(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)
Datum obhajoby: 2023-06-22
Text pojednává o problematice interaktivních uměleckých děl, ve kterých tvůrci chtějí, aby významy, které si recipienti odnáší, vznikaly právě skrz interaktivitu. Pomocí rozboru uměleckých děl z různých médií (literatura, videohry, stolní vyprávěcí hry a malba) a s využitím teorie herního designu autor popisuje, jak může vznikat význam pomocí interaktivity a kde mohou vzniknout překážky při snaze o významotvornou interaktivitu. Dále autor přibližuje, jak mohou tvůrci nepřímo kontrolovat chování recipientů v rámci interaktivity, aniž by narušili pocit jejich svobody, a jak mohou být akce a reakce recipientů součástí dramaturgie. Na základě tohoto všeho se pak autor snaží definovat obecné dramaturgické principy, které by mohly pomoct tvůrcům k preciznější dramaturgii interaktivních děl.