Návrat ztraceného syna Evalda Schorma, natočených shodně v roce 1966.
- Štylizácia v nežánrovom filmeGyörgy, Dominik(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-23Cieľom bakalárskej práce “Štylizácia v nežánrovom filme” je dokázať, že všetky nežánrové filmy sú bezpodmienečne štylizované, hoci si to možno samy otvorene nepriznávajú a to na princípe základných kategórii štylizácie, ktorým sa v tejto práci budeme komplexnejšie venovať. Vychádzať budeme z vybranej literatúry a taktiež z vlastných skúseností. Ďalej sa budeme zaoberať aj otázkou, prečo je pre mnohých autorov štylizácia “strašiakom” a nie lákadlom. Ako ukážkový štylizovaný nežánrový film si v závere tejto práce rozanalyzujeme film Dogville (2003) od dánskeho režiséra Larsa Von Triera a taktiež môj študentský film Příští zastávka (2018).
- Ženy v evropském "filmu-cesta" - ceska k sobě samým?Ziegler, Fiona Gelsomina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-09V této práci bude mým cílem zkoumat ?narativ založený na ženské postavě? ve filmech Agnés Vardy Cléo od pěti do sedmi a Bez střechy a bez zákona v kontextu evropského "filmu-cesty" a v rámci zkoumání svého vlastního diplomového snímku, který jsem točila jako třiceti minutový "film-cesta" v Izraeli. Analýzou Vardiných filmů zamýšlím dosáhnout většího porozumění, jak vyvíjet hlavní postavu a vůbec pracovat s její vnitřní a vnější transformací, resp. ne-transformací v průběhu vyprávění, v jeho struktuře, tématu a v celém filmovém jazyce. Poté, co definuji sub-žánr americké road-movie jako evropský film-cesta, provádím analýzu konkrétní ženské perspektivy v tomto žánru, jmenovitě ve dvou zmíněných filmech Agnés Vardy, a uzavírám tuto práci vlastní reflexí ženské postavy ve svém "film-cesta".