Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "MAŠEK, Vojtěch"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dvojí cesta KrálovnyBobreková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-09Tato práce je zaměřena na analýzu narativní skladby filmu dvojí cesty Královna podle tří struktur vyprávění - klasické tříaktové, sekvenční a cesty hrdiny. Každá z těchto analytických metod zkoumá příběh filmu s důrazem na to, že jde o film se dvěma protagonisty. Zaměřuje se rovněž na to, jakým způsobem je možné upravit vybrané modely tak, aby seděly právě tomuto konkrétnímu příběhu. Ve výsledku dokazuje, že každá z těchto metod je svým způsobem přínosná, použije-li se ve službách vybraného tématu.
- Povolání scenáristaParkanová, Beata(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Cílem mé magisterské diplomové práce Povolání scenárista je v základních bodech načrtnout témata, týkající se profese scenáristy a zjistit, co mohou studenti udělat pro to, chtějí - li se jako scenáristé živit, a co pro takto zaměřené studenty může udělat sama katedra scenáristiky a dramaturgie. Těžištěm mé práce jsou pro to rozhovory se scenáristy, kterým se psaní scénářů stalo profesí, dotazníky studentům KSD a v neposlední řadě mé osobní studijní a profesní zkušenosti.
- Svatá Barbora Z obrázku na obrazovkuMarek, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-01-31Diplomová práce se zabývá problematikou adaptace komiksu do filmu. Práce kombinuje teoretický rámec adaptace s detailní analýzou komiksového média a s praktickým příkla-dem provedeným prostřednictvím vlastní adaptace komiksového díla Svatá Barbora. Na tomto konkrétním příkladu představuje přístup k adaptacím přecházejícím z média komiksu do média filmu, který se zaměřuje na věrnost k původnímu médiu a jeho výrazovým pro-středkům, ale zároveň zohledňuje specifika filmového vyprávění. Výzkum je rozdělen do několika částí, které zahrnují interpretaci vizuálních a narativních prvků komiksu a jejich převedení do filmové podoby. V rámci výzkumu jsou zkoumány ikony, panely, rámování, ucelení, čas, a zvuk. Hlavním cílem je porozumět procesu transformace statického komik-sového obrazu do dynamickému filmovému vyprávění. Výzkum přináší hloubkový vhled do specifických výzev a rozhodnutí spojených s adaptací, přičemž zdůrazňuje nejen rozdíly, ale i synergii mezi oběma uměleckými formami, a na konkrétním příkladu Svaté Barbory představuje, jak lze úspěšně přenést komiksový svět do filmové podoby, ale zachovat pů-vodní autorskou myšlenku.