Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy podle vedoucí "BERNARD, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Andrea Arnold – Portrét rozhněvané básnířky za kamerouPochobradská, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-02-10Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s tvorbou britské režisérky Andrey Arnold a popsat režijní styl, kterým navazuje na bohatou tradici britského sociálního realismu. Na žánr se tato práce soustředí primárně a stává se z analýz sedmi filmů. Práce současně hledá témata a motivy procházející celou režisérčinou filmografií.
- Filmová adaptace povídky Valerie a týden divůVaňková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-17V této bakalářské práci se zabývám shodami a rozdíly scénáře, literární předlohy a filmu látky s názvem Valerie a týden divů. Snažím se vystihnout odlišnost jednotlivých pojetí v konkrétních motivech a zamyslet se nad skutečností, proč byla nakonec zvolena forma zobrazení, jež je zachována ve výsledném filmovém díle. Mezi všemi motivy se nejvíce zabývám pojetím ženství, panenství a sexuality, což jsou výrazné tematické složky Valerie a týdne divů. Důraz také kladu na snovou složku a na způsoby, jak se sny a snovostí jednotliví autoři pracovali.
- Léta s Monikou aneb ženské hrdinky v raném díle Ingmara BergmanaPochobradská, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-09Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s ranou tvorbou švédského režiséra Ingmara Bergmana a popsat režijní styl, kterým dal na počátku 50. let vzniknout několika silným ženským postavám. Na ženské hrdinky se tato práce soustředí primárně a stává se ze tří analýz tří filmů. Práce současně hledá témata a motivy procházející celou režisérovu filmografií.
- V žáru královské láskyBokšteflová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-09Předmětem této práce je projekt filmového režiséra Jana Němce (nar. 1936), jenž vycházel ze záměru vytvořit filmovou adaptaci novely Utrpení knížete Sternenhocha, kterou napsal na ve 20. letech 20. století filosof a spisovatel Ladislav Klíma (1878-1928). V práci jsou představeny jednotlivé segmenty tohoto projektu - od knižní předlohy, přes scénář a režijní koncepci z 60. let, skrze jednotlivé fáze vývoje a výroby filmu v 90. letech, až po ohlasy na výsledný film uvedený v roce 1991. Důraz je kladen na reflexe a postoje samotného Jana Němce. Práce čerpá především z archivních fondů Barrandov Studio, a.s. a z publikovaných i nepublikovaných rozhovorů s Janem Němcem. Cílem práce je zprostředkovat informace o projektu jako celku a umožnit tak hlubší vhled do tohoto tvůrčího počinu Jana Němce.
- Věčný svit neposkvrněné mysli Charlieho Kaufmana analýza filmuTaubrová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou scénáristy a režiséra, Charlieho Kaufmana, konkrétně jeho filmem Věčný svit neposkvrněné mysli. V prvním oddíle jsou analyzovány narativní strategie a další důležité formální složky filmu z dramaturgické perspektivy, tedy, zkoumá, jak je film zkonstruován. Ve druhém oddíle se tato práce zabývá možnými interpretacemi ústředních témat, zkoumá, toto dílo v jeho širším kontextu.
- Zlomené kvety a Nebraska: Otcovia na cestePotočár, Radovan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-09Bakalárska práca sa zameriava na žáner road movie a jeho aplikácie. Práca identifikuje kľúčové rysy road movie a jeho základné žánrové konvencie, zhrňuje zdroje a historický vývoj tohto žánru. Druhá časť práce je orientovaná analyticky. Na príkladoch filmov Nebraska (Alexander Payne, 2013) a Zlomené kvety (Jim Jarmusch, 2005) analýza odhaľuje, ako dvaja z najvýraznejších súčasných amerických režisérov so žánrom road movie pracujú a originálnym spôsobom využívajú jeho prvky.