Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "ULVER, Stanislav"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Andrej Stankovič; filmový kritik v letech devět nulaFelcman, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Tato diplomová práce je rozborem filmově-kritického díla českého básníka, publicisty a badatele Andreje Stankoviče (22. 6. 1940 Prešov - 12. 7. 2001 Praha) a aplikací základních elementů jeho kritického projevu na některé obecné modely etické kritiky uměleckého díla.
- Egoyan - Identifikace cizinceShakarianová, Mané(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Monografické pojednání dosavadního díla kanadského režiséra arménského původu.
- Filmový scenár ako denníkGodovič, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Magisterská teoretická práca "Film ako denník. Denník a jeho dve podoby v osobných dokumentoch Martina Šulíka a Naomi Kawase" se zamierava na definovanie a stručné vymenovanie denníkových premien v leteratúre, fotografiia filme. Ide o osobné dokumenty, ktoré kladú doraz nie na faktografiu, ale na pocitovú a emočnú stránku osobnost. Práca sa bližšie venuje príkladom dvoch podob osobných dokumentov spracovaných na základe denníkov slovenského režiséra Martina Šulíka (Poslední cesta Lemuela Gullivera aneb Klíč k určován trpaslíků) a japonskej rešisérky Naomi Kawase (Tiene)
- Gaspar NoéSláma, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2009-10-16Tato teoretická diplomová práce má za cíl analyzovat a interpretovat komplexní filmografii Gaspara Noé (narozen 1963 v Buenos Aires). Bere v úvahu nejen všeobecně známé, kritikou ceněné a kontroverzně přijaté celovečerní filmy Seul contre tous (1998) a Irréversible (2002), ale i krátké filmy, komerční spoty a videoklipy. Zkoumá klíčová témata Noéových snímků, mezi které patří vztahy mezi sexualitou a násilím, pomstou a jejími důsledky či situace jedince stojícího vůči společnosti. Zabývá se hledáním specifických filmových výrazových prostředků a jejich vývojem napříč Noého tvorbou, stejně jako pátráním skrz dějinami kinematografie po možných souvislostech, inspiracích či kořenech tvorby tohoto významného současného francouzského filmaře.
- Lars von Trier a jeho (nejen Americká) trilogieDusová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-14Diplomová práce je věnována Trierovým filmovým trilogiím a vývoji Trierova přístupu k filmované látce. Přičemž na počátku stojí fascinace obrazem a na druhém konci fascinace příběhem a postavami, při upozadění vnějších prvků. V jednotlivých kapitolách se zabývám Trierovým konceptuálním přístupem k filmované látce, výběrem témat, typem Trierova hrdiny (později hrdinky), stavbou Trierových scénářů a v neposlední řadě způsobem jejich realizace a filmy samotnými. Stěžejní je přitom část věnovaná neúplné Americké trilogii, tedy filmům Dogville a Manderlay.
- Oholit se a vyčistit si zuby jednou provždyFelcman, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Svět tohoto příběhu je rozdělený na Západ a Východ. Stane se tu, že jistá západní univerzita se rozhodne udělit čestný doktorát významnému bojovníkovi za svobodu projevu, takřka disidentovi, ve východní zemi. Příprava je přitom svěřena jedinému člověku, mladému elévovi. Na druhé straně celý čin vhodně poslouží jako záminka pro zahájení denunciantské kampaně a zkomplikuje plány jednomu východnímu akademikovi. Ten se ovšem nechce svých plánů vzdát.
- Oliver Stone - Historie a fabaluca aneb Homér politického filmuViktora, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Diplomová práce se zabývá tvorbou režiséra Olivera Stonea, především jeho vztahem k zobrazení historické skutečnosti ve filmu. Genezí jeho politických stanovisek, jeho spory s historickými kruhy a jeho pracovními metodami. Hledá odpověď na otázku objektivity historie a možností jejího zobrazení ve filmu.
- Vetřelec, Vetřelci, Vetřelec 3, Vetřelec: VzkříšeníHoleček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16