Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy podle vedoucí "DUFEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 61
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza a porovnanie výučby scenáristiky na vybraných školách v EurópeSaxová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-07Táto bakalárska práca sa zaoberá výukou scenáristiky na vybraných školách v Európe, presnejšie sú to školy v Postupime, Lodži, Beaconsfielde a Lillehammeri. V prvých štyroch kapitolách postupne rozoberá menované školy z hľadiska ich študijných plánov, vyučovaných predmetov, náplní hlavných dielní a dopĺňa ich názormi študentov na ich celkové fungovanie. V poslednej kapitole zrovnáva výsledky z jednotlivých škôl.
- Bakalářský filmový scénář: KitkaNowak, Agata(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-20"Smrt je zlo - tak bozi uznali: vždyť, kdyby byla krásná, sami by zmírali." (Sapfó) V záhrobí není odpočinku. Svět živých je moc lákavý na to, aby se mrtví spokojili s klidem věčnosti. Na život Kitky padl stín mramorové desky, která zabila její matku. Po letech izolace od světa příchází čas pro střet se sebou samotnou. Čelit dospělosti je mnohem těžší, když se do všeho pletou živí a mrtví členové rodiny, tajemná věštkyně a první nesmělá láska.
- Bakalářský filmový scénář: Odrazy zvukůBorecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19
- Bakalářský filmový scénář: PropuštěníHöschl, Patrik(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Jan se podívá na člověka, a hned o něm něco ví. Mirek udělá padesát tisíc voltů úplně v klidu a troufá si i na víc. Hráč, který nikdy neprohraje zbytečný souboj, prohrává mnohem víc než tuší. Mesiáš, který má moc vše napravit, může kdykoliv ztratit chuť. Příběh o vině, opouštění a zapomínání se odehrává v před-apokalyptické Praze, kde se večerní zprávy stávají realitou.
- Bakalářský scénář: Režná nitMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19
- Beze stopyHoleček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Příběh svou mužů žijících na okraji společnosti. Jejich situace se zkomplikuje, když potkají Blanku s malým synem.
- Bolest na hrudníkuBorecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-15Scénář Bolest na hrudníku není jen příběhem dvou hlavních postav Jasmíny a Alexe, ale snaží se napodobit proud vědomí a není vlastně podstatné, komu tento proud myšlenek patří. Patří všem postavám, které mu jsou schopny naslouchat a patří všem, kteří mu naslouchat chtějí. A tak je tu zoobrazena minulost i bolest. Bolest je zde příčinou toho, že postavy dokáží naslochat svým vnitřním hlasům a dokáží předjímat skutečnost, ale někdy nedokáží a nemohou žít prostým každodenním životem tak jako ostatní.
- Chantal AkermanPařízková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21V předkládané práci se zabývám autorským stylem režisérky Chantal Akermanové v jejích dvou filmech Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles a Là Bas. Tyto dva snímky jsou v obsáhlé filmografii Akermanové stěžejními z několika důvodů. Cílem této práce je najít společné jmenovatele těchto dvou naprosto odlišných filmových děl, která jsou rozdílná svou délkou, způsobem narace, dobou vzniku, velikostí štábu a tématem. V obou filmech se jedná o hlavní ženskou postavu, která je uzavřená v prostoru svého domova (u Down There jde o přechodný domov) a příliš nevychází ven. Obě hrdinky se plně noří do rutiny denních prací, která jim slouží jako určitá terapie, aniž by si to samy připouštěly. Zároveň chci vycházet z teorie posttraumatické stresové poruchy (PTSD), která je z chování hrdinek patrná a oba filmy jsou velmi dobrým příkladem vyrovnávání se s touto poruchou.
- Coppolova cesta ke "Kmotrovi"Kocábová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-15Diplomová práce ?Coppolova cesta ke Kmotrovi? pojednává o situaci, která předcházela natáčení, o tehdejším stavu filmového studia Paramount a o náročných přípravách produkce, která v mnohém ovlivnila finální pojetí filmu. Ve druhé části je analýza tématu a příběhu Michaela Corleoneho, která polemizuje s mýty a skutečností opravdové americké mafie.
- Detektivní žánr a budování napětí ve filmech Petra SchulhoffaSoukupová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Tato práce se zabývá žánrem detektivky a budováním napětí ve třech detektivních filmech Petra Schulhoffa. Snaží se popsat pravidla konstrukce dobrého detektivního příběhu a režijní a scénáristické postupy při budování napětí ve filmu.Detektivky Petra Schulhoffa se v dobovém kontextu vymykají svou vizuální autentičností, dodržováním pravidel detektivního žánru a právě napětím, které navozuje neopakovatelnou atmosféru.
- Dexter - nový typ hrdinyTitka, Štefan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Tato práce se zabývá americkým televizním seriálem Dexter, konkrétně jeho hlavní postavou. Snaží se popsat zejména způsob, jakým tvůrci ustavují zvláštní vztah mezi postavou sériového vraha a divákem, kdy ho "nutí" s tímto společensky nepřijatelným vrahem sympatizovat. Snaží se pojmenovat některé prostředky, kterými je toho docilováno - ať už v rámci práce scenáristů nebo širšího popkulturního kontextu.
