Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "KAJÁNKOVÁ, Lucia"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autorská realizace filmového dialoguKocábek, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-08Tato diplomová práce se zabývá autorskou realizací filmového dialogu od jeho podoby ve scénáři až po výsledné ztvárnění ve filmu. Analýzou čtyř filmů, Gauneři, Hledám Amy, Před soumrakem a Rushmore práce ukazuje, jak jejich autoři natáčí konverzační scény originálně. Nejprve je zde nastíněna americká nezávislá scéna devadesátých let, z níž analyzované filmy vycházejí, dále je připomenuta autorská teorie a vysvětlen výběr analyzovaných filmařů a jejich děl. Následně práce demonstruje, jak k dialogu přistupují filmové kuchařky a jak vypadá konvenční konverzační scéna, vůči kterým se následné analýzy vymezují.
- Dětský film, rodinný film a film o dětech v kontextu české kinematografie let 2014-2018Ansorge, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Diplomová práce je žánrovou studií týkající se rozlišení žánrů dětský film, rodinný film a film o dítěti s důrazem na odlišné způsoby oslovování cílového diváctva. V této souvislosti se práce opírá především o filmové teorie Noela Browna a Bruce Babingtona. Poznatky aplikuje na české filmy, které měly kinopremiéru v letech 2014-2018. V této souvislosti diplomová práce obsahuje případové studie filmů Pojedeme k moři (2014, Jiří Mádl), Lajka (2017, Aurel Klimt) a Po strništi bos (2017, Jan Svěrák).
- Dramaturgie paralelních světůTěšitelová, Milada(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-21V této práci se zabývám tím, jak je ve scénáři vytvářen paralelní svět a jaké metody lze k jeho úspěšnému vybudování použít. Na konkrétních případech tří filmů (Humr, Nevinnost, Hang the DJ) tyto metody demonstruji a analyzuji.
- Genderové role napříč zpracováními Addamsovy rodiny se zaměřením na ženské postavyAbsolonová, Ráchel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-26Tato diplomová práce srovnává genderové role postav napříč zpracováními Addamsovy rodiny. Rozebíranými díly jsou: televizní seriál Rodina Addamsova z roku 1964, filmové zpracování Addamsova rodina z roku 1991 a seriál Wednesday z roku 2022. Důraz je kladen na zkoumání ženských postav v jednotlivých dílech a komparaci přístupu k postavám s ohledem na kontext vzniku díla. Hlavními nástroji analýzy genderových rolí postav je feministické hledisko a žánr daných děl.
- Jack staví dům (2018): Autorský film v konfrontaci s konstruovanou autorskou osobností Larse von TrieraAntoňáková, Natália(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-16Tato diplomová práce analyzuje film Larse von Triera Jack staví dům (2018). Tradiční nahlížení autorského filmu skrze život a postoje režiséra tato práce konfrontuje s uměle vykonstruovanou, léta kultivovanou a veřejně prezentovanou režijní osobností von Triera, která jde ruku v ruce s obsahem i stylem jeho filmů a v analyzovaném díle Jack staví dům kulminuje. Analýza tak v komparaci prezentuje tradiční čtení autorského filmu, modernější “Smrt autora” Rolanda Barthese a uměle konstruovanou veřejnou osobnost režiséra.
- Mýtus amerického snu ve filmu Jima Jarmusche Podivnější než rájMatochová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-02-04Po staletí je Amerika pro zbytek světa místem, kde lze žít svobodně, kde je možné zažít cosi výjimečného, dosáhnout na štěstí nedosažitelné kdekoli jinde. Se svými ideály svobody a rovnosti, rozlehlou krajinou a pestrou populární kulturou se Amerika stala místem veskrze mýtickým, kde je reálně možné prožít sen. Konkrétně ten americký. Málokterý americký režisér se ve své tvorbě zabývá americkým snem tolik jako Jim Jarmusch. Snad nejzřetelněji s ním pracuje ve svém druhém celovečerním filmu Podivnější než ráj. Ve své diplomové práci zkoumám nejprve linii filmové tradice, na kterou Jarmusch v tomto filmu navazuje, následně se zaměřuji na způsob, jakým Jarmusch s mýtem amerického snu ve filmu pracuje. Dějová linka filmu de facto kopíruje cesty prvních Američanů – film začíná příjezdem do Nového světa, pokračuje objevitelskou cestou na západ a uzavírá jej vytvoření ráje na zemi – jde o dosažení amerického snu se vším všudy. Onen mýtický ráj je zde nicméně trochu podivnější, než by postavy pod okouzlením vidiny amerického snu čekaly. Jarmusch si zde s tradicí mýtu pohrává a mýtus dekonstruuje a aktualizuje. V práci se zaměřuji zejména na prostředky, kterými Jarmusch oné dekonstrukce a aktualizace dosahuje.
