Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "MAREK, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 15 z 15
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bakalářský film: Anna a Viktor dnes zůstali domaPikna, Peter(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Vzťah dvojice, ktorý sa nachádza na mrtvom bode a snaha sa od neho odraziť a pokračovať v zaužívanom kolobehu každodennosti alebo sa vrhnúť do niečoho iného.
- Černý denSaska, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Film vypovídá o lidech, že jsou lidé pohodlní, líní, bázliví a je pro ně daleko jednodušší konzumovat hmotné statky, než získávat prožitky založené na něčem jiném než na hmotných statcích, a tím v životě o hodně přicházejí.
- Diverzita ako významotvorná hodnota žánru fantasyPikna, Peter(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Predmetom bakalárskej práce Diverzita ako významotvorná hodnota žánru fantasy bude špecifická odnož fantázie, ktorá bývá nazývaná ako eskapická - úniková. V prvej části sa pokúsim aspoň načrtnúť východiská žánru fantasy a jeho použitie vo filme. V druhej části sa pokúsim poukázat na významové presahy v niektorých aktuálnejších dielah žánru (The Lord of the Rings, The Adventures of Baron Munchausen, Pan´s Labyrinth), ktoré presahujú rámec komerčne účelovej produkcie kvantitou degradujúci žáner na stereotyp veľkrozpočtových spektákul pre mládež.
- Hlavní postava " tajného agenta " ve filmech " Pouta " a " Životy těch druhých "Kučera, Luboš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Zevrubné čtení a komparace filmů "Pouta" a "Životy těch druhých". Dramaturgický rozbor (a rozbor filmového jazyka) ve vztahu k tématu filmů, porovnání přístupů k hlavním postavám obou dramat. Tématem práce je dramaturgický rozbor vztahu hlavní postavy, ostatních postav dramatu, příběhu a tématu (a případně filmového jazyka) a vzájemná komparace u zmíněných filmů. Filmy vykazují dva odlišné přístupy k filmovému dramatu a zároveň využívají velmi podobné historické kontexty a hlavní postavu s podobnými vnějšími znaky: (osamělý) tajný agent či (ne)dobrovolný voyeur oscilující mezi (ne)loajalitou k vyšší moci a vlastním citovým puzením (jež je s vyšší mocí v rozporu) a jeho touha vymanit se narážející na příčinu svého vzniku resp. jeho neprolomitelné osamění jako stav bytí.
- Holka 180Mielnik, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Vašek hleda idealni divku.
- Ludvík se ztratilSajdok, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Ludvík je mladík jemuž zemře otec a tím se převrátí jeho život. Tlak matky, toužící po penězích, jej přivede k výrobě pervitinu a urychlí rozpad jeho osobnosti, ústící v rodinnou tragédii.
- Minimalismus ve filmu Under the SkinMrkvička, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Cílem této práce je přiblížit čtenáři možnosti minimalistického filmového stylu a nelézt odpověď na otázku, jak lze vystavět komplexní narativní film s minimem výrazových prostředků. V rámci práce bude na základě neoformalistické filmové analýzy snímku Under the skin popsáno, jak je s využitím jasně vymezeného a záměrně zúženého pole možností v kreativním procesu možné vystavět soudržné filmové dílo. Tento text si neklade za cíl samotnou definici minimalistického filmového stylu a stejně tak nemá odpovídat na otázku, do jaké míry je Under the skin minimalistickým filmem, ale měl by primárně sloužit k lepšímu pochopení, jak filmaři funkčně propojují formu s obsahem.
- Mizanscéna ve filmu "Chrustaljove, vůz!" Alexeje GermanaKlochko, Myroslava(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-11Tato bakalářská práce se zabývá pojmem mizanscény. V první části podává základní informace o mizanscéně a dvou hlavních přístupech k tomu, jak ji chápat. Definuje rozdíly mezi mizanscénou, která „servíruje“ příběh a mizanscénou, jež hraje hlavní roli ve vzniku filmového stylu režiséra. Druhou část potom tvoří rozbor práce z hlediska mizanscény ruského režiséra Alexeye Germana ve specifických segmentech filmu „Chrustaljove, vůz“. Ukázky jsou složeny z historické analýzy vzniku filmu, pak rozborů klasických elementů mizanscény. Další částí je analýza "Germanovských" elementů pomocí obrázků reprezentujících určitou část záběru pro názornější představu.
- People InvolvedTěšitel, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Příběh filmu People Involved začíná v Brightonu v Anglii a končí v Ústí nad Labem v Čechách. Mladá Angličanka Emily žije s přítelem Petrem, který je Čech. Jednoho dne Emily zjistí, že je s Petrem těhotná. Petr se během telefonu se svými českými rodiči o očekávaném dítěti přeřekne, a ve chvíli kdy se s Emily rozhodnou nechat si dítě vzít, nenajde odvahu tuto novou zprávu svým rodičům zavolat. Petr pak zemře při autonehodě, když Emily řídí, a na ní teď zůstává, aby odjela za Petrovými rodiči do Čech a řekla jim, že po jejich synovi nezůstalo ani ono dítě. Film začíná zhruba pět vteřin po autonehodě.
- Režie druhého plánu na příkladech filmů rumunské nové vlnyHecht, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na režijní pojetí tzv. Druhého plánu. Nejprve je rozebrán jeho teoretický rámec a formální prvky, které může režisér využít při tvorbě druhého plánu. V analytické části práce jsou tyto prvky aplikovány v rozborech vybraných filmů z okruhu tzv. Rumunské nové vlny, kterou bakalářská práce představuje jako svébytný národně-kinematografický fenomén. V závěru pak autor zhodnocuje vlastní zkušenost s tématem a shrnuje závěry vyvozené z rozboru kinematografických děl.
- Stylizace herectví pozdního Dreyerova obdobíBogdanovič, Marko(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Tato bakalářská práce se zaměřuje na stylizaci herectví filmu Gertruda v jeho jednotlivých částech z úhlu odpoutání se od "pravidel" realismu herectví, které jako jedná z velmi malého počtu složek filmu obecně většinou nepodléhá výraznější stylizaci tak, jako tomu bývá například u příběhu samotného, kamery, scénografie, či zvuku. Většinou se s hereckou stylizací setkáváme spíše u komedií, kde stylizaci nebývá problém porozumět, než u "vážného filmu". Proto jsem se zaměřil na film pozdního období C.T. Dreyera jako na jeden z nemnoha příkladů vážné karikatury. Chci se zabývat tím, jakým způsobem je herecká složka těchto filmů stylizovaná, respektive nerealistická, a proč tomu tak je, respektive, čeho se onou stylizací Dreyer snaží dosáhnout. To vše s cílem, ukázat toto dílo jako jeden z příkladů síly uměleckého díla, jíž je možné dosáhnout, když se film čas od času "osvobodí" od hereckého realismu.
- Zcizovací efekt ve filmuRudolfová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-19Problematika zcizovacího efektu ve filmu a jeho následné uplatnění
- Život před sebouZapletal, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Film o vzpomínání a lidské identitě.