- Dramatické aspekty řeckých mýtů: MédeiaBorecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Ve své práci se zabývám především tím, co je to mýtus a co si lze představit pod pojmem mytologická postava. V první části své práce se věnuji shrnutí některých teorií vědců z různých vědních oborů a také postavě Médeii, která je pro mou práci stěžejním tématem. Věnuji se zde i zpracování mytologické postavy Médeii v literatuře, protože řada filmových děl vychází právě z literatury ale také se zabývám konkrétními filmy, které zpracovávají každý po svém postavu Médeii a to filmy: Medea, Lars von Trier, Medea, Pier Paolo Pasolini, Medee Miracle, Tonino de Bernardi, Náměstí Spasitele, Krzysztof Kreuze a Joanna Kosová-Krauzeová.
- Dvacet jedna gramů. Modulární vyprávěníÚšela, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-25Tato práce se zabývá analýzou Iňárritova filmu Dvacet jedna gramů z hlediska stavby. Speciální narativní metoda je zkoumána formou hloubkového čtení motivů, rozboru fragmentů vyprávění, jejich chronologického a tematického řazení. Postupováno je podle pětice částí dramatického oblouku. Každý dramatický akt je pojat a vysvětlen zvlášť. Následuje srovnání s dvojicí jiných Iňárritových snímků vyznačujících se experimentální skladbou.
- Fenomén "Král Šumavy" a ideologie (ve) filmuHořava, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Tato teoretická bakalářská práce se zajímá o jeden z nejslavnějších, nejpopulárnějších, a také nejkontroverznějších filmů československé provenience padesátých let ? o film Král Šumavy. Tento film je populární díky svému preciznímu a nápaditému řemeslnému uchopení, ale stejnou měrou je kvůli své ideologické náplni kontroverzní. Tato práce se jej pokouší nahlédnout z hlediska historického i z hlediska dnešní doby. Analyzuje jej, respektive jeho části, a jeho kontext. Uvažuje dosažená zjištění a konfrontuje je s obecnými či obvyklými výklady komunistických myšlenek. Nakonec se zaměřuje na problém ideologie /ve/ filmu a kinematografii jako celku.
- Film jako organismus a jako strojŠindelka, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-17Abstrakt Práce se zaměřuje na srovnání teoretických přístupů Sergeje Ejzenštejna, Dzigy Vertova a Andreje Tarkovského, coby tří zcela odlišných pozic na škále mezi organickým a mechanickým filmem. Každá tato pozice má svou specifickou temporalitu, vycházející především ze zvolené střihové metody tvůrců: Ejzenštejnova dialektická montáž pracující v modu "člověk-příroda", Vertovova dialektická montáž v modu "oko-hmota", Tarkovského antidialektická montáž samoorganizující se filmové struktury na základě časového tlaku uvnitř záběrů.
- Filmová cesta Igora ChaunaKozák, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Analýzy Chaunových filmů s duchovní tematikou kombinované s úryvky z jeho osobních textů. Jejich chronologické uspořádání by mělo vytvářet ucelený obraz o tom, co to vlastně znamená "duchovní cesta" Igora Chauna a jak se projevuje skrze jeho filmy.
- Filmy s tematickou poruchy příjmu potravyMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19
- Horizonty svaté KlárySoučková, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-07Bakalářská práce je srovnávací studií filmu Nápady svaté Kláry (1980, Západní Německo, režie Vojtěch Jasný, scénář Jelena Mašínová a Pavel Kohout), románu Nápady svaté Kláry (1980, Západní Německo, autor Pavel Kohout) a filmové adaptace této knihy Svatá Klára (1996, Izrael, režie Ari Folman a Ori Sivan). Sleduje obsahové a stylotvorné proměny látky ve třech různých zpracováních s ohledem na dobový kontext a osobnosti autorů. Cílem bakalářské práce je poukázat na nepříliš reflektované tituly zásadních českých autorů, které byly za dob tzv. normalizace vytvořeny v exilu a které v devadesátých letech inspirovaly izraelské filmaře k originální a posléze mezinárodně oceňované adaptaci.
- Hraná tvorba pro generaci AlfaKováříková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-29Tato práce si klade za cíl zkoumat druhy produkovaného obsahu pro současnou mládež a způsoby jejich distribuce. Práce se zaměřuje na v současnosti nejmladší generaci – generaci Alfa –, která nepoznala svět bez moderních technologií. Jakou má tato generace diváckou zkušenost? Jakými způsoby sleduje filmy? Čím se liší od svých předchůdců? A jaké nové možnosti se pro tvůrce s rozvojem moderních technologií otevírají? Tyto otázky jsou zkoumané na třech hlavních distribučních kanálech: kinech, televizním vysílání a internetu.
- Hrdinové v barvách Zhanga YimouBernardová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Práce Hrdinové v barvách Zhanga Yimou se věnuje třem filmům z dílny tohoto renomovaného režiséra. Hrdina, Klan létajících dýk a Kletba zlatého květu jsou epické velkofilmy, které kombinují bojové umění s principy dramatu a filosofie. Příběhy jsou pak podpořeny výraznou barevnou stylizací, jejímiž principy se práce zabývá. V Hrdinovi se barvy v příběhu vyskytují systematicky podle předem daného grafu. V Kletbě zlatého květu jde o boj dvou protikladů ? zlaté a stříbrné - a Klan létajících dýk je laděn do barev přírodních. Práce rovněž zkoumá symboliku užitých barev v čínském i západním pojetí a otázku, zda je tato symbolika srozumitelná pro evropského diváka a jakým způsobem mu zpřístupňuje východní myšlení a záměr režiséra.