- Slovenskí a českí seriáloví fanúšikovia roku 2020Galovičová Saxová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-24Táto diplomová práca sa zaoberá skúmaním seriálových fanúšikov z Českej Republiky a Slovenska. Konkrétne sa nimi zaoberá v otázkach ich zloženia z hľadiska ich pohlavia, veku, ukončeného vzdelania, rodinného stavu a ich záľub. Práca ďalej skúma niektoré ich zvyky spojené so sledovaní seriálov, pričom poskytuje odpovede na otázky ako napríklad, či sú fanúšikovia zvyknutí sledovať skôr domácu alebo zahraničnú tvorbu, alebo ako často sledujú seriály. Práca taktiež pomenováva prvky, ktoré sú pre fanúšikov v seriáloch dôležité, vyhodnocuje ich najviac a najmenej obľúbené seriálové žánre, a vplyv seriálov na ich bežný život. Fanúšikovia sú rozdelení do troch podskupín na základe ich zapálenia pre seriály a tieto podskupiny sú ďalej porovnávané z rôznych hľadísk.
- Struktura a dramaturgie reality show na příkladu Rupaul's Drag RaceKuskova, Ksenia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-16Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu narativní skladby reality show, především televizních soutěží. S použitím odborných zdrojů definuje reality TV jako žánr a popisuje historii jeho vývoje. Poté se zabývá charakteristikou jednotlivých subžánrů reality TV a využívá několika klasifikačních hledisek. Dále se věnuje reálným a inscenovaným prvkům v reality pořadech, jež podrobně popisuje. V rámci teoretické části definuje narativní nástroje a techniky, které používají tvůrčí týmy reality soutěží při vytváření narativu pořadu. Tyto techniky se často objevují také ve fikčních audiovizuálních dílech. Dále prostřednictvím analýzy struktury jedenácté série reality soutěže RuPaul's Drag Race ukazuje, jak tyto dramaturgické nástroje a techniky fungují v praxi a jak se liší jejich funkce v rámci dané show.
- Svoboda ve filmech Céline SciammaJun, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-27Tato magisterská diplomová práce se zabývá tématem svobody ve snímcích Akvabely, Tomboy, Holčičí parta a Portrét dívky v plamenech francouzské scenáristiky a režisérky Céline Sciamma. Na základě různých filozofických pojetí svobody se snaží pojmenovat, co lze při snaze analyzovat svobodu ve filmu vlastně zkoumat. Dále se prostřednictvím analýzy daných děl zabývá filmovými postupy, kterými se téma svobody v těchto filmech projevuje - narativními linkami, vývojem postav, vnitřní dramaturgií scén, pohybem postav v diegetickém prostoru, rytmem, záběrováním, vymaněním se ze zobrazovacích stereotypů a dalšími. Tím práce identifikuje obecné možnosti, kterými lze zapracovat obsáhlejší témata do scénáře a filmu.
- Vývoj seriality českých krimi seriálů v letech 2008-2019Palkosková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Tato práce se zabývá zkoumáním typů seriality tuzemské kriminální fikce mezi lety 2008 až 2019. Analýza vybraných epizod všech krimi seriálů, které měly ve sledovaném období premiéru na některé z českých televizí, slouží jako základní přehled o způsobech, jakými jsou konstruovány narativy tuzemské kriminální fikce, včetně preferovaných typů seriality u jednotlivých vysílatelů nebo proměn způsobů vyprávění ve sledovaném období. Zjištěné údaje jsou následně porovnány s daty o sledovanosti a s diváckým i odborným hodnocením seriálů, což spolu s analýzou dalších příběhových aspektů seriálů poskytuje přehled o divácky preferovaném typu současného českého kriminálního seriálu.
- Writer´s Room v české seriálové tvorběKoubek, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-06Skupinové psaní, nebo-li writers’ room, v české televizní tvorbě je