Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "BOUDA, Marek"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- BábaŠpidlová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Máma se mne na nic neptala, prostě si vzala Bábu k nám. Teď tady leží uprostřed mího pokoje. A já se o ni musím starat. Pořád
- Bergmanovo melodramaOmerzu, Olmo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18V textu se prostřednictvím analýzy čtyř Bergmanových filmů, které jak tematicky tak formálně na sebe navazující, a zabývám se žánrem melodramatu. Zvolenými filmy jsou Scény z manželského života, Ze života loutek, Léto s Monikou a Sarabanda.
- Bresson, Jancsó a psychologické herectvíZapletal, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Úvaha nad specifikami hráce s hercem ve filmech Roberta Bressona a Miklóse Jancsóa v konfrontaci s klasickým herectvím.
- Chvíle nepřítomnostiHrzina, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Krátký bakalářský film o intenzitě krátkého setkání.
- Herecko-režijní spolupráce Klause Kinského a Wernera HerzogaČermák, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu herectví Klause Kinského ve filmech Wernera Herzoga. Cílem práce je odhalení dominantních postupů, které Kinski v daných filmech využívá pro ztvárnění různých charakterů. Práce se chronologicky zabývá všemi pěti filmy, na kterých oba spolupracovali. Metodologicky text vychází z modifikovaného pojetí neoformalismu, v závěru pak dochází ke komparaci a shrnutí zjištěných poznatků ze všech analýz. Každý film je uvozen do kontextu, který zastával ve společné filmografii obou tvůrců.
- Obrazové režimyHofman, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Tato bakalářská práce se zabývá použitím bezpečnostních a sledovacích systémů v rámci filmu Nepřítel státu (Enemy of the State, rok výroby 1998) a tím, jak se tyto systémy podílí na vytváření obrazových režimů. A to jak z ontologického hlediska, kdy se na platformě jednoho filmu stýkají obrazy s různými vlastnostmi (digitální/analogový), tak z hlediska ideologického, kdy tyto režimy vytvářejí hierarchie a tím i referenčnost/pravdivost a topologii v rámci filmového vyprávění.
- Pár vecí o LuciiDzurenková, Viktória(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Lucia má viac rokov, než by chcela a dejú sa jej divné veci. najhoršie je, že si už na to zvykla.
- PrůvodkyněGhebremichael, Asmara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Absurdní drama, které se odehrává v průběhu jednoho dne, zachycuje psychologický stav ženy, usilujicí o znovunabytí ztracené rovnováhy. Děj filmu je rámován úvahou, která vytváří podvědomou analogii mezi funkčností architektury a smyslem lidských vztahů. Hlavní postava se rozhoduje racionálně a přesto staví diváka před otázku, zda je možno definovat hranici mezi racionalitou a iracionalitou v lidském chování.
- Režisér a autorské právoŠpidlová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Práce se zabývá problematikou audiovizuálního díla, a to zejména ve vztahu režiséra jako jeho jediného možného autora
- Sade a filmPech, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Práce nazvaná ''Sade a film'' se zabývá některými znaky Sadova díla, které ve své první části rozebírá, aby jejich výskyt v druhé části analyzovala na čtyřech různých filmech - Saló aneb 120 dnů sodomy, Křik za Sada, Anatomie pekla, Korida lásky. Základní otázkou práce je, jaká kvalita vzniká při styku dvou světů - Sadova díla a kinematografie.
- ÚsvitKristóf, György(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Nadešel čas, aby se dvě sestry, žijící dlouho odděleně, vrátily na místa svého dětství a pohlédly z očí do očí své minulosti a budoucnosti.....
- Význam obrazuGhebremichael, Asmara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Tato práce je věnována tématu obrazu v současném filosofickém myšlení. Autorka mapuje různé teorie významu technického obrazu ve společnosti, aby tak z pozice soudobé filmové režisérky definovala svůj osobní postoj. Toto teoretizování o ?obrazu? nerozlišuje mezi nehybnými a pohyblivými obrazy, což bude také zdůvodněno. Jakožto rámec kritického myšlení o obraze nám zde slouží dílo tří teoretiků. Myšlenky Viléma Flussera obsažené v jeho eseji Za filosofii fotografie z roku 1983 nabízejí pesimistický pohled na technický obraz, jenž podle jejich autora nese zodpovědnost za robotizaci společnosti. Flusserovy myšlenky kontrastují s úvahami Rolanda Barthese v eseji Světlá komora: poznámka k fotografii. Barthes nám zde předkládá optimističtější a humanističtější výklad vztahu člověka a fotografie. A poslední teoretická práce, publikovaná v roce 2003, The Future of the Image (Budoucnost obrazu), jejímž autorem je Jacques Rancière, překlene rozdílnost pohledů Flussera a Barthese a uvede do naší diskuse Godarda. Teoretickým úvahám a filmové tvorbě Jean-Luc Godarda jsou věnovány poslední kapitoly této práce. Jak teorie, tak filmy tohoto autora totiž filmovému režisérovi nabízejí dobré východisko pro průzkum obrazu. Závěr práce shrnuje autorčin názor na dané téma.